Městská policie volí čím dál častěji hybridní vozy

V současnosti jezdí již 15 hybridních Toyot ve službách městské policie několika měst. K jejich pořízení vedle úspor za provoz motivuje i dotační program ministerstva životního prostředí.

Výhody vozů s hybridním pohonem stále více objevují organizace veřejné správy.
foto: Toyota

Pro modely Toyota Corolla nebo RAV4 s hybridním pohonem se rozhodli například městští strážníci v Chrudimi, Jaroměři, Vyškově, Roudnici nad Labem nebo Třebíči.

Městská policie využívá služební vozidla zejména v městském provozu, kde je právě hybrid ideální volbou. V Jaroměři kvůli požadavku na pohon všech čtyř kol zvolili hybridní Toyotu RAV4.

Průměrná spotřeba pohonných hmot díky tomu klesla z 10,5 na zhruba šest litrů. „Díky vysokému výkonu a pohonu 4×4 jsme schopni dojet na jakékoliv místo, kde je potřeba,“ pochvaluje si velitel městské policie Ondřej Mundl.

Spotřeba je poloviční

Ve Vyškově padla volba na model Toyota Corolla. Město, které má v současnosti pro potřeby policie čtyři auta, podle starosty Karla Jurky využilo dotaci 50 000 korun na vůz. Auto při nabitém akumulátoru využívá čistě elektromotor, který se dobíjí rekuperací, například při brzdění motorem nebo jízdou z kopce.

Městská policie Jaroměř

Městská policie Jaroměř
foto: Toyota

Jakmile výkon elektromotoru nestačí, dochází automaticky k přepnutí na benzinový pohon, při kterém se akumulátory znovu nabíjí. Vůz dokáže v městském provozu absolvovat 50 až 70 % jízdy čistě na elektromotor, tedy bez emisí.

Chrudimští městští strážníci od letošního roku používají rovněž hybridní Corollu. „Chtěli jsme vozidlo s nižšími emisemi a také jsme mysleli na snížení provozních nákladů. Po několika měsících máme spotřebu 4,3 až 4,4 litru na 100 km. V porovnání s dosavadními vozidly jsme prakticky na polovině,“ uvedl vrchní strážník Lukáš Dvořák.

Úspora a spolehlivost

Výhodou tzv. full hybridů je vedle úspornosti a ekologičnosti jejich spolehlivost a také nezávislost na dobíjecí infrastruktuře. Dobíjí se totiž při brzdění nebo při běžícím spalovacím motoru.

Hybrid je konstrukčně jednodušší, má motor složený z méně dílů, čímž se snižuje pravděpodobnost, že se některý z nich porouchá. Pozitivem je také cena, která je na rozdíl od drahých elektromobilů a plug-in hybridů srovnatelná s vozy se spalovacím motorem.

Za přispění dotací

V letošním roce mohou obce, kraje, jejich příspěvkové organizace a další instituce opět čerpat miliony korun na nákup vozidel s alternativními pohony. Ministerstvo průmyslu a obchodu chce prostřednictvím aktuální výzvy rozdělit až 100 milionů korun. Na hybridy je možné čerpat příspěvek 50 000 Kč na vůz.

Trh hybridů roste

Trh s vozy na alternativní pohon zažívá v poslední době nebývalý rozvoj. Roste počet modelů, a to i v cenově příznivějších hladinách.

Jen za minulý rok se počet prodaných hybridních vozů zvýšil o 73 % na 8346 vozů, zatímco celý tuzemský automobilový trh o 4 % klesl. Hybridy tak tvořily již 3,3 % všech nových vozů prodaných v ČR. Toyota prodává 40 % aut právě jako hybrid, její prémiová značka Lexus až 90 procent.

