Zatímco někteří výrobci jako Nissan se svým modelem Leaf nebo Chevrolet se svým Voltem se vydali cestou plně elektrických automobilů na baterie, jiní včetně automobilky Hyundai jdou odlišnou cestou. Sázejí na světlou budoucnost vodíkových palivových článků.
Z tohoto důvodu se jihokorejský výrobce rozhodl pro začátek testování dalšího svého modelu Tucson ix LCEV, jehož vývoj již byl úspěšně ukončen.
Podle zástupců společnosti Hyundai je nespornou výhodou aut poháněných palivovými články v tom, že jejich nádrže mohou být doplněny vodíkem za pár minut na rozdíl od elektromobilů, které potřebují k dobití svých baterií mnohem více času.
Testování vozu začne příští rok s cílem připravit auto pro hromadnou výrobu v roce 2015. Tucson ix FCEV je pro Hyundai třetí generací aut vybavených vodíkovými palivovými články vycházející z původního modelu z roku 2005.
Je vybaven elektromotorem o výkonu 100 kW a dvěma vodíkovými nádržemi, díky kterým vzrostl dojezd automobilu na úctyhodných 650 km. To oproti jeho předchůdci s dojezdem 370 km představuje 76% zlepšení.
Jak uvádí automobilka, nový model může také bezproblémově startovat při nižších teplotách sahajících až k -25 °C. Stejná zůstává maximální rychlost vozu 160 km/h. Účinnost paliva se zvýšila o 15%.
Toho bylo dosaženo především prostřednictvím modularizace objemných složek v systému palivových článků.
Společnost Hyundai Motor Co. byla založena v roce 1967 a je součástí skupiny Hyundai-Kia Automotive Group, která je pátým největším výrobcem automobilů na světě a zahrnuje přes 20 dceřinných společností.
To je vsetko pekne, ale aj
To je vsetko pekne, ale aj tak zostava hlavnym problemom bezpecnost vodika. Jedine, ze by sa v nnadrziach riedil s vodou, ktora by sa neskor odfiltrovala.