Světově úspěšné SUV do zásuvky jménem Mitsubishi Outlander PHEV si připisuje další zářez. Je prodáno už přes 100 000 kusů.
foto: Mitsubishi
Automobilka Mitsubishi prodala od uvedení plug-in hybridu Mitsubishi Outlander PHEV doma v Japonsku začátkem roku 2013 už přes 100 000 těchto vozů na celém světě. Je to víc, než si nejspíš i samotné Mitsubishi plánovalo.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Mitsubishi Outlander PHEV: superúspěšný plug-in hybrid
Pouze tři další auta do zásuvky dosud přesáhla hranici 100 000 prodaných kusů celosvětově. Jsou to Nissan Leaf (přes 220 000), Tesla Model S (přes 110 000) a Chevrolet Volt (přes 110 000).
Mitsubishi Outlander PHEV je ale mezi nimi výjimečný z toho důvodu, že se zatím i vzhledem k mnoha odkladům nezačal prodávat v USA. Stát by se tak mělo konečně během letošního léta, ale kdo ví.
Možná ještě zajímavější je ale fakt, že nejvíce prodejů z celkových 100 000 připadá dosud na Evropu, plný 66 000. Auto si oblíbili mimo jiné Nizozemci, kteří na něj dostanou tučné dotace.
Měl jsem možnost mít toto
Měl jsem možnost mít toto auto ve verzi 2014 před faceliftem na prodloužený víkend a sjet s ním také asi 150 km po dálnici při návratu. Klady jsou bezesporu rozměrnost kufru a relativně velký dojezd na elektriku, včetně rychlodobíjení. Negativem nejen pro mě bylo bezesporu brzké zapojení spalováku při razantněnší akceleraci a pomalý vnitřní informační systém. Toto předváděcí auto bylo nakokec prodáno člověku bydlícímu nedaleko ode mě, majitel je spokojen. Nová faceliftovaná verze má posunuté proudové hranice, takže rychleji akceleruje a později zapíná spalovák, takže toto by bylo vyřešeno, rychlost infotainmentnu jsme neměl možnost posoudit. Na Mobile.de můžetek koupit nyní velmi málo oejteé kusy (< 10 000 km) okolo 700 000 Kč s DPH u verze před faceliftem, 1,1 mil Kč po faceliftu. U verze před faceliftem je to sympatický cenový pokles vůči pořizovačce 1,2 mil Kč, určitě na to má vliv ta faceliftovaná verze a brzy tlak na další snižování cen určitě vytvoří nové plug-iny s dvojnásobným dojezdem, Mistusibshi už určitě něco podobného také chystá...
Jakou máte zkušenost s
Jakou máte zkušenost s nabíjením? Jak dlouho to u auta s takto velkou baterií trvá, mám na mysli, jak vypadá křivka proudu? Nepředpokládám, že dobití oproti EV s dvakrát tak velkou baterií trvá polovinu času?
Vozidlo obsahuje komplet
Vozidlo obsahuje komplet e-pohon z trojčete Mitsubishi iMiEV/Citroën C-Zero/Peugeot iOn, během zápůjčky jsem se nezaměřoval tak detailně na proces nabíjení, abych vám odpověděl. Přesto lze obecně říct, že v autě je 12 kWh baterie, 80% z toho se používá k jízdě a nabíječka k vozidlu je, tuším 6/10ampérová. Zbytek je trojčlenka, stejně jako v případě DC dobíjení.
Ono to právě úplně tak
Ono to právě úplně tak nefunguje. S přibývajícím stupněm nabití, proud klesá. Navíc to závisí hodně třeba na teplotě baterie. Takže například přes CHAdeMO do nissanu natlouct třeba 20kWh trvá v průměru hodinu, kdežto do tesly za hodinu dostanete klidně 40kWh.
U te zminene 6/10A nabijecky
U te zminene 6/10A nabijecky to bude sumak, vetsinu casu pojede naplno. U Chademo je to samozrejme jinak.
Ano, tu jsem samozrejme
Ano, tu jsem samozrejme neresil
Chápu, ale toto jsem
Chápu, ale toto jsem nesledoval. Vím ale, že s certifikovaným 16A kabelem přímo u profi nabíječky se to nabylo proporčně rychleji. Jak je to s křivkou u DC nabíjení nevím, pokud je to pro vás ale důležité, zkuste podat dotaz na Mitsubishi tady v Praze (dealer Palace u Jižní spojky), měli tam na školení k modelu techniky a věděli k autu poměrně dost.
Určitě, 16A je prostě o
Určitě, 16A je prostě o 60% víc.
