Peugeot 508 Hybrid zvládne až 54 km čistě na elektřinu

Cílem značky Peugeot je doplnit každý nový model o verzi s elektromotorem. Proto nyní přichází s vozy nový Peugeot 508 Hybrid a nový 508 SW Hybrid, které splňují homologační testy podle nového protokolu WLTP.

Ve Francii již značka přijímá na nový Peugeot 508 Hybrid a nový 508 SW Hybrid objednávky. V ostatních zemích, na jejichž trhy vozy míří, se budou objednávky přijímat koncem roku. V ČR budou objednávky na vozy s plug-in hybridním pohonem přijímány v roce 2020.
foto: Peugeot

Značka Peugeot díky plug-in hybridnímu pohonu o výkonu 225 k/165 kW s emisemi CO2 na nejlepší úrovni na trhu hybridních automobilů posiluje svou elektrickou ofenzívu. Tato nová nabídka je „symbolem pozvolného a uváženého přechodu na nové zdroje energií“.

Peugeot u těchto plug-in hybridů nabízí podobné celkové náklady na vlastnictví a používání jako v případě vozů se spalovacími motory. Tyto inovativní motorizace posílí vedoucí postavení nového Peugeotu 508, který je ve Francii od začátku roku nejprodávanějším vozem svého segmentu.

Vůz nabízí čtyři jízdní režimy:

ZERO EMISSION (Nulové emise): 100% elektrický režim a zcela tichý jízdní projev;
SPORT: vynikající výkon režimu využívajícího veškerý dostupný pohon;
HYBRID: multifunkční režim;
COMFORT: spojující režim HYBRID s komfortem řízeného odpružení.

Nové vozy Peugeot 508 a 508 SW Hybrid kombinují motor PureTech o výkonu 180 k (132 kW) s elektromotorem o výkonu 110 k (80 kW). Výsledkem je maximální kombinovaný výkon 225 k (165 kW).

Náklady na užívání a provoz vozů nový Peugeot 508 Hybrid a nový Peugeot 508 SW Hybrid jsou rovnocenné s náklady stejných vozů s motorem BlueHDi 130 EAT8 (v závislosti na legislativních podmínkách platných v dané zemi).

U firem se tyto náklady počítají na základě předpokladu ujetých 30 000 km za rok, při jízdě na 65 % ​​v hybridním režimu a na 35 % ve 100% elektrickém režimu. U soukromých osob výpočet vychází z předpokladu ujetých 15 000 km za rok, na 50 % ​​v hybridním režimu a na 50 % ve 100% elektrickém režimu.

Baterie s kapacitou 11,8 kWh poskytuje dojezd ve 100% elektrickém režimu 54 km WLTP u hatchbacku a 52 km ve verzi SW. Nabití baterie pomocí Wallboxu trvá méně než 1 hodinu 45 minut (zásuvka 32 A spojená s jednofázovou nabíječkou 6,6 kW – příplatková výbava).

Ač jde o plug-in hybrid, zvolil Peugeot jednodušší a srozumitelnější označení 508 Hybrid

Ač jde o plug-in hybrid, zvolil Peugeot jednodušší a srozumitelnější označení „Peugeot 508 Hybrid“
foto: Peugeot

Uložení hnacího ústrojí a baterií nemá díky platformě EMP2 použitelné pro různé druhy pohonu (Efficient Modular Platform) dopad na prostornost kabiny a objem zavazadlového prostoru. Tyto charakteristiky jsou stejné jako u verzí se spalovacím motorem (487 l v případě vozu Peugeot 508 a 530 l v případě vozu Peugeot SW).

