Japonskou automobilku Mitsubishi aktuálně tvrdě zasáhl skandál s podvody při měření emisí. Ne nepodobný dieselgate Volskwagenu. Podle japonského deníku Nikkei chce nyní 30%+ podíl v Mitsubishi koupit Nissan!
foto: Mitsubishi/Nissan
Nissan je údajně připraven utratit za 30%+ podíl v Mitsubishi až v přepočtu $1,85 mld. S Nissanem přitom Mitsubishi „upevňuje spolupráci“ už od roku 2010, zejména v oblasti malých vozidel (kei cars) a elektromobilů.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Mitsubishi chystá plně elektrický Outlander Sport EV
Taková investice by fakticky znamenala převzetí kontroly nad automobilkou Mitsubishi. Dosud „vládnoucí“ Mitsubishi Heavy Industries totiž vlastní pouze 20% podíl.
Carlos Ghosn, dosavadní šéf aliance Renault-Nissan (a nově také AvtoVAZ), by si tak přivzal pod svá křídla už čtvrtou automobilku. Získal by tím i superúspěšný Mitsubishi Outlander PHEV, který nedávno překonal 100 000 prodaných kusů.
Právě synergie v oblasti elektromobility by mohly výrazně pomoct oběma automobilkám. Mitsubishi bylo první velkou automobilkou, která začala prodávat moderní elektromobil v podobě Mitsubishi i-MiEV. Teprve o rok později přišel elektromobil Nissan Leaf.
Takže nejdřív se Nissan
Takže nejdřív se Nissan zeptal Mitsubishi proč u aut, který pro něj vyrábí udává papírově nižší spotřebu, načež vyplul na povrch pořádnej skandál a pak si vzápětí koupil podíl za hubičku? 😀 Hmm tomu říkám kšeft. 😀
Co se stalo Mitsubishi-
Co se stalo Mitsubishi- Citroen- Peugeot To už se rozpadlo ?
http://autoperiskop.cz/psa-peugeot-citroen-a-mitsubishi-spoluprace-na-vyvoji-elektricke-verze-vozu-peugeot-partner-a-citroen-berlingo/
V podstatě někdy ve 2013.
V podstatě někdy ve 2013. Na jaře 2014 jsem si kupoval jeden z posledních nových Peugeotů Ion, který povstal z jejich spolupráce (kdy PSA očesaly Mitsubishi iMiev o pro elektromobil užitečné věci – vyhřívání obou předních sedaček, dálkové vytápění při nabíjení, navigaci atd. – a začaly ho prodávat jako Peugeot Iona a Citroen C zero za nehorázný milion Kč s DPH). Od té doby jsou k dispozici v podstatě jen ojetiny.
No to cislo nemusi byt
No to cislo nemusi byt nerealne – trzni kapitalizace nejvetsi uatomobilky na svete – Toyota je 150 miliard dolaru, porad docela slusny kolos Hyundai-Kia ma trzni kapitalizaci kolem 40 miliard dolaru…
Takze cena pod 10 miliard za malou autmobilku navic zmitanou skandalem na klicovem trhu mi pripada uveritelna…
pokud 30% podilu znamena
pokud 30% podilu znamena %1.85 miliardy, pak by cele Mitsubishy melo celkem smesnou cenu jen cca 6.2 miliardy dolaru, pokud by nejaka treba Cisnka firma chtela vstoupit na celosvetovej trh s auty, je to relk bych naprosot smesna suma za celou funkcni automobilku
jinak pokud to bude podobna kauza jako dieselgate, mohlo by to Mitsu primet do par let na trh hodit nejaka dalsi EV, doufejme ze nebudou ale tak predrazena jako vajicko iMiev
jak jsem zde jiz psal, zrovna Mitsu melo v elektromobilite pekne nakroceno, koncept Lancer Evolution MIEV mohlo bejt paradni auto a jejich zavodni elektricke specialy dokazuji ze funguji vytecne