I když japonskou automobilku Fuso a její automobily označuje logo znázorňující tři diamanty, tedy znak patřící společnosti Mitsubishi, celé uskupení v podstatě ovládá německá společnost Daimler. Ta vlastní necelých 90 % akcií firmy. Toto spojení automobilce s osmdesátiletou historií zdá se prospívá, neboť se v tomto roce chystá uvést na světové trhy druhou generaci svého 7,5tunového náklaďáku s hybridním pohonem Fuso Canter EcoHybrid.
foto: Daimler
Fuso chce i díky tomuto vozu, který má nabídnout až o čtvrtinu nižší spotřebu paliva oproti konvenční verzi, plnit svůj závazek stát se světovým lídrem ve snižování škodlivých emisí a spotřeby paliva v tomto dopravním segmentu.
Canter EcoHybrid je středně velkým nákladním automobilem určeným pro rozvážení zboží v městských oblastech. Zkušební provoz první verze vozu probíhal od roku 2008 ve Velké Británii a zapojily se do něho firmy DHL, TNT, Tesco a další.
Během zkušebního provozu byla prokázána 16% úspora paliva a podobné snížení emisí CO2 v porovnání s vozy Canter vybavenými spalovacími motory.
Fuso Canter E-Cell – elektrický náklaďák od Daimleru
Balqon MX30 – elektrický těžkotonážní tahač s nulovými emisemi
Následné testování druhé evoluční varianty hybridního náklaďáku pak prokázalo zvyšování úspory spotřeby paliva o 24 % ve srovnání s nehybridními vozy Canter. Snížení spotřeby by tak mělo podnikatelům a firmám uspořit nemalé finanční prostředky, neboť smluvní ceny oprav a údržby hybridních vozů jsou zcela shodné se servisními cenami dieselových vozů Canter.
Canter EcoHybrid je vybaven 110kW dieselovým motorem, který paralelně spolupracuje s 40kW elektromotorem. Nechybí zde ani nejnovější dvouspojková převodovka Duonic nebo úsporný Stop-Start systém. Samozřejmostí je i splnění emisních požadavků Euro 5.
Fuso Canter EcoHybrid se bude v Evropě prodávat v obchodní síti Mercedes-Benz a nový majitel se kromě úsporné jízdy může spolehnout na desetiletou záruku na akumulátory a tříletou na vozidlo bez omezení počtu najetých kilometrů. Prodej by měl začít ve třetím čtvrtletí tohoto roku.
Ano, toto je oblast, kde se
Ano, toto je oblast, kde se hybridy mohou dlouhodobě udržet jako majorita. Námořní lodě, nákladní auta ap.