Vozy jsou k dispozici ve třech úrovních výbavy:
Allure (a Allure Business): mimořádně bohatá základní výbava;
GT Line: dynamický styl;
GT: luxusní verze s exkluzivní výbavou, která je standardně opatřena zcela novým čalouněním Alcantara® Gris Gréval.

tisková zpráva

57 Comments on “Peugeot 508 Hybrid zvládne až 54 km čistě na elektřinu”

  1. Těch 50km na elektřinu se stává u Plug-in hybridu jakýsi
    Těch 50km na elektřinu se stává u Plug-in hybridu jakýsi standard. Jsem zvědavý, jestli se to časem ještě posune o kousek dál a příjdou verze třeba s 80 až 100km dojezdem na elektřinu a k tomu podobně jako u i3 rex jakýsi extender pro případy delšího dojezdu. Nemůžu si pomoct ale pořád se mi to řešení líbí. Samozřejmě ideální je BEV s dojezdem 400+ ale to jsme pořád cenově mimo. Uvidíme co příjde dřív. Jestli zvýšení dojezdu Plug-in nebo cenové snížení vysokobaterkáčů na úroveň fosil poppelnic tj. normální kombík kolem 500k.

      1. Tak to jo, to zní dobře. Sice mě tady budou lidi kamenovat
        Tak to jo, to zní dobře. Sice mě tady budou lidi kamenovat na co k 35kw ještě spalovák, ale pro spoustu lidí by to bylo ideální přechodný řešení na dalších 10 let než budou velkobaterkáče za rozumnou cenu a celý systém dobíjení (rychlo, ultra, mega, giga) se tak nějak zaběhne a ustálí na nějakém rozumném řešení typu dobít 200/300 km během 15-20 mint na kterékoli benzínce podobně jako dnes se spalovákem.

          1. Wankel zere jen kdys se s nim jezdi jako s „autem“, coby
            Wankel zere jen kdys se s nim jezdi jako s „autem“, coby generator to bude asi velice dobra volba, protoze ma velky vykon a je zaroven hodne malej a lehkej, v konstantnich otackach nija zvlast uzranej neni a je prumerny zrout, a pokud vim mel by mit zase nejakou evolici, tedy se da predpokladat ze se zase o neco zlepsi

      1. Tak zalezi jak velke to je auto, navic PHEV bude mene
        Tak zalezi jak velke to je auto, navic PHEV bude mene efektivni nez elektro – nejspis je tam nejaka prevodovka a spol, a taky jestli je to celkova kapacita baterky, tak hybridy podle me maji casto vyuzitelnou mensi cast baterky oproti BEV (aby ta mala baterka nebyla pretezovana – viz treba u starych hybridu toyoty snad byla vyuzitelna kapacita jen 50% – diky tomu ale taky baterky pri svem extremnim zatezeni prezijou i 20 let….)

    1. Tak ono ten dojezd odpovida tomu, aby to spadalo do unijni
      Tak ono ten dojezd odpovida tomu, aby to spadalo do unijni skatulky nizkoeminich aut a tedy auto bylo dvojnasob zapoctene do flotilovych emisi….
      Jinak chtelo by to aspon nejakych 70-80km, to uz bych dojel do prace a zpet kdyz bych se krotil… s timhl najezdem by mi akorat vzdycky v pulce cesty domu naskocil za studena spalovak …..
      Vzdycky mam srandu jak potkam byvaleho kolegu, co si poridil Ioniq, jezdi teda o kus kratsi cestu nez ja, ale aby mu baterka vysla, tak „vali“ po dalnici vzdycky 80 a predjizdi ho kamiony, tomu bych se teda chtel ja vyhnout….

              1. Já jsem žil v domění, že PHEV je právě na to, že přes
                Já jsem žil v domění, že PHEV je právě na to, že přes týden jezdím výhradně na baterku 5km tam a 5km zpět do práce, 2x týdně dálka 500km a víkend příroda 300km. Nechci mít dvě auta..já v tom logiku celkem vidím. Navíc bych si napojil na víkend chalupu a baterku auta.

                1. Takže přes týden s sebou vozíš zbytečně 300 kilo motoru
                  Takže přes týden s sebou vozíš zbytečně 300 kilo motoru a přes víkend 300 kilo baterky?

                  No to je opravdu vynikající a moc moc ekologické, díky!

                2. Ne – ta baterka s prislusenstvim ma zhruba neco pres 100 kilo
                  Ne – ta baterka s prislusenstvim ma zhruba neco pres 100 kilo a umoznuje ti jezdit bud s nulovou (EV rezm) nebo malou (HV rezim) spotrebou.