tisková zpráva

79 Comments on “Městská policie volí čím dál častěji hybridní vozy”

  1. Dobrá finta s těmi hybridy. Korupce s palivem, oleji,
    Dobrá finta s těmi hybridy. Korupce s palivem, oleji, filtry, servisem, myčkami a spol. zůstane na obci zachována. a ještě vypadáme zeleně. Jinak městská policejní vozidla najezdí za den naprosté minimum kilometrů velmi malými rychlostmi s neustálým kraválem, smradem, šílenou spotřebou a nezahřátým motorem. Obvykle taky za pobrumlávání motoru někde stojí a hlídkují, aby jim šly všechny palubní elektrohejblata a nezmrzli/neupekli se. Jinak i policie má nařízené přestávky, takže není problém to auto na rychlonabíječce doplnit, aby mohlo pendlovat 24/7 a měnili se jen lidi. Což se ale neděje ani dnes u spalovacích. Takže za mne jen opětovné nesmyslné vyhazování peněz daňových poplatníků a nerespektování doporučení pro samosprávy z nařízení vlády ČR č. 1592 z roku 2008, kdy orgány státní správy měly už k 1.1.2014 využívat alespoň 25 % vozidel s alternativním pohonem a samosprávám to bylo doporučeno. Jenže ani stát to neplní, jen se vždycky byrokrad a politruk jednou ročně vyfotí u zapůjčeného BEV.

  2. „Hybrid je konstrukčně jednodušší, má motor složený z
    „Hybrid je konstrukčně jednodušší, má motor složený z méně dílů, čímž se snižuje pravděpodobnost, že se některý z nich porouchá.“

    To je hezká reklamní věta, ale není to, bráno selským rozumem, kravina ?

      1. Zrovna turbo bývá často docela poruchovou součástí
        Zrovna turbo bývá často docela poruchovou součástí motoru, takže jeho absence při dodání výkonu navíc elektromotorem určitou spolehlivost přidává.

        Nižší provozní náklady u hybridů vyrovnají vyšší pořizovací cenu až po mnoha a mnoha desetitisících najetých kilometrech. Při vysoce vytěžovaných policejních autech to ale může být i relativně brzy, takže to vypadá jako docela smysluplný způsob využití hybridů.

    1. ano, je to nesmysl, jen klasický PR korporační žvást
      tady

      ano, je to nesmysl, jen klasický PR korporační žvást

      tady jde o korupci jako jsou všechny dotace EU…. prostě jen pro západní korporace. Mnohem levnější by bylo teď koupit Škodovky hybridy nebo si trošku počkat, ale to ne, my si vybrat nesmíme, jako zlato, co jsme před 20 lety museli prodat Německu za bezcenné německé dluhopisy za směšnou cenu 🙂

      Kdyby jim šlo opravdu o peníze, hybridy by rozhodně nekupovali, ta cena se jim NIKDY nevyplatí. Takže dotace tady jsou jen peníze od nás, běžných občanů, korporacím západu (běžná taktika západních korporací ovládající a vydělávající miliardy na „klima opatření“ či dotace EU, tedy přímo z našich daní), ani u nás část nezůstane, kdyby to byla aspoň Škodovka 🙂

      jak fungují korporace třeba i zde 🙂
      is.gd/l2oLk5

          1. Tak tam kde potřebují pohon 4×4 tak si koupili RAF4 v
            Tak tam kde potřebují pohon 4×4 tak si koupili RAF4 v článku to je uvedeno myslím v Jaroměři.

            Tam kde ne mají corollu ceníková cena hybridu je od 570 tis. asi jistě mají dotaci+ jinou cenu od Toyoty co je na tom drahého? Možná vychází v nákupu levněji jak škodovky.

            Důležité je že emitují polovinu emisí než s klasikou, podle mě by státní složky měli mít nařízenou kupovat pouze alternativní vozy. tj. v první řadě elektřinu a tam kde to nejde ,nebo je to drahé tak samonabíjecí hybridy.

            1. Co je v Jaroměři, že je třeba 4×4? 🙂
              Pro státní polici

              Co je v Jaroměři, že je třeba 4×4? 🙂
              Pro státní polici bych to trochu pochopil, ale městskou?

              Nevěřím, že to vychází levněji jak Škodovky… znáš výbavu pro srovnání?

              Proč by najednou měly být dotace (krádež z rozpočtu, z kapes daňových poplatníků) pracovat pro lidi v Česku či pro „české“ firmy?

