Uvedením Chevroletu Volt snahy z prachu povstalé americké automobilky General Motors o ukousnutí koláče v segmentu šetrných aut zdaleka nekončí. Na světové výstavě Expo 2010 nedávno Karl Stracke z GM potvrdil, že připraví flotilu testovacích elektromobilů.
Už třetí část konference „Drive to 2030: Udržitelná městská mobilita“ spojila čínské vládní zástupce, experty z místních univerzit a členy obchodní komunity. Společně diskutovali proces a směr elektrifikace městské dopravy i změny, kterými bude muset automobilový průmysl projít.
Stracke řekl, že pro rychle se urbanizující Čínu představuje elektrifikace dopravy tu nejlepší možnou cestu. Sníží závislost na dovozu ropy, dramaticky sníží už dnes dlouhodobě problematické znečištění ovzduší a nabídne využití mnoha různých obnovitelných zdrojů energie.
Navíc slíbil, že v Číně zintenzivní výzkum a testování pokročilých pohonných systémů. To znamená i všech jejich součástí – elektrických motorů, baterií, řídících systémů, a to skrze GM China Science Lab a nové Technické centrum pro pokročilé technologie.
Během následujících měsíců navíc šanghajská pobočka GM uvede na trh několik hybridních a elektrických aut. Ještě tento rok také dokončí vývoj prototypu elektromobilu Chevrolet New Sail. Příští rok pak bude v Říši středu představen Chevrolet Volt a Buick LaCrosse hybrid.
Není bez zajímavosti, že sami Číňané očekávají v roce 2015 ve své zemi poptávku po 500 000 až 1 000 000 elektromobilů. To by z Číny udělalo největší trh s elektrickými auty na světě. Zas tak nepravděpodobné to není, už dnes jde o největší trh na světě s elektrokoly a elektrickými skútry.