TÉMA:

Steven Chu


NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY:

2015: cena baterií pro elektrická auta klesne o 70 %

Ministr energetiky USA odhaduje, že v letech 2008 až 2015 klesne cena baterií pro elektrická auta o 70 %. O dalších 58 % pak cena klesne mezi lety 2015 až 2020. Odvážné odhady známého zastánce elektromobility!   Steven Chu

Google a ministerstvo energetiky podpoří další rozvoj elektromobility

spolupracuje s americkým ministerstvem energetiky na rozvoji pro . Oznámili to ministři energetiky a dopravy USA a v souvislosti s plánem na snížení dovozu ropy o třetinu do roku 2025.   
Google a ministerstvo energetiky podpoří další rozvoj elektromobility

Elektrická auta srovnatelná s benzinovými za pět let, říká Steven Chu

Americký ministr energetiky aktuálně vystoupil na klimatické konferenci v mexickém Cancúnu. Kromě jiného tam řekl, že mohou být konkurenceschopná těm benzinovým už během pěti let.   
elektrická auta-Steven Chu-ministerstvo energetiky USA

Ministr energetiky USA: Každý cent bych investoval do elektromobilů

Spojené státy americké - Steven Chu - Ministr energetikyZnámý zastánce , momentálně ministr energetiky , je také veřejným propagátorem . V minulosti navíc také řekl, že všechna americká auta by měla mít schopnost jezdit na . Na nedávném setkání vývojářů zabývajích se prý měl Chu opět doslova zopakovat: "Kdyby záleželo na mě, každý cent bych investoval do ."

Ačkoliv nejde o oficiální vyjádření, je zajímavé slyšet takováto ve spojení s oficiálním zástupcem největší světové ekonomiky. Ministerstvo energetiky pod jeho vedením už letos rozdalo miliardy dolarů na grantech pro firmy jako je (5,9 mld.), (1,6 mld.), (465 mil.) nebo (528 mil.). Tyhle společnosti se zabývají buďto vývojem elektromobilů, nebo plug-in hybridů. Přitom na podporu biopaliv šlo v minulém měsíci pouhých 20 000 dolarů.

Začíná tak být docela jasné, že , ani další alternativy zřejmě nebudou mít ve Státech na růžích tak dobře ustláno, jako právě elektromobily. To ovšem platí pouze pro pozemní dopravu. V oblasti to vypadá, že se biopaliva naopak začnou brzy značně prosazovat, mimo jiné díky . Ale o tom zas někdy jindy.

 

Fisker získal půl miliardy dolarů na plug-in hybridy

, šéf , se teď nejspíš ve své kanceláři tetelí štěstím. Pro svou automobilku od amerického (DOE) získal půjčku 528 milionů dolarů, kterou posvětil i současný ministr . Ten si slibuje vytvoření nebo zachování 5000 pracovních míst.
Fisker Karma plug-in hybrid
Zároveň samozřejmě výroba plug-in hybridů ušetří miliony litrů paliva a emisí. " by se mohly stát revolucí v osobní dopravě a snížit naši závislost na cizí ropě, a to už vůbec nemluvím o čistším vzduchu," řekl doslova Chu.

Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma

Sportovní Fisker Karma se v showroomech má objevit už v létě 2010. Vyrábět se bude ve . Zhruba 65% součástek ale bude pocházet ze Spojených států. Kromě sporťáku vyvíjí Fisker také rodinné do zásuvky, které by se cenou mělo blížit příjemnějším 40 000 dolarů (asi 700 000 Kč). Očekávají se globální prodeje kolem 100 000 kusů ročně.

 

Americká vláda omezí výzkum aut na vodík

Když nový americký prezident Barack Obama jmenoval za svého ministra energetiky Stevena Chu, radovali se především zastánci jaderných elektráren. Chu je známým propagátorem nejen jaderné energetiky, ale i alternativních zdrojů energie a boje proti globálnímu oteplování. Zastánce alternativních pohonů však nepotěší, že Chu se zároveň rozhodl v rámci nového rozpočtu (s rekordním deficitem 1,84 bil. dolarů) zásadním způsobem omezit výdaje na výzkum vodíkového pohonu. "Když jsme se sami sebe zeptali, zda je možné abychom během příštích řekněme 10 nebo 15 až 20 let konvertovali k vodíkové ekonomice, cítili jsme, že odpověď je 'ne'," prohlásil Steven Chu. Navrhnul proto škrty v souvisejících programech až o 59%, totiž z původně navrhovaných více než 100 mil. dolarů na pouhých 68 milionů. Hlavní důvodem škrtů má být spousta zásadních překážek z nichž tou největší je nerozvinutá celonárodní infrastruktura plnících stanic. Tohle si samozřejmě vyžádalo odezvu v kruzích, které se rozvojem vodíkových technologií zabývají, třeba americké Národní vodíkové asociaci (NHA). "Škrty navrhované ministerstvem energetiky v rámci programů pro výzkum vodíku a palivových článků ohrožují komercializaci celé rodiny technologií, které jsou výjimečně slibné a začínají si získávat pozornost trhu," píše se v tiskové zprávě NHA. Pravdou nicméně je, že namísto vodíkových aut půjdou peníze do dalšího rozvoje plug-in hybridních automobilů a také do výzkumu stacionárních palivových článků, které by mohly sloužit například v domácnostech v kombinaci s obnovitelnými zdroji energie.
vodíková auta v USA - škrty v rozpočtu na výzkum zřejmě oddálí masivní rozšíření této technologie

 

Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?