Autosalon Frankfurt 2011 přinesl řadu zajímavých informací. Kromě jiného i spekulace o tom, že v koncernu Hyundai–Kia se v budoucností rozdělí role tak, že Hyundai se bude zaměřovat na plug-in hybridy a auta na vodík, zatímco Kia bude dělat malé elektromobily.
foto: Hyundai
V rámci této nové strategie se Kia podle magazínu Automotive News chystá brzy spustit malosériovou výrobu malého elektrického auta, které prozatím nese kódové označení TAM. Na trhu by se mělo objevit koncem letošního roku.
Je postaveno na malém autě Hyundai i10, které ostatně i samotný Hyundai předváděl v elektrické verzi BlueOn. O specifikacích zatím samozřejmě nic nevíme, ale dá se všeobecně očekávat, že auto bude mít dojezd kolem 100 km, 16kWh baterii a elektromotor o výkonu kolem 50 kW.
Autosalon Chicago: Kia Ray plug-in hybrid se představuje
V krátkém rozhovoru, který jsme se zástupcem firmy Hyundai měli možnost ve Frankfurtu vést, vyplynulo, že se firma snaží razit strategii „demokratizace technologií“. Tzn. zavádět nejmodernější technologie do masově vyráběných vozů za dostupné ceny.
Pokud se jí toto podaří i na poli plug-in hybridů a elektromobilů, bude to konečně znamenat skutečně masové rozšíření tohoto typu automobilů.
Hmm a co se stalo s Kia POP?
Hmm a co se stalo s Kia POP? To měl být původně také malý elektromobil. Navíc s velmi zajímavým designem.