              Ty jsi placen jejich PR, abys obhajoval běžné krádeže peněz daňových poplatníků na západ? 🙂

              A ta spotřeba je asi taky pěkný PR výmysl, hybridy skoro nic nešetří, pokud to neustále nenabíjíš, prostě podvod pro bl*ečky 🙂

              1. Nechám teď být dotace – i když 50.000Kč na auto mi
                Nechám teď být dotace – i když 50.000Kč na auto mi nepříjde nějaká super dotace.
                Každopádně je vidět z reálného provozu, že se to právě v případě městské policie opravdu vyplatí. U RAV4 se dostali z původní spotřeby klasického spalováku 10,5L/100 (není uvedeno co měli dříve) na v případě RAV4 na zhriba 6L/100. V případě pořízení Coroly u jiných složek pak jezdí za 4,4L/100 což jak uvádí je polovina než dříve.
                Za mě jednoznačně palec nahoru a budu jedině rád, když podobně budou postupovat i další složky státní zprávy (tam kde to má evidentně smysl)

                1. bez neustálého nabíjení (což policie nemůže dělat)
                  bez neustálého nabíjení (což policie nemůže dělat) žádné úspory téměř nejsou u hybridů, navíc časem spotřeba rostla díky nesmyslným limitům na „emise“, když největším problémem a karcinogenní je hlavně BIO složka … co takhle srovnání s levnějšími Octávkami?

                  takže kolik za tyto lži dostáváš, pár korunek? 🙂

                2. Klasické hybridy (ne plugin) ukládají energii, kterou
                  Klasické hybridy (ne plugin) ukládají energii, kterou ostatní spalovací vozy, bez úžitku vyhodí. Dále pomáhají spalovacímu motoru ve fázích kdy je neefektívní. Na úsporu se stačí kouknout na udávanou spotřebu u Toyoty na vozy s a bez hybridního pohonu. Neříkej, že tam nevidíš úsporu.

                3. úsporu vidím jen u nových motorů, při srovnání se
                  úsporu vidím jen u nových motorů, při srovnání se starými žádné úspory nejsou, naopak více technologií, co se porouchávají a prodražují a zatěžují přírodu ještě více 🙂

                4. Co je dle tebe nový a starý motor? Uvažuješ rok výroby,
                  Co je dle tebe nový a starý motor? Uvažuješ rok výroby, nebo odježděné km.

                5. rok výroby (klidně i s velkým nájezdem)
                  rok výroby (klidně i s velkým nájezdem)

                6. Tak nevím , ale dle Srintmonitoru zde uváděná RAV4 v
                  Tak nevím , ale dle Srintmonitoru zde uváděná RAV4 v benzínu průměr 8,43 l/km a v hybridu 6,84 l/km. Skoro cca 20% úspora je málo?

                7. ano, 30 let starý motory to umí i bez hybridu, jen hra na
                  ano, 30 let starý motory to umí i bez hybridu, jen hra na zeleno za účelem více okrást lidi

                  prostě jen EV je cesta 🙂

                8. Ja netvrdím, že EV není cesta a naopak jim fandím. Ale
                  Ja netvrdím, že EV není cesta a naopak jim fandím. Ale máš důkaz pro své tvrzení, že 30 let starý motor stejného výkonu jako má ta RAV4 umí jet se stejnou spotřebou jako hybrid stejného výkonu? Už jen to, že ten 30let starý motor nerekuperuje a hybridní Toyoty jsou stavěné na spotřebu (atkinsonův cyklus) mi to nějak nesedí.

                9. Prostě se smiř, že jsi, jako obvykle, za blbečka. Hybrid
                  Prostě se smiř, že jsi, jako obvykle, za blbečka. Hybrid prokazatelně dokáže ušetřit palivo oproti stejně velkému a výkonnému autu. To je prostě fakt, který potvrzují data uživatelů z provozu. Tečka.

                  A čím víc se v tom budeš rýpat a pokoušet se to okecat těma konspiraceme, tím většího blbce ze sebe uděláš, jenjo.

