První sériově vyráběný elektromobil, který ucítil pod svými koly vůni asfaltu, se hned zapsal do početné listiny vítězů soutěže „Car of the Year“, a stal se tak nejúspěšnějším autem v Evropě pro rok 2011. Pro automobilku Nissan to bylo, po dlouhých osmnácti letech, druhé ocenění v téhle soutěži.
Přední motorističtí novináři udělili elektrickému Leafu 257 bodů, díky čemuž předběhl druhou Giuliettu, od společnosti Alfa Romeo, o 9 bodů. Pomyslnou bronzovou medaili pak získal německý vůz Opel Meriva, který na ulici poznáte podle netradičního otevíraní dveří.
V pořadí 47. ročník akce „Car Of The Year“, tak přinesl prvního elektrického zástupce a po automobilu Nissan Micra i historicky teprve druhého zástupce výše spomínané japonské automobilky.
Mezi nejúspěšnější automobilové značky v historii soutěže se sice Nissan nezařadí, ale na to aby se dostal na čtvrté místo mu chybí už jen jedno vítězství. Na prvním místě celkového žebříčku trůní italský Fiat s devíti prvenstvími, druhé pak obsadil francouzský Renault s šesti vítězstvými a na třetím míste se drží Ford s pěti vítěznými zářezy.
Na závěr třeba už jenom dodat, že první vítězství elektrického vozu v této anketě je dalším velmi důležitým krokem ke elektrifikaci vozidel a rozvoji elektromobility.
A co iMIEV? Nebyl první
A co iMIEV? Nebyl první sériově vyráběný spíš ten? Vždyť už se nějakou dobu prodává, ne?
Máte pravdu, ta formulace
Máte pravdu, ta formulace je nepřesná, nicméně problém iMiEV je v tom, že Mitsubishi si jej dlouho nechávalo pouze pro domácí japonský trh.