Tata Motors chce auta na zemní plyn

Australská společnost Advanced Engine Components (ACE) uzavřela s indickou automobilkou Tata Motors dohodu o tom, že se možná domluví na společné desetileté spolupráci v oblasti systému pohonu na stlačený zemní plyn (CNG). ACE by měla navrhnout, vyvinout a otestovat čtyř- a šestiválcové motory Tata Motors na zemní plyn, včetně následné certifikace na normu Euro IV. Hotovo by mělo být do listopadu 2009 s tím, že Tata by chtěla vypustit nové automobily s pohonem na plyn už během prosince 2009. Což dobře koliduje s tím, že Indie chce, aby všechny nové trucky a autobusy hromadné dopravy v jedenácti největších městech země splňovaly normu Euro 4 do 1. dubna 2010.

Tata přesunuje výrobu nejlevnějšího auta Tata Nano

Indická automobilka Tata se po rozsáhlých prostestech rozhodla přesunout výrobu Tata Nano, nejlevnějšího automobilu na světě. Továrna v Západním Bengálsku a tamní podmínky obecně byly podle ředitele automobilky Ratana Taty nevyhovují a nešlo už déle váhat. Tata Nano představuje malý městský automobil, kterému rychle roste konkurence a pokud nezačne automobilka rychle vyrábět, mohla by ztratit náskok, který si představením Nano vybudovala. Přesto zatím není jasné, kde se vlastně automobily budou vyrábět.

Škoda vyrobí malý vůz pro Indii

Škodovka sice svým Superbem vstoupila mezi „elitní“ značky koncernu Volkswagen, ale současné trendy velí jinak. Úplně opačným směrem – k malým městským autíčkům. Volkswagen představil už dříve svůj koncept Up! a o tom, že by se mohl vyrábět v našich továrnách se také spekulovalo. nyní přínašejí velice zajímavé informace o dalších plánech automobilky Škoda. „O škodovce menší než fabia se už letos v lednu na Autosalonu v Dillí zmínil Thomas Kuehl, ředitel společnosti Škoda Auto India. Tehdy řekl, že Škoda Auto připravuje projekt malého auta, které se bude do dvou let vyrábět v Indii. Odtud má mířit jak na indický, tak na okolní trhy, kde se zatím jiné škodovky neprodávají,“ píše se v článku. Podle německého magazínu Autobild bude nejmenší a nejlevnější pro Indii, konkurent Tata Nano, postavena právě na konceptu Volkswagen Up! a cena se bude pohybovat kolem 130 000 až 230 000 Kč. Jinými slovy je vidět, že na Západě skutečně levné auto vyrobit nelze. Na druhou stranu, i vybavení malé škodovky má být odpovídající, stejně jako bepečnostní standardy. Škoda totiž samozřejmě počítá s uvedením svého vozu také v Evropě.

Tata Motors - Tata Nano a Ratan Tata

Budoucnost Tata Nano ohrožena?

Automobilka Tata Motors, součást indického průmyslového gigantu Tata, se dostala do potíží se svou novou továrnou na nejlevnější automobil světa Tata Nano. Továrna stojí ve státu Západní Bengálsko, který je součátí Indie. Nicméně v posledních dnech továrnu sužují protesty zemědělců, jejichž půda byla automobilkou vyvlastněna. Začaly násilné protesty i blokáda továrny, ze které bylo policií vyvedeno na 3600 pracovníků. Ratan Tata, hlava automobilky, je žádán o navrácení půdy. Jenže s protestujícími nemá slitování. „Znepokojuje nás násilí, kvůli kterému se musíme obávat o bezpečnost svých zaměstnanců, zařízení a investic,“ prohlásil podle magazínu Aktuálně. Údajně už nyní uvažuje o přesunu továrny, která stála 350 mil. dolarů, do jiného státu. „Plán na přesun výrobu do jiného státu se již rýsuje,“ dodal Tata. Odborníci říkají, že jakkoliv tento proces dopadne, Tata Nano tím jedině utrpí. Znamená to zdržení výroby, přičemž mezitím se na trh mohou nahrnout další výrobci se svými super-levnými modely.

Tata Indica

Indická Tata ohlašuje svůj první elektromobil!

