IBM - chytřejší planeta

IBM – nové baterie pro elektromobily, dojezd 800 km!

se sice snaží pronikat i do ostatních oblastí průmyslu, zejména obnovitelných zdrojů energie, ale stejně tak i . Jeho reklamy na „Chytřejší planetu“ jsou doslova na každém kroku. IBM hodlá řešit spoustu problémů současného světa, mimo jiné i týkajících se oblasti dopravy.   

Program nazvaný „Battery 500 Project“ byl aktuálně odstartován v laboratoři Almaden v San Jose v . Tam se sešly desítky vědců, inženýrů a dalších odborníků na velkém zahajovacím brainstormingu, jehož cílem je vyvinout pro , které umožní dojezd přes 500 mil (asi 800 km).
IBM - doprava - chytřejší planeta
„Technologie baterií se zlepšila, ale je pořád ještě horší než benzin s ohledem na to kolik energie mohou baterie udržet,“ říká Spike Narayan, klíčový výzkumník v tomto projektu. „Energetická hustota – tedy množství energie, které dokáže dokáže udržet na jednotku hmotnosti – není ve skutečnosti dostatečná pro výrobu rodinného sedanu s dojezdem 300 až 500 mil,“ řekl dále.

Google - elektromobil - dobíjecí stanice

Google zkoumá plug-in hybridy a rozvodné sítě

Google sice představuje nejoblíbenější internetový vyhledávač, ale zároveň fušuje do řady dalších oblastí lidské činnosti. Mimo jiné se skrze svou nadační společnost Google.org intenzivně zajímá také o životní prostředí.

Už déle než tři roky jsou předmětem jeho zájmu také elektromobily a především plug-in hybridy. Google ale nejde ani tak o výrobu, jako spíš o praktické využití auta do zásuvky. Zájem Google začíná právě v okamžiku, kdy se auta zastrčí do zásuvky.

Všeobecný předpoklad je, že auto se v tu dobu bude nabíjet. Google se snaží vyvinout software pro chytrý power management a chytré rozvodné sítě, které by pak dokázaly unést zátěž velkého množství hybridních aut do zásuvky zapojených v jeden okamžik.
Google - logo
Kromě toho Google také zkoumá možnosti kterak využít baterie elektromobilů a plug-in hybridů jako úložiště přebytečné elektřiny, odkud by pak bylo možné uloženou energii opět dostat. Dan Reicher, který má v Google na starost právě problém klimatické změny a energetických iniciativ, řekl agentuře Reuters, že firma testuje plug-in hybridy velmi intenzivně. Nechala si proto předělat několik vozů Toyota Prius a Ford Escape na plug-in hybridy.

Fisker Karma plug-in hybrid

Fisker získal půl miliardy dolarů na plug-in hybridy

, šéf , se teď nejspíš ve své kanceláři tetelí štěstím. Pro svou automobilku od amerického (DOE) získal půjčku 528 milionů dolarů, kterou posvětil i současný ministr . Ten si slibuje vytvoření nebo zachování 5000 pracovních míst.

Zároveň samozřejmě výroba plug-in hybridů ušetří miliony litrů paliva a emisí. „ by se mohly stát revolucí v osobní dopravě a snížit naši závislost na cizí ropě, a to už vůbec nemluvím o čistším vzduchu,“ řekl doslova Chu.

Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma

Sportovní Fisker Karma se v showroomech má objevit už v létě 2010. Vyrábět se bude ve . Zhruba 65% součástek ale bude pocházet ze Spojených států. Kromě sporťáku vyvíjí Fisker také rodinné do zásuvky, které by se cenou mělo blížit příjemnějším 40 000 dolarů (asi 700 000 Kč). Očekávají se globální prodeje kolem 100 000 kusů ročně.

Toyota Prius plug-in hybrid

Autosalon IAA Frankfurt 2009: Toyota ukáže plug-in Prius

Těšíme se na autosalon do Frankfurtu jak malá děcka. Čeká nás tam doslova záplava zajímavých elektromobilů, hybridních aut a dalšího „zeleného harampádí“, jako kdyby už normální auta ani neexistovala. Jen dobře! Toyota se chystá pochlubit se svým tolik očekávaným modelem Toyota Prius plug-in hybrid.  

Žádné překvapení se však nekoná, pořád jde o plug-in hybrid s dojezdem pouhých 20 km na elektřinu. Zajímavá je max. rychlost na elektřinu, která by měla dosáhnout až na 100 km/h. Hodnotu emisí hybridního auta udává Toyota na hodnotě 60 g/km. Automobilka slibuje, že už počátkem roku 2010 spustí globálně program, ve kterém si zájemci budou moct auto vypůjčit. Zároveň se stanou testovacími králíky.

Toyota Prius plug-in hybrid Toyota Prius plug-in hybrid Toyota Prius plug-in hybrid
Mercedes-Benz Vision S 500

Autosalon IAA Frankfurt 2009: Mercedes-Benz S 500 plug-in hybrid do zásuvky

zaskočil všechny příznivce oznámením o tom, že na představí Mercedes-Benz Vision S 500. Třiapůllitrový benzinový šestiválec doplněný o elektromotor o výkonu 60 koní by měl ujet 30 km čistě na elektřinu, a to díky zhruba o enerii 10 kWh. Průměrná spotřeba auta by měla být 3,2 l/100 km!

Luxusní do zásuvky se má pochlubit emisemi pouze 74 g/km, což je pro tuto třídu auta vskutku unikát. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne automobil během 5,5 sekundy. „Vision 500 plug-in hybrid je novým krokem na naší cestě k mobilitě s nulovými emisemi,“ komentoval novinku Dr. Dieter Zetsche, šéf Damimleru a . Prozatím však není jasné, kdy se auto objeví v sériové výrobě. Těšíme se, až se na něj budeme moct podívat osobně za týden ve Frankfurtu!

„Máme všechny klíčové technologie pro takové auto snů, proto si myslím, že by mohlo být součástí už příští generace třídy S. Důležité teď je, aby naše vývojová činnost byla doplněna rozsáhlou infrastrukturou, která nám umožní naplno využít potenciálu tohoto inovativního systému pohonu, doplnil Thomas Weber, který je zodpovědný za výzkum a vývoj.

Mercedes-Benz Vision S 500 Mercedes-Benz Vision S 500 Mercedes-Benz Vision S 500
Hybrid do zásuvky

Ford předvádí plug-in hybridy

Aby ve ztrátě se potácející automobilka demonstrovala svou zaujatost (takzvaně) ekologickými řešeními, rozhodla se ke spolupráci s rozvodnou společností Southern California Edison. Poskytne jí totiž několik hybridních automobilů Ford Escape Hybrid SUV modelové řady 2008, které budou Fordem upraveny na . Jinými slovy bude možné je doma nabít rovnou ze zásuvky. Ford si představuje, že jeho obchodní model se postupně rozroste z jižní Kalifornie do všech států USA.