                10. vymyšlený útok vietnamu na uSS lodě byl také
                  vymyšlený útok vietnamu na uSS lodě byl také zinscenovaný, dokonce je to i na často fake wikipedia, a zemřely milióny lidí jen tak pro srandu … tohle je nic oproti tomu

                  Prostě se smiř s tím, že ty patříš mezi ty snadno manipulovatelné korporacemi, co označují všechna fakta za „konspiraci“, jak tě to naučily média, prostě zas za bl*ečka 🙂

                11. Co sem pleteš Vietnam, blbečku?
                  Bavíme se tady jasně o

                  Co sem pleteš Vietnam, blbečku?

                  Bavíme se tady jasně o srovnání spotřeby benzinu a hybridu ve stejně velkém a výkonném autě. Tys napsal blbost a teď se to snažíš zamluvit tvýma konspiračníma kravinama?

                  Bav se k tématu nebo přiznej, že jsi to jenom tak plácnul, budeš za menšího blbečka než když pořád uhýbáš od tématu a krmíš nás tady těma svýma kravinama.

                12. zase jsi to nepochopil, zkus ve slovníku najít slovo
                  zase jsi to nepochopil, zkus ve slovníku najít slovo „analogie“ 🙂

                  to, že něco nevíš, ještě neznamená, že to tak není 🙂
                  EV tu s dojezdem 180 km bylo už před 100 lety (to snad nevíš jen ty), je tedy krajně nepravděpodobné, že neumí vyrobit auto se spotřebou i 1 litr na 100 bez nesmyslů typu hybrid

                  více čti, ať lépe chápeš svět 🙂

                13. Co sem zase pleteš EV s dojezdem 180 km? O tom se tady vůbec
                  Co sem zase pleteš EV s dojezdem 180 km? O tom se tady vůbec nebavíme, téma diskuse je zcela jasná. Nevím, jestli jsi zapomněl.

                  Ještě jednou, abys to pochopil…

                  Tys tvrdil, že klasický hybrid neuspoří téměř žádné palivo oproti benzinu ve stejně velkém a výkonném autě. Je to tak? Je, dá se to dohledat. Já tvrdil a i ostatní to potvrdí, že to tak není a že i klasický hybrid (bez plug-in) dokáže uspořit palivo.

                  No a ty, aby ses věnoval tomu, co je tématem a zkusil si to obhájit, tak pořád meleš a meleš věci s tím nesouvisející. No co s tebou, blbečku? 🙂

                14. Kdyz pes cura, zvedne nohu. No a pokud jste nepochopil
                  Kdyz pes cura, zvedne nohu. No a pokud jste nepochopil souvislost,najete si ve slovniku slovo „analogi“. Uz to hapete, proc se pletete? 🙂

                15. Jak ta RAV tak Corolla jsou hybridy, ne plug-in hybridy. Do
                  Jak ta RAV tak Corolla jsou hybridy, ne plug-in hybridy. Do zásuvky dát nejdou. Při jízdě po městě se dá s tou Corollou jezdit za 3,5l, chtěl bych vidět klasický spalovák co to dá. O výrazně nižších nákladech na údržbu nemluvě.
                  Po dorovnání výbavy Toyoty vyjdou vždy levněji něž výkonově a odpovídající Škodovky. Nemluvě o tom, že pokud si firma (v tomhle případě měštáci nebo úřady) vezme víc kusů, tak Japonské značky dávají daleko větší slevy než evropské (především pak německé) a to z toho důvodu, že nemají tolik fleetových zákazníků a chtějí se uchytit i na tomhle trhu.
                  O tom jak jsou nebo nejsou hybridy úsporné se dá přesvědčit na spritmonitoru.
                  https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/49-Toyota/1734-Corolla_Hybrid.html?fueltype=2&constyear_s=2019&minkm=15000
                  https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/45-Skoda/399-Octavia.html?fueltype=2&constyear_s=2018&power_s=88&power_e=140&minkm=15000&gearing=2
                  https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/45-Skoda/399-Octavia.html?fueltype=1&constyear_s=2018&power_s=88&power_e=140&minkm=15000&gearing=2
                  Rozdíl je 5l u Corolly vs 7l u benzinové Octávky a 6,35 u dieselu.
                  Při převázně městském provozu se ten rozdíl ve spotřebě výrazně zvětšuje a klidně to může být ten avizovaný dvojnásobek. A diesel nemá pro popojíždění po městě vůbec smysl uvažovat.

