Energetiky chystají v ČR speciální tarif pro majitele elektromobilů

Díky spolupráci , a energetických společností PRE, a E.ON se v ČR rodí první speciální tarif pro majitele elektromobilů. Zatím se nachází v připomínkovacím procesu. Zavedení nové sazby se chystá pravděpodobně od poloviny roku 2013.

“Speciální sazba elektřiny pro majitele elektromobilů je díky spolupráci elektromobilitních týmů společností E.ON, ČEZ a PRE již v připomínkovacím procesu,” uvádí Jaromír Marušinec, předseda ASEP, v hromadném oběžníku.

Nízký tarif nabíjení bude osm hodin v kuse v noci mezi 20.00 a 08.00 řízené energetikou. Pro domácnosti bude v tuto dobu levnější elektřina pro celou domácnost, pro podnikatele pouze pro elektromobily.

Během vysokého tarifu bude možné tlačítkem na wallboxu aktivovat nabíjení také. Jeden elektromobil nebude možné uplatnit pro více odběrných míst. Elektroskútr nakonec nejspíš nebude pro získání této sazby stačit, ačkoliv v návrhu zatím je (viz. níže).

Získat tuto sazbu bude možné od 1.7.2013. Půjde o dvoutarifovou sazba s operativním řízením doby platnosti nízkého tarifu po dobu 8 hodin.

Podmínky pro domácnosti a podnikatele:

1. Sazba je určena pro odběrná místa, u nichž věrohodným způsobem prokáže vlastnické právo, případně užívací právo (leasing apod.) k elektromobilu, případně elektroskútru.

2. Časové vymezení doby platnosti nízkého tarifu je prováděno distributorem v celkové délce minimálně 8 hodin denně v době od 18.00 hodin do 8.00 hodin. V průběhu dne může distributor dobu platnosti nízkého tarifu operativně měnit.

3. Časové vymezení těchto pásem nemusí být stejné pro všechny odběratele a jednotlivé dny a ani nemusí být v souvislé délce.

4. Osmihodinové pásmo platnosti nízkého tarifu může být rozděleno během stanovené doby maximálně do dvou časových úseků.

5. Tato sazba může být přiznána od 1.7.2013.

Podnikatelé navíc musí splnit podmínku: Nabíjecí zařízení musí být napájeno samostatným přívodem a měřeno samostatným měřicím zařízením. To znamená, že zbytek podniků nemůže nízký tarif využívat, ale domácnost ano.

V tomto PDF, které představuje návrh tarifů určený k připomínkování, si můžete podrobně projít navrhované ceny (od strany sedm, sazba C 27d pro podnikatele, pro domácnosti D 27d).

“Zřejmě se to nevyplatí zákazníků s přímotopem nebo tepelným čerpadlem. Ale pokud máte ještě jednotarif např. D02d, ušetříte v noci 2,5 Kč z každé kWh. Myslím, že cena za nabíjení elektromobilu ve vysokém tarifu by mohla být nižší, anebo by měla být delší doba s nízkým tarifem, aby to lákalo zákazníky k přechodu na tento tarif. Ale jako propagace elektromobility je to výborný počin,” komentuje novinku , předseda ASEP.

Podobný názor má i , šéf společnosti , která je taktéž členem ASEP: “Je to bezvadný počin pro nové elektromobilisty. Stávající majitelé elektromobilů už si ale většinou ošetřili nabíjení v nízkém tarifu vlastními silami, například kombinovanou sazbou na tepelné čerpadlo nebo elektrický ohřev TUV.”

17 Comments on “Energetiky chystají v ČR speciální tarif pro majitele elektromobilů”

  1. Čekal jsem, jaký
    Čekal jsem, jaký převratný tarif spatří světlo světa. Ale v podstatě se jedná jen o to, že uživatelé elektromobilů, kteří ještě nemají boiler, si nebudou muset boiler pořizovat jen kvůli tomu, aby mohli nabíjet elektromobil v nízkém tarifu. Pro nás, majitele boileru, se nákupem elektromobilu prakticky nic nezmění 🙂

  2. Nabíjet elektromobil z
    Nabíjet elektromobil z distribuční sítě je a bude zoufalost, vhodné snad jen pro obyvatelé králíkáren. Spíše jde o to aby se zastavil pokles spotřeby energie a Temelínský tunel byl lépe obhajitelný. Až bude stavba jistá, tak sazbu zruší nebo zdraží jak to udělali se sazbou D55 a také s přímotopy v 90 letech.