                  Jedine co „ztracis“ oproti beznemu hybridu je par desitek kilo baterky navic a nejaky tan nabijeci aparat k tomu. Ziskavas moznost jezdit pres tyden za vyrazne mensich nakladu a bez emisi.

                3. Uvědom si Runnere, že teď v nejbližších letech nebo
                  Uvědom si Runnere, že teď v nejbližších letech nebo desetiletích nepůjde o to ekologizovat dopravu. To půjde jedině omezením individuální dopravy a všech nesmyslů jako carsharing atp. V tom ti elektromobily nepomůžou.Teď jde primárně o to, dostat emise z měst. Na tom i PHEV v této době přijdou docela good. Rychle vyvinutý, než bude vodík nebo baterie..

                4. Tyhle ty moderní PHEV vesměs jsou hybridy s větší
                  Tyhle ty moderní PHEV vesměs jsou hybridy s větší baterkou a nezvládají topit a jezdit plným výkonem pouze na baterku.

                  Neco jiného je starý opel ampera, nebo outlander PHEV ty to umí, ale zase po vybití baterky jezdí za výrazně vyšší spotřebu.

                  Ono to je nakonec jedno, pokud auto používáte univerzálně na dálky i kratší trasy tak to vyjde nastejno, spíše u těch moderních lépe.

                  Prostě jezdíte jak je třeba , topíte jak je třeba a dobíjíte jak to je možné a za rok máte nějakou průměrnou spotřebu někdo 1 l/ na 100 Km , někdo třeba 3L podle toho jak nabíjíte.

                  Snažit se jezdit o čistě elektromobilní jízdu cestou do práce je podle mě blbost.

              1. Jo… takže nechce pálit benzín a proto sebou tahá v autě
                Jo… takže nechce pálit benzín a proto sebou tahá v autě benzinový motor, to je logika jako sviňa 🙂 Ale zase když bude s PHEV jezdit jenom na elektřinu, tak ten spalovací motor pošetří. Bože, někdy se člověk diví…

                1. Tak na cestu do prace ma vyzkousene ze mu ty „vyjde“ bez
                  Tak na cestu do prace ma vyzkousene ze mu ty „vyjde“ bez benzinu, na delsich cestach pak samo obcas benzin pali ze….

                1. Netopí IONIQ bez spalováku netopí, topí odpadním teplem.
                  Netopí IONIQ bez spalováku netopí, topí odpadním teplem.

                2. Ja vim, proto jsem se ptal 🙂 Bylo to jedno z kriterii, proc u
                  Ja vim, proto jsem se ptal 🙂 Bylo to jedno z kriterii, proc u mne vyhral Prius PHEV.

                3. No a spokojenost? Kolik to bere na delších trasách bez
                  No a spokojenost? Kolik to bere na delších trasách bez nabíjení?

                  Jako na krátké trasy to je super nemusí se startovat spalovák, ale když je třeba plný výkon tak se Vám určitě nahodí velice studený spalovák což mu asi 2x nesvědčí a dojezd na elektřinu se kvůli vytápění rapidně sníží.

                  Na ioniqu se případě topení ihned startuje spalovák, auto sice jede na baterky ,ale motor se na kola nepřipojuje,ale jen vyrábí teplo a proud tím pádem je dojezd na elektřinu v zimě vyšší cca 80 Km ,ale k tomu benzín cca 1,5l /100 Km

                  Je otázka co je globálně v součtu za celý rok lepší.

                  prius + stojí od 990 tis nový ioniq PHEV 2020 od 799 tis.
                  spotřebu mají oficiálně stejnou 1,1 jestli jeden nebo druhý bere +-0,5 litr víc, není to snad jedno.

                  Rozdíl v ceně je drtivý letos se prodalo 56 Ioniqu PHEV nevím kolik priusů + ,ale prodalo se jich tak málo, že ani ve statistikách nejsou.

