Hybridní náklaďák Fuso Canter 2. generace – o čtvrtinu nižší spotřeba

I když japonskou automobilku Fuso a její automobily označuje logo znázorňující tři diamanty, tedy znak patřící společnosti , celé uskupení v podstatě ovládá německá společnost . Ta vlastní necelých 90 % akcií firmy. Toto spojení automobilce s osmdesátiletou historií zdá se prospívá, neboť se v tomto roce chystá uvést na světové trhy druhou generaci svého 7,5tunového náklaďáku s Fuso Canter EcoHybrid.

Hybridní náklaďák Fuso Canter EcoHybrid by měl pomoci snížit znečištění ovzduší ve městech.
foto: Daimler

chce i díky tomuto vozu, který má nabídnout až o čtvrtinu nižší spotřebu paliva oproti konvenční verzi, plnit svůj závazek stát se světovým lídrem ve snižování škodlivých emisí a v tomto dopravním segmentu.

Canter EcoHybrid je středně velkým určeným pro rozvážení zboží v městských oblastech. Zkušební provoz první verze vozu probíhal od roku 2008 ve Velké Británii a zapojily se do něho firmy DHL, TNT, Tesco a další.

Během zkušebního provozu byla prokázána 16% úspora paliva a podobné snížení v porovnání s vozy Canter vybavenými spalovacími motory.

Následné testování druhé evoluční varianty hybridního náklaďáku pak prokázalo zvyšování úspory spotřeby paliva o 24 % ve srovnání s nehybridními vozy Canter. Snížení spotřeby by tak mělo podnikatelům a firmám uspořit nemalé finanční prostředky, neboť smluvní ceny oprav a údržby jsou zcela shodné se servisními cenami dieselových vozů Canter.

Canter EcoHybrid je vybaven 110kW dieselovým motorem, který paralelně spolupracuje s 40kW elektromotorem. Nechybí zde ani nejnovější dvouspojková převodovka Duonic nebo úsporný . Samozřejmostí je i splnění emisních požadavků Euro 5.

Fuso Canter EcoHybrid se bude v Evropě prodávat v obchodní síti a nový majitel se kromě úsporné jízdy může spolehnout na desetiletou záruku na akumulátory a tříletou na vozidlo bez omezení počtu najetých kilometrů. Prodej by měl začít ve třetím čtvrtletí tohoto roku.

One Comment on “Hybridní náklaďák Fuso Canter 2. generace – o čtvrtinu nižší spotřeba”

Napsat komentář