Hecht začal prodávat nové elektroskútry Citis, nabízí i elektrické čtyřkolky

Společnost Hecht uvádí na trh novinku, kterou jsou elektrické skútry v retro provedení nesoucí název Citis. Jsou ideální především do města.

K dostání jsou elektroskútry ve třech barevných provedeních: modré, stříbrné a bílé, za cenu 39 990 Kč.
foto: Hecht

TISKOVÁ ZPRÁVA

Elektroskútry jsou vybaveny vším, co je třeba pro provoz na pozemních komunikacích. Vrchní straně světlometu vévodí přehledný digitální tachometr, na kterém se zobrazují všechny potřebné informace jako rychlost, ujeté kilometry, kontrolky světel nebo stav nabití akumulátoru.

Všechny ovládací prvky jsou umístěny přímo na řídítkách, dostupné jsou palcem, aniž by obsluha musela řídítka pustit. U levého madla je to standardně ovládání světel, směrových světel a klaksonu, u pravého madla jsou to pak funkce, které už u skútrů nebývají tak běžné.

Elektroskútr Hecht Citis ve stříbrném provedení.

Elektroskútr Hecht Citis ve stříbrném provedení.
foto: Hecht

Například je to přepínač omezovače rychlosti. Tím je možné nastavit maximální rychlost na 25 nebo 45 km/h. Pro mnohé bude překvapením, že zde najdou i tlačítko, kterým je možné aktivovat zpátečku. Se skútrem se pak snadno manipuluje, pokud například potřebujete vycouvat ze vrat, do kopce apod.

Spínací skříňka je umístěna napravo pod řídítky. Zámek je opatřen kovovou klapkou, která zabrání, aby někdo mohl zámek poškodit. Bez originálního klíčku jí totiž nelze otevřít. Zámek ovšem neslouží jen jako spínací skříňka, otočením klíčem doleva zároveň odemknete úložný prostor pod sedadlem. Samozřejmostí je i možnost uzamčení řízení – řídítek.

Pod řídítky v prostoru na nohy je praktický háček na zavazadla a malý prostor se zámkem na uložení drobností. Nepřehlédnutelné je velké a pohodlné sedadlo. Vpředu pod sedlem je konektor pro připojení nabíječky, po stranách jsou pak vyklápěcí stupačky pro spolujezdce.

S ohledem na to, že skútr je napájen z akumulátorů, projeví se každá úspora energie na dojezdu stroje. Proto jsou směrová světla a koncové brzdové světlo osazeny moderními úspornými LED.

Skútr je napájen ze sady bezúdržbových, olověných – gelových akumulátorů, jejichž celkové napětí je 72 V a kapacita 20 Ah. To ve spojení s 3000 W elektromotorem vystačí pro maximální dojezd na jedno nabití až 60 km. Skutečný dojezd pak závisí na stylu jízdy, hmotnosti řidiče, případně i spolujezdce a samozřejmě i na terénu.

Maximální zatížení stroje je 150 kg. Celková hmotnost skútru včetně akumulátorů je 130 kg (samotné akumulátory váží 42 kg). Elektromotor je zcela ukrytý v disku zadního kola. Přední i zadní brzda je kotoučová. Maximální rychlost je omezena na 45 km/h tak, aby stroj splňoval požadavky pro provoz s řidičským oprávněním skupiny AM, které je možné získat již od 15 let.

Akumulátorová čtyřkolka HECHT 54120

Akumulátorová čtyřkolka HECHT 54120 vyniká sportovním vzhledem a díky napájení z akumulátorové baterie je její provoz naprosto tichý a bez emisí, a nikoho tedy nebude rušit. Čtyřkolka s nosností 75 kg váhy řidiče plus 45 kg další zátěže dosahuje rychlosti až 45 km/h a její baterii nabijete za cca 6–8 hodin. Na jediné nabití ujedete až 35 km.

Elektrická čtyřkolka Hecht

Elektrická čtyřkolka Hecht
foto: Hecht

Stroj je vybaven předními bubnovými a zadními kotoučovými brzdami. Jízda se ovládá standardně plynovým madlem, stejně jako je tomu u klasického motocyklu. Na pravém řídítku je umístěn velký displej s tlačítky. Ten zobrazuje aktuální rychlost, ujetou vzdálenost a stav akumulátoru. Tlačítky vedle displeje je možné v pěti stupních nastavit maximální rychlost, při které sepne omezovač.