Tak se na to DC schválně někdy zaměřte. Když se ke mě tenkrát dostala informace o tomto autě, které se mi hodně líbí, překvapilo mě, že takto malá baterie má možnost nabíjení přes CHAdeMO. Proto mě právě zajímalo, jak je to využitelné v praxi. Jak jsem tu již jednou napsal, kdyby to byl čistý elektromobil s pořádnou baterií, nestála by mi dnes v garáži Tesla…
:-))) protože nejsem ani
:-))) protože nejsem ani prodejce, ani to auto nemám a nejbližší nabíječku ChaDeMo mám hodinu od baráku, asi vám žádnou zpětnou vazbu neposkytnu, ale chápu, oč vám jde 😉
Podle mě ale pokud máte info jak se chová omezování na DC nabíjení u iMievu, bude toto hodně blízko.
Na 80% u CHAdeMO do 15
Na 80% u CHAdeMO do 15 minut, vyzkoušeno osobně v Ostravě. Najeto po městě 50 km elektricky, pak dobito a vráceno prodejci. Spokojenost až na cenu 1,25 mil Kč.
Tak to je pěkné, přiznám
Tak to je pěkné, přiznám se, že bych to nečekal, že takto malá baterie to pojme. To tam muselo téct celých těch 15 minut 40kW
Na konci května jim zvednu
Na konci května jim zvednu statistiku. 🙂 zatím jediné PHEV kde funguje rychlonabíjení (chademo).
Vseobecny dotaz k EV
Vseobecny dotaz k EV nabijeckam.
Ma nekdo zkusenosti s nabijeckama firmy QMX a placenim pres jejich aplikaci Polyfazer?
Na tuto firmu jsem narazil nahodne na zahranicni mape dobijecich stanic. na homepage polyfazer.com nejsou zrovna sdilny. K zjisteni jejich stanic je nutne instalovat jejich aplikaci. Nemam zadne info jak jsou duveryhodni a proto trochu vaham.
Žádný měsíční paušal
Žádný měsíční paušal tam nemají, tak se zaregistrujte, vyzkoušejte a dejte vědět.
http://www.polyfazer.cz
Viděl jsem je vystavovat na
Viděl jsem je vystavovat na Amperu, ale nic víc o nich nevím.
cena 8.47 za kWh pokud se
cena 8.47 za kWh pokud se plati kartou a v pripade SMS je to raketa, nejde to pod 12.25 kacek za kWh, zajimave je ze cim vetsi objem si clovek tou SMS predplati, tim je to drazsi za kWh, asi nejaka obracena sleva, cim vic koupis tim draz ti budeme jednotky uctovat, navic pri preruseni dobijeni o zbyle dobijeni clovek prichazi a nelze ho docerpat
ani tu appku si nenechali dat pod svou domenu a maji to pod vyvojarem/firmou ktery ji pro ne asi delal
Pokud se platí kartou…
Pokud se platí kartou… Mají na stojanech platební terminály nebo se nabíjí kartou on-line do systému?
pisou „post-paid systém“
pisou „post-paid systém“ takze platis az po „cerpani sluzby“, ale jak to maj technicky netusim, muze to bejt i tak jako se to deje treba u autopujcoven, ze se zaregistrujes, oni si čeknou kartu a pak kdys cerpas tak us kartu ani nepotrebujes a oni si jen strhavaj dane castky, a nebo tak ze na kazdem stojanu je platebni terminal, na to jim asi bude treba napsat nebo zavolat
ja se k nim registrovat urcite nebudu, bez registrace nejede ani ta appka, coz je uchylne, vpodstate bez registrace se clovek ani nedozvi kde maj stojany a jestli vubec nejake maj
Přesně to samé mě
Přesně to samé mě napadlo před chvílí – nainstaloval jsem appku, ale hned to chtělo mail a vytvoření účtu. Dokud neuvidím volně přístupnou mapu stanic, tak mají smůlu.
Tak prý mají 10 vlastních
Tak prý mají 10 vlastních a cca 8 partnerských stanic.
No on ten post-paid je rekl
No on ten post-paid je rekl bych primarne mysleny tak, ze se penize strhnout po ukonceni nabijeni, podle spotreby (stejne jako u samoobsluzne benzinky treba), maji to tak nazvane pro odliseni od platny SMS (zaplatite a tim si „predpoklatite“ urcite kWh na nabiti)…
No 8,5 kc, kWh je podle me
No 8,5 kc, kWh je podle me velmi dobra cena za dobijeni (komercne to levneji tezko pujde, bez nejake spesl dotace).
Platba pres SMS je obecne nouzovka, ktera stoji docela velke penize, asi chteji motivovat lidi, at to plati tou kartou….
U tohodle taky lhali se
U tohodle taky lhali se spotřebou?
hmm. dotace. a jsme u toho.
hmm. dotace. a jsme u toho.