Úspěch nejlevnějšího automobilu na světě, Tata Nano, by mohl podle analytiků dále zvýšit ceny benzinu po celém světě. Není to ale jen Indie, také Čína a další rozvojové země se svým ekonomickým boomem a rozvojem automobilismu budou vyžadovat stále větší přísun benzinu.
Zhruba 2,5 miliardy lidí v obou zemích by jednoho dne mohlo jezdit až 300 miliony automobilů, což snadno trumfne i v počtu automobilů jinak vedoucí USA. Čína by měla podle očekávání zečtyřnásobit svou spotřebu poaliv pro motorová vozidla do roku 2030. Spotřeba Indie se do té doby ztrojnásobí. Prodeje osobních i nákladních vozidel však rostou i v Mexiku, Brazíli a na Středním východě.
Ekologové upozorňují, že automobilový boom, zjevně kopírující ten západní, který se udál před desítkami let, dále znepříjemní život ve městech, znečistí je emisemi, zvýší hluk. Spotřeba i malých aut bude navíc výrazně vyšší kvůli zácpám. Malá, levná auta jsou navíc zjevně jen „přestupními stanicemi“ k větším, pohodlnějším automobilům s vyšší spotřebou.