Indická automobilka Tata Motors ohlásila vývoj nového elektromobilu. Proti očekávání nebude založen na modelu Tata Nano, nejlevnějším automobilu na světě, nýbrž na prověřeném modelu Tata Indica. Podle některých zdrojů „…Tata v současné době pracuje na pěti typech elektromobilů postavených na modelu Indica.“ Údajně jsou vybaveny li-ion bateriemi a poskytují dojezd až 200 km. Co je na tom všem možná nejzajímavější, Tata Motors vyvíjejí a stavějí svůj první elektromobil v Norsku. Že by nějaká spojitost s firmou Think Global, která v současné době úspěšně táhne Evropou se svým elektromobilem Think City? Kromě toho v Norsku působí ještě automobilka Kewet, která se také soustředí na elektromobily a je všeobecně známo, že právě Seveřané jsou nejvíce nakloněni ekologickým alternativám. Navíc je tamní klima vynikající pro testování elektromobilů v extrémních podmínkách. Ratan Tata, ředitel společnosti Tata Motors, řekl, že elektromobil by měl být k dispozici do konce tohoto finančního roku. Bude samozřejmě určen především pro provoz ve městě a podle Ratana Taty je součástí většího projektu vývoje ekologických automobilů. Chystá tedy Indie v čele s konglomerátem Tata velkou ekologickou ofenzívu? Kromě osobního automobilu dnes Tata Motors pracují také na užitkovém elektromobilu Tata Ace pro americké a evropské trhy, a to společně s Chryslerem.

Tata Ace - elektromobil?

Tata a Chrysler společně vyrobí levný užitkový elektromobil?

Magazín Auto Observer přináší zajímavou spekulaci o tom, že indická společnost a americký by mohli společně vyvíjet malý, levný užitkový pod značkou . Ten by měl vycházet ze současného modelu Tata Ace. Ace by se měl vyrábět v , ale být osazen motorem teprve v USA, přičemž cena by se měla pohybovat kolem 5000 dolarů (při dnešním kurzu asi 75 000 Kč). Otázkou je, co by za takovou cenu zákazníci dostali – dojezd maximálně pár desítek kilometrů a max. rychlost 55 km/h? Tata dnes vyrábí nejlevnější osobní automobil na světě , o jehož elektrické verzi už se také spekuluje. Tak proč k tomu nemít ještě nejlevnější elektrický náklaďáček.

Honda Civic Hybrid

Honda uvádí model Civic Hybrid v Indii

Indie se společně s Čínou a dalšími asijskými zeměmi pomalu, ale jistě znovu staví do pozic světových velmocí (sic po tisících letech, ale přece). Velké firmy si to nechtějí nechat ujít a výjimkou není ani Honda. Stala se vůbec první společností, která v Indii nabízí hybridní automobily. Konkrétně jde o v Japonsku vyráběný model Honda Civic Hybrid. Ten však mezi hybridy nepatří právě mezi „kvalitu“ – nedokáže například jezdit samostatně pouze na elektřinu a ani spotřeba není kdovíjak nízká. Přínos pro indické životní prostředí, resp. obrovská špinavá velkoměsta, je tak více než diskutabilní. Na druhou stranu, pokud se budou nové vozy Honda Civic alespoň trochu prodávat, jistě si nenechají ujít příležitost ani další výrobci v čele s Toyotou a jejím Priusem. V Indii je však v současné době nejoblíbenější pohon na plyn, resp. LGP, popřípadě i CNG. Bohatí Indové si údajně nechávají předělávat své Hondy Accord na LPG .

Renault a Bajaj

Nový superlevný Renault za 45 tisíc?

Renault chce být u všeho. Vyvíjí elektromobily pro Izrael, nyní se pouští do konkurenčního boje s indickou automobilkou Tata o nejlevnější auto. Ještě doznívají zprávy o superlevném vozu Tata Nano a Renault přichází z obdobnou strategií „lidový vůz pro každého“.

Cílovým trhem vozu s označením ULC (Ultra Low Cost – ultralevné) je stejně jako u Taty Indie. Plány má Renault velkolepé – do roku 2011 by mělo být auto na indickém trhu k dostání, objem prodeje bude prý 200 000 vozů za rok.

Auto na vzduch již koncem roku?

Televizní stanice BBC News přinesla reportáž týkající se auta na vzduch. O tomto převratném automobilu jsme na Hybridu již několikrát informovali. Se skutečnou výrobou to bohužel nevypadalo příliš dobře do té doby, než do projektu vstoupila indická společnost Tata Motors, která zainvestovala další vývoj. Díky tomu bychom se v Evropě a Indii měli auta na vzduch dočkat již do konce letošního roku. Dojezd bude kolem 200 kilometrů na jedno naplnění za cenu 1,5 euro, maximální rychlost 110 km/h, emise nulové. Cena: 3500 euro (asi 100 000 Kč). Francouzská společnost MDI stojící za projektem auta na vzduch také nedávno oznámila, že první (?) továrna na tyto automobily bude stát v Austrálii. Což se dá pochopit z důvodu vývozu do Indie, méně už do Evropy. Tady je pravděpodobnější, že vozy pro Evropu budou vyráběny v hlavním závodě ve Francii.