                16. bez plug-in nemá smysl kupovat, jsou to v podstatě
                  bez plug-in nemá smysl kupovat, jsou to v podstatě podvody

                  3,5 litru na malé auto? To má být samozřejmost už desítky let i bez hybridu… navíc je záhada, že mnohem výkonnější auta nemají ani lineárně vyšší spotřebu natož exponenciálně. A já vím, že šetřící metody používají v podstatě jen u výkonných aut. Není problém vyrobit auto s takovou spotřebou dnes i bez hybridu, když spotřeba naopak roste za posledních 20 let. Prostě podvod pro toho, kdo má aspoň oči 🙂

                  lidi to pochopili, a proto také Prius prodeje šly do kytek

                17. Corolla je stejně velká jako Octavia.
                  Co je pak podle Vás

                  Corolla je stejně velká jako Octavia.
                  Co je pak podle Vás střední nebo velké auto?
                  A z čeho usuzujete, že 3,5l ve městě má být samozřejmost? S ničím jiným než z hybridní Corollou, Yarisem nebo Aurisem za tolik po městě nepojedete.
                  Když není problém takové klasické spalovací auto vyrobit, tak proč ho nikdo nevyrábí?

                18. protože to vyrábět nechtějí
                  proč myslíš, že nejsou EV

                  protože to vyrábět nechtějí
                  proč myslíš, že nejsou EV a bez Tesly by nebylo skoro nic, protože je vyrábět nechtějí… jak takové základní věci ještě někdo nemůže znát, to dnes nepochopím

                  vzdělej se zde, konečně!:
                  is.gd/IZcyoH

                  „One hundred years ago General Motors, John Rockefeller, and a few close friends, using very large sums of money and every form of deception, coercion and intimidation short of murder, singlehandedly killed the US electric auto and train industry, buying up and destroying the rolling stock of almost 1,000 US railroads and tramways so it could sell them gasoline-engined vehicles instead, and virtually killing off mass public transit at the same time.“

                  už to chápeš, nebo stále ujíždíš na fake mainstream news Bakala+ČT? 🙂

                19. To že tenkrát americké autombilky koupily přiměstské
                  To že tenkrát americké autombilky koupily přiměstské železnice u největších US měst a pak je zavřeli, aby si tím zvedli prodeje je všeobecně známa věc, jen nechápu jak to souvisí s tématem.
                  Bavili jsem se o spalovacím autě, co jezdí po městě za 3,5l, nikoli o EV nebo rušení amerických železnic.

                20. lžeš, zlikvidovali EV, aby mohli držet lidi pod krkem skrze
                  lžeš, zlikvidovali EV, aby mohli držet lidi pod krkem skrze ropu 🙂

                1. máš v tom hokej, bez plugin hybridu téměř nedochází k
                  máš v tom hokej, bez plugin hybridu téměř nedochází k úspoře paliva…. já mám třeba 180 koní a hybrid by mi ještě spotřebu zvýšil z 5 litrů kombinovaný (bo nejde o naftu), dálkový trasy i 4 litry/100 km 😉

                2. Mam Toyotu corollu 2.0 hybrid spotreba dlouhodobě 4,8 . ma
                  Mam Toyotu corollu 2.0 hybrid spotreba dlouhodobě 4,8 . ma 180 koni

                3. super nulový pokrok za 15 let 😀
                  Toyota (celý fossil

                  super nulový pokrok za 15 let 😀
                  Toyota (celý fossil podvod) se nám musí smát jak idiotům, co se snaží spočítat integrál s tvrdohlavě odmítnutou pomocí 🙂

                4. Vole, dvoulitr před 20 lety žral 10 litrů!
                  Vole, dvoulitr před 20 lety žral 10 litrů!

                5. Kolega jezdí s novou Toyota Corolla za 7 litrů, už neví co
                  Kolega jezdí s novou Toyota Corolla za 7 litrů, už neví co s tím, kolegyně se stejným autem 4,5 l.