Pokud chcete zamezit, aby řidič mohl svévolně nastavení maximální rychlosti měnit, je možné pod krytem propojit konektory kabeláže tak, že se omezovač rychlosti aktivuje při dosažení rychlosti 15 km/h. To je vhodné především v případě, že čtyřkolku bude používat méně zkušený jezdec, který by mohl při vyšší rychlosti přecenit své schopnosti.

Pohon: 1200 W elektromotor, který je napájen z akumulátoru o napětí 48 V s kapacitou 20 Ah. K dostání za 29 990 Kč.

tisková zpráva

30 Comments on “Hecht začal prodávat nové elektroskútry Citis, nabízí i elektrické čtyřkolky”

  1. Pro děti dobrý.
    Problém je, že dneska ty motocykly od 15ti

    Pro děti dobrý.
    Problém je, že dneska ty motocykly od 15ti let jsou opravdu pro bohaté. Já jsem dal za papíry na „fichtla“ pár tehdejších stovek a řídit jsem mohl vše do 50ccm bez omezení rychlosti.
    Dneska stojí AM 15tisíc, je omezené na 45kmh. Kdo by za to dával takové prachy, když si za rok může udělat A1 na 125ccm.
    Mnohem zajímavější by byl skůtr alespoň 8KW s maximálkou 90kmh, řiditelný od 16ti, nebo s Béčkem.
    Kdo dospělý bude jezdit na stroji s maximálkou 45? v provozu je to sebevražda

    1. Souhlas. Hlavně je to kravina ve chvíli, kdy se prostě
      Souhlas. Hlavně je to kravina ve chvíli, kdy se prostě dítěti ve 13 nebo 14 ubastlí elektrokolo klidně s 5kW motorem a baterkou s dojezdem kolem 100 km… Za menší peníze to pojede podstatně líp a i když to nebude úplně legální, nikdo na to stejně nepřijde.

  2. Elektroskútr je moc moc pěkný, krásné tvary, barevné
    Elektroskútr je moc moc pěkný, krásné tvary, barevné provedení, úložný prostor, LED koncové světlo, dokonce ovládací prvky jsou umístěny přímo na řídítkách a dostupné palcem, aniž by obsluha musela řídítka pustit 🙂
    ….pěkné až na to podstatné …. gelový (olověný) akumulátor…., to už tady totiž bylo více než 10 let zpátky a výsledek je vidět na silnicích (no spíše vidět není) 🙂 .

    1. Přesně to je důvod, proč jsem koupil elektro skládačku a
      Přesně to je důvod, proč jsem koupil elektro skládačku a elektromobil, když jsem vyzkoušel všechny dostupné skútry na trhu. Vyhovoval by jedině Eon Emax 120 nebo nejsilnější verze Akumoto, která už ale neměla vyndavací akumulátor. Ovšem cena drastická.
      Dojezdy i rychlost slabších verzí ubohé, de facto je atakuje silnější nové ekolo. A to je bez papírů, SPZ, povinného ručení, STK a dalších zdražujících nesmyslů.

      1. Když se podívám a pročítám dotazy i jinde, tak vlastně
        Když se podívám a pročítám dotazy i jinde, tak vlastně dnes není možnost koupit vhodný elektroskútr.
        Buď jsou s olověným akumulátorem = nepoužitelné, resp. použitelné tak okolo domu po rovině 1 rok za nepřiměřenou cenu.
        Nebo již s nějakým slabším Li aku = většinou nepochopitelné omezení do 45 km/h, nic moc kapacitou a neodpovídající vyšší cenou.
        Nebo jsou již vcelku použitelné s větším Li aku (viz např BMW „prej“ C evoluce 🙂 = cena zcela mimo reálnou hodnotu za to co člověk dostane.
        Samozřejmě každý chce elektroskútr na něco jiného, ale to se nedá řešit nepřebernou nabídkou nepoužitelných skútrů. A že jich je. A zcela chápu znechucení obyč. řidiče, který si koupil nový poměrně drahý elektroskútr s dojezdem až 80 km, ujel s ním první rok skoro 40 km, druhý rok necelých 20 km a třetí se již nezapnul. To se pak nedivím, že je tolik odpůrců elektrostrojů….

          1. Parametry zajímavé. Jezdil jsem na 13 kW Brammo a od té
            Parametry zajímavé. Jezdil jsem na 13 kW Brammo a od té doby bych nechtěl spalovák ani za zlatý prase. Na 4 kW eMaxu mi chyběly do kopce odhadem 2 až 4 kW, ale také do města super. Pak zkusíte NOVAKOLA.cz a nechtějte zažít tu euforii!! Každé má své!