                4. Spokojenost velika. Na dlouhych trasach bere mezi tremi a peti
                  Spokojenost velika. Na dlouhych trasach bere mezi tremi a peti litry podle typu trasy a stylu jizdy. Detailneji to mam popsane tady: http://moje.auto.cz/JirkaVejrazka/priusphv.html

                  Ohledne nahazovani studeneho spalovaku jsem tady uz dnes psal. Stava se mi to i v zime jen vyjimecne a nikdy neni potreba plny vykon spalovaku.

                  Ioniq PHEV je levnejsi, ale jen pokud zustane v zakladni vybave. Kdyz jsem ho pred koupi Priusu zkusil nakonfigurovat podobne (hlavne bezp. prvky), cena byla skoro stejna (mozna se to od lonska zmenilo).

                  Ale to neni nic proti Ioniqu – je to urcite skvele auto a rad bych se s nim nekdy pro porovnani svezl. Vim, ze se prodava mnohem lip nez Prius PHEV.

                5. Pěkná recenze díky.
                  Myslím že obě auta jsou zdatní

                  Pěkná recenze díky.

                  Myslím že obě auta jsou zdatní soupeři. Na spotřebu mám na trase 250 Km převážně po dálnici s plným využívání limitů kolem 3,5 litru s vybitím té baterky. Auto mám nově a dál jsem zatím nejel.

                  Niro PHEV má stejnou techniku,ale kvuli vyšší karoserii bere o cca 0,2-0,3 litru vice. Nejvíce mi to vzalo 5,4 l/100 Km 3000 Km bez nabíjení na Sardinii a zpět s boxem na střeše a v Nemecku byla cestovní rychlost 150-170. V itálii a rakousku podle místních předpisů max +10 nad.

                6. Pekne 🙂 Ja na dalnici jezdim zasadne na benzin a baterku
                  Pekne 🙂 Ja na dalnici jezdim zasadne na benzin a baterku setrim do mest. Nejen ze pak ve meste „nesmrdim“, ale taky na dalnici ta baterka mizi neprijemne rychle.

                7. Dělám to podobně, na baterkujedu po městě a době kdy je
                  Dělám to podobně, na baterkujedu po městě a době kdy je třeba malý výkon. Navíc si většinou celou trasu sebou vezu kolem 60% kapacity baterie, kvuli kopcům a předjíždění na dálnici,aby spalovák mohl jet stále na šestku a nemusel podřazovat a před cílem to přepnu na EV a vybiju baterku co to jde.

                  Jak jsem četl ten Váš článek, tak na dovolené jsem také využival elektřinu na klimatizování během čekání na mýtu , nebo během pauzy aby se interiér neohřál. Dokonce jsem klimatizoval v rozpáleném trajektu kdy jsme byli ve vozech 15 minut před vyloděním, ale bylo samozřejmě zakázano v uzavřeném prostoru nahazovat motory (bylo tam 700 aut). Ostatní se pekly v těch autech.

              1. Tak on je takovy trochu nadsenec do ekojizdy, proto nechce at
                Tak on je takovy trochu nadsenec do ekojizdy, proto nechce at mu naskoci spalovak….
                Ja taky jezdim i se spalvoakm „na spotrebu“ – pri beznem jezdeni (tj nejedu na dovolenou dlouho po dalnici) jezdim s nizsi sptorebou nez mam v technicaku…..

      1. „naskocil za studena spalovak“ – a kdyz startujes rano auto,
        „naskocil za studena spalovak“ – a kdyz startujes rano auto, tak spalovak nestartuje „za studena“?

        PHEV ma pri nastartovani spalovaku dost elektriky v baterce na to, aby ten spalovak naskocil zvolna. Pokud neni plyn na podlaze, samozrejme.

      2. Čemu by to vadilo, že se nahodí spalovák? Když máte
        Čemu by to vadilo, že se nahodí spalovák? Když máte hybrida tak s tím přeci počítáte.

        Já mám dneska s ioniqem najeto 77 Km spalovák se nahodil několikrát ráno když bylo třeba topit, na dálnici v kopcích. Od rána jsem na spotřebě 1,3 l/100 Km.

