Mnoho diskusí se zabývá otázkou míry emisí oxidu uhličitého u automobilů a jejich vlivem na životní prostředí a lidský organismus. Otázky jako proč výrobce uvádí právě tuto hodnotu a proč neinformuje veřejnost o mnohem nebezpečnějších látkách, např. produkci oxidu uhelnatého, jsou zcela oprávněné. Odpověď je jednodušší, než by se mohlo zdát – CO2 zvyšuje prodejnost aut.
Platí, že čím nižší produkování oxidu uhličitého, tím větší je zájem spotřebitelů.
Z výsledků výzkumu provedeného společností HPI, která vyzpovídala britské automobilové prodejce, je zřejmý vliv emisních limitů na nákupní zvyklosti spotřebitelů. Výzkum odhalil významný posun v chování nakupujících směrem k zájmu o ochranu životního prostředí.
Při nákupu nového automobilu v roce 2007 ovlivnila míra emisí oxidu uhličitého 45 % nakupujících, ale v loňském roce už to bylo 71 %. Prodejci také v dotazníku uvedli, že 59 % zákazníků se aktivně zajímá o problematiku emisních limitů CO2. Pro srovnání, v roce 2007 to bylo „jen“ 44 % lidí.
Daniel Burgess, ředitel automobilového úseku u HPI, výzkum komentoval slovy: „Výsledky našeho průzkumu dokazují, že jsme svědky změny postojů zákazníků při nákupu nového automobilu. Spotřebitelé nejenže se výrazně zajímají o spotřebu vozu, ale zesílil také zájem o ekologičtější automobily, neboť spotřebitelé jsou si vědomi reálných úspor spojených s daňovými výhodami.“
Z tohoto důvodu mnozí obchodníci ve Velké Británii využívají osvědčení o množství CO2 vydávané zdarma společností HPI, s cílem pomoci učinit zákazníkům informovaná rozhodnutí.
Zákazník tak díky HPI Check získá ucelené informace o prodávaném automobilu a může se tak lépe orientovat ve změti poskytovaných informací.
71% lidí, kterým by se
71% lidí, kterým by se mělo vzít volební právo. Rozhodují se na základě naprosto irelevantní informace o neškodném plynu, který využívá celá pozemská flóra, zatímco karcinogenní sračky z dieselů a spaloven je vůbec nezajímají. Prostě demence.
chci se zeptat, jestli vůz
chci se zeptat, jestli vůz který tedy méně plodí CO2 a má například poloviční spotřebu produkuje stejné množství ostatních škodlivých látek jako vůz který plodí více CO2.
Příklad vůz který spotřebuje 6 litrů nafty / 100 ks a má emise 180 Co2 má stejnou produkci dusičnanů a ostatních prašných látek jako vůz který bude mít spotřebu 4 l a emise 99g Co2 ??
V podstate ide len o
V podstate ide len o peniaze.
😀 pekny marketing, opravte
😀 pekny marketing, opravte ma ak sa mylim, emisie CO2 su priamo umerne spotrebe, prepocitava sa to podla vzorca pre konkretne palivo, z vyjadreni toho anglickeho pana som nadobudol dojem ako keby CO2 a spotreba suviseli menej ako je fyzikalne dane 🙂