Automobilový průmysl zažívá strategické manévry. Kujou se nová přátelství, která mají za cíl připravit firmy na proměnu trhu s osobními automobily. Daimler naváže široké strategické partnerství s Renaultem.
Oficiálně má být nová velká evropská aliance oznámena v dubnu. Půjde o symbolickou výměnu minoritního podílu akcií kolem 3%. Půjde skutečně o víceméně symbolické gesto, podle Financial Times se jeden z vyšších vedoucích pracovníků v průmyslu vyjádřil v tom smyslu, že automobilky „nechtějí vstoupit do manželství“.
Související články:
Jenže spolupráce na některých projektech už bude tak těsná, že nějaký symbolický akt je potřeba. Jde především o vývoj společného podvozku pro malé městské auto, společné komponenty pro lehké náklaďáky a v neposlední řadě spolupráci v oblasti elektromobilů.
Právě ty vypadají jako zásadní důvod celé spolupráce. Daimler a Renault vyvíjejí na osm elektrických modelů. V tomto směru však bude profitovat především Daimler. Renault už 11 let funguje ve společné aliance s Nissanem a oba tito výrobci mají v oblasti elektromobilů desetiletí trvající tradici.
Mezitím Daimler v posledních letech navazuje čím dál tím víc přátelských vztahů s těmi, kdo mají s elektromobily co dočinění. Před pár měsíci koupila německá automobilka 10% podíl v americké Tesla Motors. Letos na autosalonu v Ženevě ukázal Daimler několik modelů Mercedes-Benz s hybridním pohonem a ve Spojených státech začal prodávat Mercedes-Benz S400 Hybrid.
Související články:
» Daimler a BMW budou úzce spolupracovat
Daimler také testuje eletrické městské vozy Smart ED, které začne vyrábět. Před časem také navázal úzkou spolupráci se svým bavorským konkurentem BMW, který zase testuje elektromobily Mini E a v Ženevě ukázal, že hybridy mu také nejsou cizí. A do čtveřice všeho dobrého, Daimler bude v Číně na vývoji elektromobilů spolupracovat s domácí automobilkou BYD Auto.