        1. Tak koupe auta me nejak netlaci, nejak mi nevadi jezdit tim
          Tak koupe auta me nejak netlaci, nejak mi nevadi jezdit tim samymm uz 7 let, zatim se nesype. Nove si koupim, az s nim pujde jezdit jak si predstavuju – tj bud PHEV, kterym dam denni dojizdecku na baterky, nebo velkobaterkac asi od tesly, nebo kdyz auto vydrzi tak uvidim co bude zajimave za 2 roky…

          1. Dojezdy PHEV jistě půjdou nahodu, máte pravdu , že nejde o
            Dojezdy PHEV jistě půjdou nahodu, máte pravdu , že nejde o techniku 80 Km uměla ampera před 6 lety. Jde o legislativu.

            Ale jen jsem chtěl říci , že i PHEV s papírovým dojezdem kolem 60 Km s průměrným ročním nájezdem 20 tis. Km a pravidelných cestách a nočním dobíjením opravdu ujede za rok polovinu cesta na elektřinu ze zásuvky a zbytek za 4 l/100Km jako hybrid. Takže průměr 2litry na 100 Km + elektřina která je 1/2 spotřeby čistého elektromobilu.

            1. Tak jasne, ze pri dennim jezdeni a dennim dbijeni ujede PHEV
              Tak jasne, ze pri dennim jezdeni a dennim dbijeni ujede PHEV vzdy velkou cast na elektrinu. To ze bych chtel at auto zvladne moje dojizdeni do prace (ktere se nejspis dlouhodobe nejak dramaticky nezmeni – mam barak, odkud se asi stehovat nebudu, a prace je nejvic v krajskem meste kde delam i ted) ciste na elektrinu je proste muj subjektivni pozadavek (kdyz uz stoji majlant, tak aspon pri beznem dojzdeni nekourim…..)

  2. Kdo doma nemá topení elektřinou, tak těžko bude mít 32A
    Kdo doma nemá topení elektřinou, tak těžko bude mít 32A hlavní jistič.
    Nechápu tuto módu extrémního zatěžování jedné fáze.
    Přitom je to jen hloupý DC-DC měnič a jemu je vesměs jedno co mu přivedu na vstup. Tak proč tam neposlat napětí ze všech 3 fází a mít při neznatelém zatížení 10A na fázi nabíjecí výkon také přes 6kW?

    Pak mi stačí blbá 3f zásuvka a nemusím mít předražený wallbox, který bude hlídat, abych náhodou nepřetížil jednu fázi a nevyhodil si hlavní jistič v baráku.

      1. Pak ale není problém ty jednotlivé rectifiery v autě
        Pak ale není problém ty jednotlivé rectifiery v autě propojit paralelně, tudíž mám – li nabíječku 3×16 A, můžu nabíjet i jako 1×16 A, nebo 1×32 A, nebo dokonce 1×48 A. Tomu autu je jedno, že má všechny tři fáze vlastně shodné.

          1. Je tam jedinej problém – pokud je to řízeno pomocí
            Je tam jedinej problém – pokud je to řízeno pomocí nastavitelného EVSE, pak krok 1 A na fázi ve skutečnosti znamená 3 A, protože máme tři fáze. Jinak s tím problém není a funguje to. Ty rectifiery v autě jsou vlastně spínané zdroje, schopné paralelního provozu, takže pro ně je důležité, aby měly na vstupu nějaké napětí od cca 100 (podle auta) do 250 V a dostatek proudu. Když bude na jedné fázi 130 V, na druhé 250 V a na třetí nic, je to stále akceptovatelný stav a auto nabíjí.
            Pak opravdu není problém vyrábět auta s nabíječkou 3×16 A a provozovat je v zemích, kde je jedna fáze (s dostatkem proudu).

    1. 508 Hybrid: 29 g C0₂/km (1,3 l /100 km) a dojezd 54 km ve
      508 Hybrid: 29 g C0₂/km (1,3 l /100 km) a dojezd 54 km ve 100% elektrickém režimu (V závislosti na výbavě až 34 g)

      508 SW Hybrid: 30 g C0₂/km (1,3 l /100 km) a dojezd 52 km ve 100% elektrickém režimu. (V závislosti na výbavě až 36 g)

Napsat komentář