Opel Zafira 1.6 CNG Turbo ecoFLEX

2020: CNG nejrozšířenější alternativou na světě?

Mezinárodní asociace vozidel na plyn (IANGV) se před konferencí a výstavou NGV (Natural Gas Vehicles) 2010 vyjádřila, že díky rostoucímu zájmu o alternativní paliva se v průběhu následujících deseti let na silnicích objeví dalších více než 50 milionů aut poháněných stlačeným zemním plynem (CNG). Do roku 2020 by auta na zemní plyn mohla představovat až 9 % všech vozidel na světě a zemní plyn tak zabere místo dominantního paliva po benzínu a motorové naftě. Konference a výstava NGV 2010 se koná každé dva roky, letos se uskuteční 8. – 10. června v Římě. pokračování…

Zemní plyn - mapa CNG stanic v České republice

Otevírají se tři nové CNG stanice

Dnes ve 14 hodin proběhne otevření plnicí stanice CNG Vitall v ulici Ruská v Ostravě. Zítra v 10 hodin zahajuje provoz nová plnicí stanice v Praze na Evropské. V tomto měsíci se stala také veřejnou CNG stanice v Pardubicích v Teplého ulici. Celkem je v ČR již 25 veřejných plnicích stanic CNG. V Evropě můžete natankovat CNG u 3 163 plnicích stanic a dalších 420 je ve výstavbě. Celkově je dnes na světě už 16 554 CNG stanic a dalších 2 600 se plánuje.  

Mercedes-Benz Econic NGT

Mercedes-Benz dodal první náklaďáky Econic na zemní plyn

Mediálně nejdiskutovanějším typem alternativního pohonu je dnes sice elektřina, ale pokroky se odehrávají také v dalších oblastech. Automobilka Mercedes-Benz dodala svůj první tahač Econic NGT poháněný zemním plynem. Výhoda CNG pohonu v tomto případě spočívá v nižších emisích oxidu uhličitého, pevných částic a NOx. Zároveň může tahač fungovat i na bioplyn.  

Alfa Romeo MiTo Imola

Sporťák Alfa Romeo MiTo nově jezdí na LPG

Příjemně malý třídveřový hatchback Alfa Romeo MiTo měl premiéru v polovině minulého roku v Miláně a následně v Londýně. Protože i konstruktéři z Lombardie se snaží jít s dobou, představují nové modely. Před časem to byla verze MultiAir s výkonnějším motorem, nižší spotřebou a nižšími emisemi. Alfa Romeo MiTo Imola jde ještě dál. Přidává pohon na LPG.

Alfa Romeo MiTo Imola Alfa Romeo MiTo Imola Alfa Romeo MiTo Imola

Model je vybaven 1,4l turbomotorem s emisemi na 131 g/km, výkonem 120 koní a zrychlením z 0 na 100 km/h během 8,8 sekund. Nádrže na LPG o objemu 39 litrů jsou umístěny v prostoru rezervy. Celkový dojezd novinky je rekordních 1200 km. Auto se v Itálii bude prodávat od €13 900 díky příjemné dotaci €4500 od státu.

BMW SIMPLE a CLEVER

BMW SIMPLE – jednoduše tříkolka

S jedno- či dvoumístnými vozítky se nám poslední dobou roztrhl pytel. Nejdřív to byl koncept Volkswagen L1 se spotřebou něco málo přes 1 l/100 km, pak Nissan Land Glider. Teď s něčím podobným přichází i BMW. Jmenuje se „to“ SIMPLE, což je zkratka pro „Sustainable and Innovative Mobility Product for Low Energy consumption“. Jde o tříkolku se spotřebou kolem 2 l na 100 km.  

BMW SIMPLE a CLEVER BMW SIMPLE a CLEVER BMW SIMPLE a CLEVER

Podobně jako Nissan Land Glider, ani SIMPLE nemá volant, nýbrž knipl, a řidič si v zatáčkách pomáhá nakláněním. Aerodynamický koefecient 0,18 a váha kolem 450 kg při využití kombinace malého spalovacího motoru (36 kW) a elektromotoru dávají dohromady zrychlení z 0 na 100 km/h pod deset sekund, max. rychlost 200 km/h a spotřebu necelé dva litry na 100 km. Neříkejte, že byste to nechtěli mít doma!

Škoda Octavia LPG

Škoda Auto uvádí Octavii na LPG

Automobilka z Mladé Boleslavi se prozatím do alternativ příliš nežene. Nová s pohonem na LPG však může být pro řadu zákazníků zajímavá. Auto se prodává ve verzi liftback i combi, základní cena pro verzi s motorem o objemu 1,6l je 419 000 Kč, „kombík“ se prodává za 459 900 Kč.

Modely Škoda Octavia LPG a Škoda Octavia Combi LPG mohou jezdit jak na zkapalněný ropný plyn (LPG), tak i na benzin, jejich motor si poradí s oběma variantami. Škoda Auto je v současnosti jediným výrobcem na českém trhu, který originální systém LPG nabízí v sériové výrobě včetně všech garancí,“ řekl mluvčí Škodovky.  

Opel Combo Tour CNG

Vše o CNG (8) – Opel Combo Tour CNG

V osmém dílu seriálu „Vše o CNG“ přišla řada už podruhé na Opel. Po známější Zafiře se budeme věnovat vozu, který nehodlá zaujmout designem, ale jeho užitnými vlastnostmi. Vždyť právě z nenápadného užitkového Opelu Combo vychází osobní verze s označením Tour.

Kvalitní tovární přestavba vozu na CNG se vyznačuje jedním důležitým rysem. A sice, nedotkne se vnitřního prostoru vozu. Opel Combo Tour CNG tento požadavek splňuje, dostává proto hned v úvodu bod k dobru. Vyloženě pozitivní hodnocení ovšem nehrozí za design. Předku z předchozí generace Corsy skříňová záď prostě nesluší. I když je poctivé přiznat, že v nezměněné podobě jezdí Combo již 8 let. V tomto kontextu lze tedy vzhled ohodnotit jako „nenadchne, neurazí“. Alespoň subjektivně. ČÍST DÁL …