            1. Můj první e-skůtr byl E-Max 110s s LiFePo
              Můj první e-skůtr byl E-Max 110s s LiFePo Bateriemi:
              -dojezd na jedno nabití 90-100km dostačující
              -maximálka 50km/h na popojížďky po městě dostatečná, mimo město je to málo, do kopce to citelně zpomaluje někdy až na 25km/h, což je otravné
              -kvalita zpracování vcelku dobrá, ale je znát že Made in China, občas se něco povolí a dělá to pazvuky, občas něco z elektriky zazlobí
              -komfort jízdy dobrý pouze na pěkných hladkých silnicích, na výmolech je odpružení nevyhovující, a to hlavně díky malému průměru kol, pouze jednomu tluniči vzadu a motoru v zadním kole
              Z důvodu nízké maximálky, zpomalování do kopce a nedostatečného komfortu jízdy jsem e-skutr prodal a pořídil si e-motocykl Brammo Enertia Plus:
              -dojezd 110-130km po městě i okolí plně dostačující
              -maximálka 105km/h a výkon plně dostačující
              -kvalita vynikající (značkové komponenty i baterie)
              -komfort o dost lepší než u e-skutru (větší kola, o dost lepší odpružení)
              – jedinou nevýhodu vidím v nutnosti pravidelného mazání řetězu, ale i na to se dá zvyknout
              Zastesklo se mi však po e-skutru, už jsem ale nechtěl nějakou Čínu,
              a tak jsem si pořídil ještě Peugeot E-Vivacity, který má oproti e-maxu tyto výhody a nevýhody:
              -nižší váha (115kg oproti 150kg) a díky tomu lepší manévrovatelnost
              (skutr má dokonce i zpátečku)
              – dojezd 50-60km sice nižší, ale na popojížďky po městě to stačí
              -maximálka stejná, ale do kopce to nezpomaluje!
              -kvalita zpracování vynikající (komponenty i baterie)
              -komfort jízdy o dost lepší než e-max, ikdyž to má menší kola (lepší odpružení a motor není v kole), má to trochu poddajnější rám než e-max
              No a jak se přiblížila zima, tak jsem se rozhodl pořídit si elektromobil Renault Fluence Z.E.:-)

          2. Díky za info, už jsem na něj koukal, nádhera…
            Ve svém

            Díky za info, už jsem na něj koukal, nádhera…
            Ve svém okolí vnímám dvě zásadnější skupiny „skútristů“…
            První má „jakýkoliv“ skútr od 50 ccm, kterým se přibližuje do práce apod, ale občas s ním vyrazí i „kousek za roh“ a nemusí nic řešit. Prostě dotankuje a jede. Pořizovací cena nízká.
            A druhý, který již používá skútr i na delší trasy (třeba celý den po městě, delší dojíždění o víkendu apod), je to nějaký skútr minimálně 125 ccm (třeba Honda pcx), pořizovací cena o něco vyšší než v podstatě „nepoužitelného“ elektroskútru ale dá se již vyrazit bez omezení kamkoliv.
            Uživatel skútru se na to dívá pouze ekonomicky. Pro mě je to nepochopitelné, ale málokdo se nadchne pro tichou jízdu, bez smradu, startování, bez nutnosti každý rok kontrolovat olej, opravovat variátor atd… a když pominu všechny ostatní důvody proč pořídit elektroskútr, tak jsou pro mne pouze dva zásadní, v dnešní době emise (což je každému zatím jedno, že si ve městech zcela cíleně kouříme pod nos) a druhý vzdálenější důvod a to dostupnost paliva (ale to je zatím „relativně“ daleko, tak je to hodně lidem rovněž jedno).
            Ale někdy a někde se začít musí !

            1. Přesně tak. Známý si koupil Hondu PCX za nějakých 70
              Přesně tak. Známý si koupil Hondu PCX za nějakých 70 tisíc. Dle jeho slov to jezdí skoro zadarmo, dojíždí s tím do práce, denně nějakých 60 km a je spokojený. Občas s tím vyrazí i na výlet trochu dál od Prahy, po okreskách pohodovou jízdou a pod. Samozřejmě v létě, teď už přesedlal do MHD 🙂
              Nevím, jak by zareagoval na elektro skůtr za 180 tisíc.

Napsat komentář