  3. Lze to považovat za
    Lze to považovat za vstřícný krok pro uživatele z řad majitelů vlastní garáže nebo domku.

    Z vlastní praxe nabíjím v 90% v práci, kde mi zaměstnavatel vstříc, ale musel jsem si zaplatit podružné měření (jistič s měřákem). Pochybuji, že by se mi vyplatilo si kvůli využití nového nižšího tarifu zaplatit extra přívod a cejchovaný elektroměr, navíc pokud by tarif platil jen v noci.

    Návrh neřeší jakým způsobem by se řešilo dobíjení ve společných prostorách bytových domů. Předpokládám, že i zde by byl vyžadován samostatný přívod tudíž opět investice, která má pochybnou návratnost.

    Takže pro mě jako uživatele z paneláku se přínos = 0

  4. Pánové se zde rozplíváte
    Pánové se zde rozplíváte nad „skvělým přístupem“ DS.

    Napadlo vás někdy, jak je to u plynu a tarifu CNG?

    Napadlo vás někdy co to doopravdy znamená?

    Viz CNg tarif, do roku 2020 se zvedne daň na CNG a t hodně, ti co mají tarif budou platit daň navíc…

    Myslíte, že el. tarif bude něco jíného? Je hezké viděť jak dobrovolně dáváte info, tady jsem, mě můžete zdanit, zde jsem…

    1. Nikdo nemusí dávat
      Nikdo nemusí dávat žádné info. Stačí propojit databázi vozidel MDČR a databázi obyvatel a jejich bydlišť na MVČR (a tím pádem s celou daňovou soustavou) – a bude jen záležet na tom, jak bude stát chtít danit elektromobilitu.
      Tarif D27d bude jen rychlé přiznání se k používání elektrické energie k provozu vozidla. A stejně jako je postihováno pačování alkoholu, úniky daní na benzínu a naftě, tak jednou budou postihovány i nelegální výroby a užívání všech forem energií. Jen je potřeba zajistit aktualizace databází FV panelů, komínů na objektech, MVE na tocích, pěstování olejnatých rostlin na polích apod.
      Uniknout se tomu asi nedá, kdo a z čeho by platil všechny ty výdaje států, které jsou vynakládány na budování a udržení silnic, dopravní policie, záchranných systémů apod.

        1. Naprosto souhlasím. Tak
          Naprosto souhlasím. Tak jako si podle nového Stavebního zákona nemůže kdokoliv postavit svépomocí jakoukoliv stavbu (mimo snad zahradního domku určených max. rozměrů), proč by si někdo mohl sám na střeše bez jakýchkoliv povolení a dodržování norem stavět FV elektrárny, vrtule na větr apod. – to znamená technologická zařízení. Svým hlukem, odlesky a dalšími vlastnostmi mohou tato zařízení obtěžovat ostatní okolní obyvatele, nehledě k tomu, že nesprávnou instalací mohou být i pro ostatní obyvatele a jejich majetek nebezpečná (požár, nedostatečné kotvení, uzemmnění, produkované kmitočty apod.).

  5. V distribuční oblasti E.ON
    V distribuční oblasti E.ON by podle návrhu při sazbě D27d úspora na distribučních poplatcích u skútru ZQTD-690 (spotřeba 3,6kWh/100km, doba dobíjení – 1,15hod/10km ujetých – denní nájezd 64km při 8-mi hodinovém NT, počet dnů v provozu 8 měsíců – 240dnů, celková spotřeba skútru 0,552MWh/rok) byla:

    Jistič do 25A vč. : úspora oproti sazbě D02d = 41,50Kč/měsíc
    Jistič do 32A vč. : úspora oproti sazbě D02d = 30,50Kč/měsíc

    Každý se bude muset rozhodnout, zda-li tato úspora na distribučních poplatcích vyváží omezení v časovém nabíjení skútru. Další úspory budou oproti sazbě D02d v ceně spotřebované elektrické energie (0,5MWh).

Napsat komentář