Redaktor magazínu Consumer Reports (ten, který aktuálně sepsul mobilní telefon iPhone 4) zakusil testovací jízdu plug-in hybridem Chevrolet Volt. Auto se má začít prodávat už letos v listopadu, a to v Los Angeles, Washingtonu DC a Michiganu. Cenu oznámí GM během léta.
Do konce roku 2011 má být podle General Motors vyrobeno 10 000 kusů Chevy Voltu. Dalších 30 000 kusů přijde na trh v roce 2012. Objem výroby se má postupně výrazně navyšovat. GM samozřejm počítá se stále se zvyšující poptávkou.
Související články:
Hlavní zbraní Voltu proti konkurenci jiných hybridních aut a elektromobilů má být spotřeba a dojezd. Objem nádrže je 34 litrů, což postačí na dojezd od 640 km do 800 km. Spotřeba se přitom má pohybovat kolem 5,3 – 4,7 l/100 km, možná i méně (ale možná i více, konkrétní data zatím nesou k dispozici).
Proti elektromobilům bude mít tedy Volt obrovskou výhodu v několikanásobně delším dojezdu. Proti jiným aktuálním hybridům na trhu, jako je např. Toyota Prius nebo Honda Insight, zase v tom, že bude možné Volt dobíjet doma ze zásuvky (tzv. plug-in funkce). Dojezd čistě na elektřinu by se měl pohybovat kolem několika desítek km, což může často vystačit na běžné každodenní cestování. Tím se zcela eliminuje spotřeba benzinu.
Návrh auta vychádza zo
Návrh auta vychádza zo štatistiky využívania automobilov bežnými ľuďmi. Na dlhšie trate bude toto vozidlo o niečo lepšie ako Prius vďaka tomu, že má jednoduhší prenos výkonu na kolesá. Každopádne každé vozidlo, ktoré bude mať nižšiu spotrebu je prínosom.
Výhoda Voltu je v tom, že prerobiť ho na čistý elektromobil napr. s dojazdom 500km je jednoduchšie ako u takého vozidla ako je Prius. Má totiž všetko potrebné pre elektromobil – stačí vybrať spaľovací motor a na jeho miesto dať ďaľšie batérie.
spotreba benzínu. raz
spotreba benzínu. raz čítam, že bude menej ako 2 litre raz, že viac ako 5 litrov. je to spôsobené rôznou metodikou rátania spotreby. mali by sa udávať 2 spotreby. jedna koľko kWh sa minie na 1km jazdy a druhá koľko litrov benzínu sa minie na vytvorenie elektriny potrebnej na 1 km jazdy. pripadne koľko litrov benzínu treba na 1kWh.
alebo napíšte nejaký rozumný návrh ako by sa mala udávať spotreba, aby si to človek vedel vypočítať.
Niekde som čítal, že
Niekde som čítal, že spotreba Voltu závisí aj od stavu dobitia batérie. Ak je plne nabitá a Volt je v režime E-REV, má spotrebu cca 2l/100 km. Je tomu tak preto, lebo extendér len „regeneruje“ batériu. Ale akonáhle je vybitá, je spotreba vyššia. Je tomu tak jednak preto, lebo extendér musí vyrobiť dostatok energie pre rýchle dobitie batérie a zároveň pre pohon samotného vozidla.
Je to tak pises, merit
Je to tak pises, merit spotrebu benzinu u fullhybridu je nesmysl. Nova doba elektricka (nebo castecne elektricka) si bude vyzadovat nove ukazatele, srozumitelne pro sirokou verejnost. I kdyby s Voltem dali evropsky kombinovany cyklus, byl by to jen velmi orientacni udaj.
aha. tak v tom prípade je
aha. tak v tom prípade je pre mňa výhodné mať spotrebu 2litre čím dlhšie oproti tým 5litrov.
si to predstavujem tak, že do navigácie zadám, že chcem ísť 100km ďaleko a že tam potom nabijem z elektriky. a počítač mi vypočíta, že najekonomickejšie je začať dobíjať baterku hneď a 60km pred cieľom prestať dobíjať. pri predpoklade, že dojazd na baterku je 60km a že budem tam dobíjať z elektriky. ak by sa tam nedalo dobíjať z elektriky, tak by nabíjať neprestal. snažil by sa čím dlhšie nabíjať pri spotrebe 2 litre.
bodaj by tu už boli reálne testy toho auta. takto človek je z toho viac popletený ako múdry.