Suzuki A-Star

Suzuki z Indie s nízkými emisemi

Na autosalonu v Novém Dillí v Indii bude v roce 2008 představen koncept Suzuki A-Star. Model byl vyvinut indickou společností Maruti pro Suzuki. Je určen pro lokální trh a také pro export do Evropy. Jedná se o malý městský vůz podobné třídy jako Peugeot 107, Citroën C1 či Toyota Aygo. Pohánět jej bude zbrusu nový benzinový motor objemu 1,0 litru s emisemi pod 109 CO2 g/km. Dieselové verze nejsou v plánu.

Amity: první tri-fuel hybrid z Indie

Indická Amity School of Engineering and Technology představila Amity – první tri-fuel hybrid na světě, kde se o pohon stará kombinace baterie-LPG-benzín. Dvoumístný překoná na jedno nabití baterie vzdálenost 80 – 90 km, při využití všech zdrojů něco přes 400 km. Na jeden litr paliva Amity ujede 35 – 40 km, což zhruba odpovídá 2,5 – 2,8 l/100km. Z dostupných zdrojů však není zcela zřejmé, jak byla spotřeba určena. Značnou nevýhodou u Amity je maximání rychlost 50 km/h. Celý koncept malého by se ale měl dočkat vylepšení a teprve potom jít do výroby.

Indie chce vlastní vodíková auta

Vodík patří v současné době mezi jedny z nejdiskutovanějších typů alternativních pohonů. Zatím nejsou zcela jasné jeho přínosy pro životní prostředí, protože produkce vodíku je sama o sobě nákladná a zatěžujucí. Přesto indická vláda ohlásila, že do roku 2020 chce v zemi vybudovat rozsáhlou vodíkovou infrastrukturu.

Elektromobil Reva se začne prodávat v Německu, Rakousku

Indický do města se brzy začne prodávat v , a . Už nějakou dobu je dostupný v Anglii, před časem byl pro nesplnění certifikace zakázán v . Základní verze má dojezd 70 km, high-end model až 150 km. je vybaven klasickými olověnými akumulátory, které mohou být plně dobity během osmi hodin, na 80% je dobijete za 2,5 hodiny. Maximální rychlost je 64 km/h, a tak se elektromobil Revo skutečně hodí pouze maximálně do města.