                6. Ano, kolikrát je to o řidiči. Mě taky spousta lidí
                  Ano, kolikrát je to o řidiči. Mě taky spousta lidí nevěří, že mám s 6-válcovým 3,5l autem velikosti vyšší střední a celkovým výkonem kolem 340 koní spotřebu dlouhodobě 7,6 a to jezdím většinu po dálnici 🙂

                7. troubo, 2 litr 180 koní 1,6 tuny, 580 litrů zavazadlový
                  troubo, 2 litr 180 koní 1,6 tuny, 580 litrů zavazadlový prostor (tedy velké auto) starý 16 let jezdí za 5 L kombinovaně, na nádrž jsem jsem ujel už i 1400 km (přesně 4L) i přes hory cesta byla, jen půl cesty dálnice… …. jeden z nás dvou lže
                  jen ale to auto je moje, tak to asi víš líp 🙂

                8. A prozradite nam, jake ze to mate auto?
                  A prozradite nam, jake ze to mate auto?

                9. sice jen jeden člověk, ale plný kufr navíc 🙂
                  sice jen jeden člověk, ale plný kufr navíc 🙂

                10. Od kdy se velikost auta určuje podle velikosti kufru, troubu?
                  Od kdy se velikost auta určuje podle velikosti kufru, troubu? To si mě teda pobavil, jak malé dítě, čím větší kufr, tím větší auto, co? 🙂

                  Já ti dám príklad, aby to pochopil i tvůj mozeček, ano? Hyundai i30 kombi má kufr 602 litrů, Lexus GS má kufr objem 520 litrů, hybrid dokonce jenom 450 litrů. A teď mi řekni, které auto je větší?

                  Takže ještě jednou pro tebe… to, že tvoje auto má kufr 580 litrů, ještě nemusí znamenat, že to je velké auto. Ano, může být, ale nemusí, jenomže o tom nerozhoduje kufr. Tak jaké to máš super auto, že je velké a úsporné?

                11. já neříkal, že je nějaké auto větší, jen že je
                  já neříkal, že je nějaké auto větší, jen že je docela velké s 580 litry, jen jsem popisoval, co je to za vůz, abys to pochopil, ale tys evidentně nepochopil ani to 🙂

                  ty jsi ale trouba, to je sranda s tebou 🙂

                  tak abys to pochopil, co je to za typ vozu, je to obyč sedan, ale větší prostě, no, 5 velkých lidí se tam vejde 🙂

                  Takže už min 16 let existují takové větší vozy, co umí jezdit i za 4 L dlouhý trasy i přes hory…. tak jaktože hybridy jsou stále blízko těmto hodnotám po takové době? Už zapneš mozeček? 🙂

                12. Napsal si to jasně… „(tedy velké auto) „, tak jsem byl
                  Napsal si to jasně… „(tedy velké auto) „, tak jsem byl zvědavý, co to je za auto. To, že má kufr 580 litrů, že se tam vejde 5 velkých lidí, nic o velikosti moc neříká, 5 lidí se vejde skoro do každého auta, které neni určené do města. To by někdo mohl říct dle tvých měřítek, že i30 je velké auto. A ono není.

                  Současný hybrid jsem porovnával se současným aute srovnatelné velikosti a výkonu a opakuji ti, že ten hybrid jezdí úsporněji. To je fakt a můžeš kličkovat jak chceš, prostě to tak je. Vyzkoušel jsem to já a mnoho lidí v mém okolí, potvrzujeme to.

                  Zkusil si jezdit s hybridem? Stejnou trasu jako s tím tvým zázračným autem, co žere 4 litry? Možná kdybys to zkusil, stejným tempem, tak by ti ten hybrid bral 3 litry.

                13. Já hybridy beru jako podvod, vtípek od výrobců, aby
                  Já hybridy beru jako podvod, vtípek od výrobců, aby „obhájili“ fosilní šmejdy, což se neustále potvrzuje…. pro mě existuje už jen EV, nic jiného mě nezajímá 🙂

                14. To je v pořádku, myslet si můžeš o tom svoje (o koncepci
                  To je v pořádku, myslet si můžeš o tom svoje (o koncepci hybridu). Ale fakt je ten, že hybrid prokazatelně snižuje spotřebu oproti stejně velkému a výkonnému autu s čistě benzinovým motorem. Zhruba na úroveň naftového motoru. Alespoň teda u Toyoty a Lexusu, kde ten hybrid umí udělat pořádně a ne jako někteří ostatní… to jenom narvou do stávajícího motoru a zbytečno ho zesložití.

