Škoda Roomster 1.9 TDI Comfort

Autoshow Praha 2009: dva české elektromobily živě!

Už v článku o plug-in hybridu Toyota Prius české výroby jsme naznačili, že na letošní Autoshow Praha se chystá malé překvapení. Teď nad ním konečně můžeme poodhrnout oponu. Ve dench 15. až 18. října 2009 budou na pražském Výstavišti k vidění na stánku společnosti EVC Group dva elektromobily, resp. elektrické přestavby české výroby.

Půjde o vozy Škoda Roomster Electric a Smart Electric. Jak nám prozradil Martin Solař, šéf technického vývoje EVC, první úvahy o vlastních přestavbách se objevily už před více než rokem. „Postupně se navrhovaly a vybíraly jednotlivé komponenty pro vozy, které by pokryly co nejšírší požadavky zákazníků. Chtěli jsem předělávat tuzemský spolehlivý automobil a proto byla vybrána Škoda Roomster. Pro jízdu ve městech byl zvolen k přestavbě také Smart,“ dodává Solař.
Smart Electric Drive na autosalonu ve Frankfurtu 2009
O přestavbu Smartu na elektrický pohon měl zájem samotný zákazník, který do EVC s tímto požadavkem přišel. Škodu Roomster firma sama zakoupila kvůli předělávce. Kdy bude možné si objednat něco podobného? „Na pražském autosalonu budeme vystavovat pracovní verze. Sice obsahují motor, elektroniku, akumulátory, všechny komponenty, ale ještě to budeme pár měsíců ladit. Případní zájemci si budou muset počkat do jara příštího roku. U velkých automobilek by to nebyly měsíce, ale roky,“ vysvětluje Solař.

V nedávném článku magazínu E15 nadepsaném „Na trh míří elektrická Škoda Roomster“ se mimo jiné můžete dočíst, že samotná Škoda uvažuje o výrobě elektromobilů. To však popřela samotná Škoda Auto a také Martin Jahn, šéf EVC Group, upozorňuje, že v článku je řada nepřesností. Věřme, že většinu z nich nám EVC Group vyjasní v Praze na Autoshow!

Autoshow Praha 2009 - veletrh automobilů čili autosalon

3. mezinárodní sraz elektromobilů při Autoshow Praha 17.10.2009

Už potřetí se letos v rámci autosalonu Autoshow Praha uskuteční také mezinárodní sraz elektromobilů. Pořádá jej opět občanské sdružení Elektromobily.org vedené Jaromírem Vegrem. Elektrický pohon momentálně zažívá v médiích obrovskou popularitu podpořenou zejména autosalonem ve Frankfurtu (viz. naše reportáž 1. a 2. díl).

Například server iHNed.cz aktuálně přinesl hned tři články zabývající se elektromobily. V textu „Pošta se chystá „elektrifikovat“ doručovatelky“ se zaobírá aktuálním děním v České poště, která se chystá nakoupit elektrokola pro své doručovatelky.

V článku „Éra aut na elektrický pohon začne v roce 2012“ zase iHNed.cz vyzpovídaly Martina Jahna, prezidenta sdružení automobilového průmyslu a šéfa ruského zastoupení skupiny Volkswagen. Ten očekává nástup elektromobilů v roce 2012.
Elektromobily.org logo
Česká republikadobíjecích stanic pro elektromobily (případně míst, kde řidiče ochotně pustí k zásuvce) více než čerpacích stanic na stlačený zemní plyn,“ odpovídá Jahn na otázku zda je v ČR dostatek veřejných nabíjecích míst. A nakonec je tu článek „Výroba elektromobilů se rozbíhá, elektrický Peugeot bude za půl milionu korun“ upozorňující na blížící se elektromobil Peugeot iOn (ačkoliv ve Frankfurtu byla k vidění pouze maketa).

Jaromír Vegr slibuje na letošní Autoshow Praha mnoho zajímavostí a samozřejmě i ještě vyšší účast než oni. „Bude tam premiéra nového vozu Citytaxi z Drážďan. Plánuji také spanilou jízdu Prahou,“ sdělil nám na dotaz na co se mohou návštěvníci těšit. Brněnská společnost EVC Group chystá na autosalon také dvě překvapení v podobě velice zajímavých elektromobilů vlastní výroby (lépe řečeno „přestaveb“).

Autosalon Brno 2009

Autosalon Brno 2009 začíná v sobotu!

Už v sobotu se opět otevřou brány na Brněnském výstavišti. Novináři dostanou možnost zúčastnit se již den předem v pátek během novinářských dnů. I magazín Hybrid.cz samozřejmě bude na místě. Největší světové automobilky se navzdory ekonomické krizi budou v Brně prezentovat v plné parádě. ukáže svůj nový , česká poprvé předvede model Škoda Yeti, Volkswagen zase GTI šesté generace, pátou generaci modelové řady a dost možná i koncept ! Z dále dorazí luxusní manažerské v podobě modelu . Kia na Autosalonu Brno 2009 uvede v české premiéře model pracovně nazvaný No. 3, který se od konce letošního roku bude vyrábět v nošovické továrně . V definitivní podobě ho automobilka představí až na zářijovém . Kompletní nabídku vozů slibuje i , napříklady oblíbené modely , nebo i20. Francouzský doveze nejnovější generaci nebo velmi zajímavý model . A aby toho nebylo málo, budou se moct návštěvníci autosalonu seznámit také s vozy, které běžně jen tak k vidění nejsou, např. Aston Martin DB9, Kaipan 15, Lamborghini Gallardo LP560-4 nebo Pagani Zonda. To už sice není tak docela naše téma, ale rozšířit si rozhled nikdy neuškodí! Autosalon Brno 2009 je pro veřejnost otevřen od soboty 6. 6. 2009 do čtvrtka 11. 6. 2009 (denně od 9.00 do 18.00 h, poslední den pouze do 17.00 h.)

Toyota iQ

Ženevský autosalon: Toyota iQ

Minulý rok Toyota na Frankfurtském autosalonu odhalila koncept svého mikroautíčka Toyota iQ. Ženevský autosalon zanedlouho přinese možnost prohlédnout si produkční verzi tohoto miniaturního městského vozítka. Teprve tam se nejspíš také dozvíme podrobnosti týkající se pohonu a dostupných verzí vozu Toyota iQ. Produkce by měla začít už během letošního roku a velmi pravděpodobná je verze s 1.0l benzinovým motorem – pro začátek.

Suzuki A-Star

Suzuki z Indie s nízkými emisemi

Na autosalonu v Novém Dillí v Indii bude v roce 2008 představen koncept Suzuki A-Star. Model byl vyvinut indickou společností Maruti pro Suzuki. Je určen pro lokální trh a také pro export do Evropy. Jedná se o malý městský vůz podobné třídy jako Peugeot 107, Citroën C1 či Toyota Aygo. Pohánět jej bude zbrusu nový benzinový motor objemu 1,0 litru s emisemi pod 109 CO2 g/km. Dieselové verze nejsou v plánu.

Mazda Furai

Mazda Furai

Na Detroitském autosalonu odhalí automobilka Mazda dvě nové světové premiéry. Jednak to byla nová generace oblíbeného modelu RX-8, potom také nový koncept Mazda Furai.

Mazda Furai je sportovní, přesto ekologický vůz, jehož název lze přeložit jako „šumění větru“. Furai přebírá designový jazyk studie Mazda Nagare a dále jej rozpracovává. Vůz pohání 450 koňový rotační motor, jemuž jako palivo slouží ethanol (E100).