Evropská unie podpoří větrné elektrárny, představila akční plán
Rozšíření větrné energie je podle Evropské unie klíčovým krokem k dekarbonizaci energetiky a současně zajištění dostatku energie pro domácnosti i průmysl.
Elektromobily, hybridy, Tesla, Volkswagen, Škoda, auto, vytápění
Rozšíření větrné energie je podle Evropské unie klíčovým krokem k dekarbonizaci energetiky a současně zajištění dostatku energie pro domácnosti i průmysl.
Evropský parlament včera schválil směrnici RED (Renewable Energy Directive), která přináší revoluci pro rozvoj čistých zdrojů energie v Evropě.
Europoslanci dnes odsouhlasili nová pravidla pro letecká paliva. Jedná se o první legislativu v historii EU týkající se dekarbonizace leteckého průmyslu.
Evropský parlament potvrdil nová pravidla pro rozvoj obnovitelných zdrojů energie. Do roku 2030 mají tyto zdroje tvořit nejméně 42,5 % na konečné spotřebě energie v celé EU.
Dobíjecí infrastruktura pro nákladní vozidla je nezbytnou podmínkou úspěšné elektrifikace komerční silniční dopravy.
Rada Evropské unie přijala nová pravidla v oblasti výroby a recyklace baterií. Tato klíčová legislativa posiluje pravidla udržitelnosti pro baterie.
Podíl elektromobilů na evropském trhu se dramaticky zvyšuje, více než každé desáté nově prodané auto v EU je na elektřinu.
Bez zelené energie se český průmysl brzy neobejde. Do roku 2030 je možné z evropské podpory postavit stovky nových elektráren, pak mohou finance vyschnout.
Pirátští europoslanci dnes podpoří finální podobu další části balíčku Fit for 55. Ta se dotkne obchodování s emisními povolenkami a dalších oblastí.
Stát prostřednictvím Modernizačního fondu od loňska podpořil vznik 2000 MW nových solárních elektráren. K dispozici bude až 500 miliard korun.
Získat povolení k modernizaci dosluhující větrné elektrárny má být díky novému nařízení Rady EU mnohem rychlejší než doposud.
V Bruselu se schyluje ke klíčovému jednání o energetické budoucnosti Evropy. Takzvaný trialog o nové podobě směrnice o obnovitelných zdrojích se chystá už 29. března.
Platforma Clean Hydrogen Partnership otevřela výzvu k předkládání projektů na výzkum a vývoj špičkových vodíkových technologií.
V zemích EU bylo vloni registrováno 67 541 nových lehkých užitkových elektrických vozidel (LUeV), meziročně o 42,5 % více. Podíl na všech registracích se ze 3,0 % zvýšil na 5,33 %.
Elektřina jako komodita není to jediné, za co odběratelé platí. Na konečné ceně se podílí i distribuční tarify, poplatky za obnovitelné zdroje, poplatky za stabilitu sítě a daně.