                15. Už podruhé se vás ptám jaké je to vaše auto, tak se
                  Už podruhé se vás ptám jaké je to vaše auto, tak se konečně pochlapte.

                16. Jo jo jindy zde dává haldy odkazů a zasvěcených
                  Jo jo jindy zde dává haldy odkazů a zasvěcených komentářů, ale odpovědět co je to za auto je asi problém.

                17. Jeho auto je jen představa v mozku.
                  Jeho auto je jen představa v mozku.

                18. Tak aspon mame navod, jak jej nekdy v budoucnu umlcet, staci
                  Tak aspon mame navod, jak jej nekdy v budoucnu umlcet, staci se zeptat, jake ze ma to auto 🙂

                19. Zacinam mit dojem, ze to Vase auto je jen imaginarni. Ono nema
                  Zacinam mit dojem, ze to Vase auto je jen imaginarni. Ono nema znacku a model, ze jej tak tajite? Nebo jste ej vyrabel sam? 🙂

                20. Můj dvoulitr z 2005 (Mazda 6) o výkonu 103 kW bral v
                  Můj dvoulitr z 2005 (Mazda 6) o výkonu 103 kW bral v průměru kolem 7,5 a v techničíku měl 8. Dalo se s tím i kolem 7, ale to už chtělo opatrně. Dnes motor o podobném výkonu, ale 1,4 turbo, např. v i30 bere kolem 6 a stejně velký a výkonný hybrid se dostane v pohodě pod 5.

                21. Máš nějkou delší zkušenost s hybridem, že tu tvrdíš,
                  Máš nějkou delší zkušenost s hybridem, že tu tvrdíš, že téměř nedochází k úspoře? Co to u tebe znamená „téměř nedochází k úspoře“? Abychom se mohli bavit konkrétně. Protože tak, jaks to napsal, je to vágní a nic neříkající. Kdybys s hybridem jezdil, tak bys poznal, že dokáže být úspornější než podobně velké a výkonně benzinové auto, zhruba tak na úrovni dieselu. Ty, blbečku 🙂

                22. ano, třeba 2 příspěvky níže, co to dokazují? 😀 😀 😀
                  ano, třeba 2 příspěvky níže, co to dokazují? 😀 😀 😀

                23. Takže nemáš zkušenost s hybridem a jenom kecáš. Nic
                  Takže nemáš zkušenost s hybridem a jenom kecáš. Nic nového pod sluncem, jenjo.

                  Dokazuje to moje zkušenost s různými auty s různýcm pohonem, posledních 50 tis. klasický hybrid.

                24. takže já potřebuju zkušenost, abych si potvrdil, že ten,
                  takže já potřebuju zkušenost, abych si potvrdil, že ten, kdo tu zkušenost má, mi ji už řekl a potvrdil stejnou spotřebu? Kolik ti proboha je? 😀

                25. Asi víc než tobě, blbečku 🙂
                  Opakuji, moje zkušenost s

                  Asi víc než tobě, blbečku 🙂

                  Opakuji, moje zkušenost s hybridem mi říká, že je úspornější než obdobně velké a výkonně spalovací auto. Spotřeba se pohybuje cca. na úrovni dieselu.

                  Radši si zalez zpátky do té své ruské zemljanky nebo oblbuj svými psycho konspiračními blbinami stejně postižené dementní kámoše, jak jsi ty sám.

                26. Teda ja cumim, Vy mu davate, az jej snad zacnu litovat
                  Teda ja cumim, Vy mu davate, az jej snad zacnu litovat 🙂
                  Jeste ze ve Vasem pojeti je to brano jako posmesek, jinak bych se na Vas snad i oboril. 🙂

                27. Podívejte se… já to s ním kdysi taky zkoušel podobně
                  Podívejte se… já to s ním kdysi taky zkoušel podobně jako teď vy. Ale to prostě nejde, krásný příklad je přesně tato diskuse o spotřebě hybridu. Projděte si to a udělejte si obrázek sám.

