Plug-in hybrid Chevrolet Volt se v USA prodává už dva roky. Za tu dobu auto putovalo v počtu přes 27 000 kusů k novým majitelům. Podle General Motors, majitele značky Chevrolet, už tito lidé najezdili celkem 160 mil. km čistě na elektřinu. Ušetřili tím dva velké tankery ropy.
p>Podle General Motors jezdí majitelé Chevroletu Volt na elektřinu až v 65 % případů. Tedy tak, jak bylo auto navrženo. Pravidelné dobíjení jim zajišťuje, že plná nádrž vozu vydrží až na 1440 km neboli asi měsíc a půl ježdění.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Další přerušení výroby Voltu, i přes rekordní prodeje
General Motors řeší problém s Chevroletem Volt. Při jízdě mu vypíná motor
Chevrolet Volt: místo 1.4 motoru dostane 2.0 s výkonem přes 200 koní
V průměru tak majitelé Voltu ušetří ročně asi $1370 (26 000 Kč) ročně na pohonných hmotách. Už zmíněných 160 mil. ujetých kilometrů podle tiskovky GM znamená 5 milionů galonů ušetřeného benzínu. To je hodnota asi $21 mil.
Pokud tedy 27 000 vozů Chevrolet Volt dokázalo ušetřit za rok $10,5 mil, není těžké si velmi zjednodušeným výpočtem dostat k tomu, že 270 000 aut by mohlo ušetřit 100,5 mil. ročně a 2,7 milionu takových aut pak dokonce $1 mld. dolarů ročně.
Celkom by ma zaujímalo ako
Celkom by ma zaujímalo ako sa dopracovali k takým číslam. Tento automobil nemá nejaký úžasný dojazd na jedno nabitie, takže na benzín prepína pomerne často. Jeden zo spôsobov by mohol byť, že bez vedomia vodiča (majiteľa) získavajú údaje z palubného počítača – to by sa mi ale nepáčilo. Pravdepodobnejšia možnosť je, že je to marketingový blud – na ktoré je táto firma celkom špecialista.
Myslím si, že jde o odhad
Myslím si, že jde o odhad vypočítaný dle průměrného nájezdu amerického řidiče. Ten se dle odhadů pohybuje mezi 12 až 15 000 mil. S o něco ménež než 30 000 auty prodanými během dvou let, kdy průměrný řidič nenajede víc než 100 km denně a auto dokáže ujet 40 až 65 km z této cesty na elektřinu – to zas tak bludně nevypadá.
No jak by se k nim
No jak by se k nim dopracovali. Prostě se nájezd kilometrů spolu s dalšími parametry ukládá do ECU jako u každého novějšího auta a když to na garančce nebo v servisu napíchnou na diagnostiku, tak si to přečtou.
Chevy volt je takový mezi
Chevy volt je takový mezi krok k tesle. Akorát pochybuji o 160 mil km čistě na el., nebude to kombinovaně?
Ne. Tisková zpráva
Ne. Tisková zpráva výslovně říká „míle ujeté na elektřinu“.
Ok, beru z5. 🙂
Ok, beru z5. 🙂
Američani jezdí docela
Američani jezdí docela hodně, takže bych se tomu číslu nedivil…