Do projektu testování bezemisní mobility automobilky Škoda se nejnověji zapojilo Ministerstvo životního prostředí České republiky. Vozový park nejvyšší státní instituce, která se v ČR zabývá životním prostředím, rozšířil bílý elektromobil Škoda Octavia Green E Line.
foto: Škoda Auto
Ministerstvo vůz využije v rámci běžné agendy pro služební jízdy v Praze a blízkém okolí. V České republice jezdí celkem 10 testovacích elektromobilů Octavia Combi, které doposud najely více než 70 000 km. Ministerstvo přijalo nabídku a bude testovat zapůjčený elektromobil.
ČEZ a Škoda Auto: společná podpora elektromobility v ČR
“Budeme jej využívat při dopravě mezi vládou, parlamentem a ministerstvem. Náš rezort sídlí ze všech ministerstev nejdále od zmíněných úřadů. Elektromobil určitě využijeme,“ říká ministr životního prostředí Tomáš Chalupa.
Ministerstvo životního prostředí převzalo elektromobil z rukou Petra Pečenky, ředitele Škoda Auto Česká republika. Ve službách státní správy bude tato Octavia sloužit jako služební automobil v běžném, každodenním provozu.
Pro jízdy po Praze a jejím okolí nabízí elektrické kombi více než dostatečný akční rádius 150 km na jedno nabití, což odpovídá průměrnému využití automobilu v evropských městech.
„Těší nás, že se elektromobil Škoda Octavia Green E Line dostal do tak kompetentních rukou jako je Ministerstvo životního prostředí, které ho důkladně otestuje v každodenním provozu“ řekl během předání Petr Pečenka, ředitel Škoda Auto Česká republika.
Na českých silnicích se pohybuje testovací flotila celkem deseti elektromobilů Škoda Octavia Green E Line od března 2012. Mezi účastníky zkušebního provozu patří nejen orgány státní správy, ale také univerzita, významné energetické společnosti či rodina jednoho ze zaměstnanců společnosti Škoda Auto.
Flotila elektromobilů doposud najela více než 70 000 km pouze na elektřinu, a to především ve městě. Škoda Octavia Green E Line vychází z modelu Škoda Octavia Combi.
Elektromotor poskytuje výkon až 85 kW. Z 0 na 100 km/h vůz akceleruje za pouhých dvanáct sekund, maximální rychlost činí 135 km/h. Elektrickou energii čerpá Škoda Octavia Green E Line z lithium-iontové baterie. Dobíjení si vyžádá zhruba dvě hodiny. Dojezd 150 kilometrů na jedno nabití odpovídá požadavkům většiny Evropanů, kteří dojíždějí denně do práce.
Není dáno obyčejným
Není dáno obyčejným motoristům,aby takové auto mohli testovat.A takové ministerstvo? Pár šéfů si to zkusí a pak to auto bude hnít někde v garáži. A může mi někdo kompetentní napsat,kde se veřejně dá takové auto s baterií odhaduji 30kWh nabít za 2 hodiny? (myslím že nikde. . . .)
Baterie Octavie Green E Line
Baterie Octavie Green E Line se skládá ze 180 lithium-iontových článků a má energii 26,5 kilowatthodin. S pomocí Mennekes konektoru je možné ji dobít např. u každé veřejné dobíjecí stanice ČEZ (viz. naše mapa). Pokud nebude auto úplně vybité, klidně je možné to za ty dvě hodiny zvládnout.
To vyznívá, jako kdyby
To vyznívá, jako kdyby byla běžná praxe, že automobilky (nebo třeba výrobci mobilů či čehokoliv) dávají k testování svoje nové modely sprostému lidu a jenom ta Škodovka, sviňa, nedá a nedá 😉
nejsi jediný, ale musíš
nejsi jediný, ale musíš se dostat do státní správy, ČEZu,eONu nebo PRE. Pak se možná k něčemu dostaneš. Když MINI přišlo se svým elektromobilem mohl se každý ( v Německu) zaregistrovat a pak z registrovaných vylosovali lidi, co mohli (za peníze )testovat 🙂
Taky bych testoval…
Taky bych testoval…
Koko, ono to nebude takové
Koko, ono to nebude takové terno furt se štráchat s kabelem k nejbližší zásuvce na 400V a pak doufat, aby si v ČR někdo ten kabel či prodlužovačku nepřivlastnil. Ale snahu Škody samozřejmě chválím…