                  Obvykle bývám slušný, ale někdy to prostě nejde, jak říkal Krobot v Dabing street… 🙂

                  https://www.youtube.com/watch?v=FxNzGfnwUO0

                28. Se vam divim. Vykaslete se na nej. Je to jen troll.
                  Se vam divim. Vykaslete se na nej. Je to jen troll.

                29. Přesto to ale C-HR dělá docela dobře. Přesvědčíte se o
                  Přesto to ale C-HR dělá docela dobře. Přesvědčíte se o tom při pohledu na údaj o spotřebě na palubním počítači. Ve městě jsem při více než deseti jízdách během týdenního testu zaznamenal spotřeby v rozmezí od 3,1 do 4,5 litru. No řekněte – kdo z vás to má?

                  Úctyhodná je také spotřeba při jízdách v oblastech, kde sice platí maximální povolená rychlost 90 kilometrů v hodině, ale zase tak moc často ji využívat nemůžete. Tedy například v satelitních oblastech kolem hlavního města. Pak se s určitostí budete pohybovat pod čtyřmi litry. Mně ukázal palubní počítač 3,7 litru. Více na: https://www.autorevue.cz/test-toyota-c-hr-18-hybrid-s-nudou-je-treba-skoncovat/ch-64105#articleStart

                30. za 30 let zlepšení nic moc
                  prostě zbavit se těchto

                  za 30 let zlepšení nic moc

                  prostě zbavit se těchto pochybných blbostí a přejít na EV, jen to je cesta 🙂

                31. Za kolik pojedete se srovnatelným NEhybridem?
                  Za kolik pojedete se srovnatelným NEhybridem?

                32. každý fosilní výrobce umí vyrobit i bez hybridu se
                  každý fosilní výrobce umí vyrobit i bez hybridu se spotřebou 2 litry v poho 🙂

                  za 30 let se spotřeba nezměnila, naopak zvýšila bez hybridu, takže podvod, není třeba o tom diskutovat dále

                  prostě jen EV a konec 🙂

                33. Prosil bych konkrétní přiklad auta.
                  Prosil bych konkrétní přiklad auta.

                34. Nedočkáš se příkladu ani osobní zkušenosti. jenja si
                  Nedočkáš se příkladu ani osobní zkušenosti. jenja si bude pořád mlít ty svoje nezmysly bez toho, aby to prokázal.

                  Napsal jasně, že klasický hybrid nepřináší téměř žádnou úsporu paliva. Tady mu to lidi ze své zkušenosti a i podložené daty jiných uživatelů dokážou a on si dál mele ty svoje kraviny a když se ho přímo zeptáš, neodpoví.

                  Prostě jenom kecal a blbeček, chudák pro smích 🙂

                35. Já s jasnou odpovědí moc nepočítám, ale pobavilo mě jak
                  Já s jasnou odpovědí moc nepočítám, ale pobavilo mě jak si sám vylezl na tu větev.

                36. Jenjo, obávám se, že sis zapomněl vzít prášky.
                  Jenjo, obávám se, že sis zapomněl vzít prášky.

                37. Ten honzal je nejakej troll ne?
                  Ten honzal je nejakej troll ne?

    2. Záleží jaký hybrid.
      Hybridy od Toyoty jsou skutečně

      Záleží jaký hybrid.
      Hybridy od Toyoty jsou skutečně konstrukčně jednodušší než klasický spalovák.
      Proti klasickému autu dnešní doby nemá Turbo, startér, převodovku (tu nahrazuje obyčejný planetový diferák)a spojku. Navíc má jen malou baterii a dva elektromotory. Přičemž ty součástni navíc jsou takřka věčné, zvlášť ve srovnání s těmi výše zmíněnými částmi, co tam chybí.
      Jenže to neplatí pro různé mildhybridy, hybridy či plug-in hybridy naprosté většiny ostatních značek, kde vesměs pouze přes další spojku připojí ke klasickému spalováku elektromotor navíc.

Napsat komentář