V návaznosti na aktuálně ohlášené dotace na nákup elektromobilů pro obce a kraje jsme připravili přehled cen elektromobilů dostupných na českém trhu.
foto: Hybrid.cz
Následující přehled plně elektrických aut dostupných na českém trhu a jejich základních specifikací (cena, dojezd, spotřeba) by měl případným zájemcům usnadnit nákup elektromobilu. Obce a kraje si z ceny mohou odečíst 220 000 Kč. Navíc jde o ceníkové ceny, které lze obvykle snižovat.
Elektromobily
BMW i3
Cena elektromobilu BMW i3: 936 000 Kč
Kapacita baterie (využitelná): 18,8 kWh (dostupný také 33 kWh, dojezd 245 km)
Spotřeba (kWh/100 km): 12,9 (12,6 pro 33 kWh)
Dojezd (NEDC): 160 km
TEST BMW i3
EVC J39/J51 L2H2 (M1 – osobní, N1 – užitkový)
Cena elektromobilu EVC J39/J51 L2H2: od 2,25/2,45 mil. Kč
Kapacita baterie (využitelná): 39 kWh (31,2 kWh) nebo 51 kWh (40,8 kWh)
Spotřeba (kWh/100 km): 30
Dojezd (NEDC): 100/136 km (dosažitelný i v zimě – vytápění nezávislým topením)
foto: EVC Group
Hyundai Ioniq Electric
Cena elektromobilu Hyundai Ioniq: 859 900 Kč
Kapacita baterie (využitelná): 28 kWh
Spotřeba (kWh/100 km): 11,5
Dojezd (NEDC): 280 km
PRVNÍ DOJMY Hyundai Ioniq
Kia Soul EV
Cena elektromobilu Kia Soul EV: 849 980 Kč
Kapacita baterie (využitelná): 27 kWh
Spotřeba (kWh/100 km): 14,7
Dojezd (NEDC): 212 km
TEST Kia Soul EV
foto: Kia
Mercedes-Benz B 250 e
Cena elektromobilu Mercedes-Benz B 250 e: 1 020 000 Kč
Kapacita baterie (využitelná): 28 kWh
Spotřeba (kWh/100 km): 16,6
Dojezd (NEDC): 200 km
TEST Mercedes-Benz B ED
foto: Mercedes
Nissan Leaf
Cena elektromobilu Nissan Leaf: 730 000 Kč
Kapacita baterie (využitelná): 24 kWh (dostupný také 30 kWh, dojezd 250 km)
Spotřeba (kWh/100 km): 15
Dojezd (NEDC): 199 km
TEST Nissan Leaf
Nissan e-NV200
Cena elektromobilu Nissan e-NV200: 871 200 Kč
Kapacita baterie (využitelná): 24 kWh
Spotřeba (kWh/100 km): 16,5
Dojezd (NEDC): 170 km
TEST Nissan e-NV200
Volkswagen e-Up!
Cena elektromobilu Volkswagen e-Up!: 639 900 Kč
Kapacita baterie (využitelná): 18,7 kWh
Spotřeba (kWh/100 km): 11,7
Dojezd (NEDC): 160 km
TEST Volkswagen e-Up!
Volkswagen e-Golf
Cena elektromobilu Volkswagen e-Golf: 899 900 Kč
Kapacita baterie (využitelná): 24,2 kWh
Spotřeba (kWh/100 km): 12,7
Dojezd (NEDC): 190 km
TEST Volkswagen e-Golf
foto: Volkswagen
Dobrý den,
nešlo by katalog třeba 2x za rok
Dobrý den,
nešlo by katalog třeba 2x za rok aktualizovat?
Díky
Dobrý den, existuje na dnešním trhu nějaká realná
Dobrý den, existuje na dnešním trhu nějaká realná alternativa dodávky e-NV200 od nissanu?
pekny clanek. podari se
pekny clanek. podari se zmapovat i ceny hybridu?
Ano, pracujeme na něm.
Ano, pracujeme na něm. Prozatím nabízíme alespoň kompletní přehled cen plug-in hybridů na českém trhu.
+1
+1
A co Smart ED – prodava se u
A co Smart ED – prodava se u nas vubec?
By mě taky zajímalo,
By mě taky zajímalo, možná to Mergl prodává pokoutně :)))
Podle našich informací se
Podle našich informací se Smart ED v Česku oficiálně nenabízí.
Nikoliv.
Nikoliv.
Dobrý den,
a co BYD e6?
Dobrý den,
a co BYD e6? Měl jsem možnost tento elektromobil v ČR vyzkoušet a dokonce mi byl nabízen. Je nějáký důvod proč je z Vašeho seznamu vyřazen?
Děkuji!
Mohl byste upřesnit, kde
Mohl byste upřesnit, kde vám byl nabízen a za kolik?
Kdo tu prodává BYD? Je to
Kdo tu prodává BYD? Je to vůbec homologovaný pro Evropu nebo někde v Evropě v nabídce?
My jsme BYD e6 zahlédli ve
My jsme BYD e6 zahlédli ve Španělsku, ale nevíme zda šlo o kusový dovoz nebo je tam auto oficiálně nabízeno.
BYD e6 je homologovaný. Je
BYD e6 je homologovaný. Je možné jej koupit v Německu u
FENECON GmbH & Co. KG, Deggendorf
pan Norbert Gabriel
E-Mobility, Key Account, Marketing
Tel: +49 991 648800-39
Email: norbert.gabriel@fenecon.de
Aktuálně v nabídce nový model 80 kWh za 49.490 EUR, nebo ojetý s 19.000 km a 62 kWh baterií za 40.000 EUR.
Tak China electric car BYD teda spalovaci je, ale jen jako
Tak China electric car BYD teda spalovaci je, ale jen jako krematorium.
http://www.greencarreports.com/news/1076517_byd-e6-electric-taxi-burns-after-112-mph-drunk-supercar-driver-crash
A mně nabízel Nigerijsky
A mně nabízel Nigerijsky princ 100 milionu dolarů :-D. Ne, vážně, BYD se tu nikdy žádný neprodal (viz statistiky SDA).
Elektromobily BYD se v
Elektromobily BYD se v Česku oficiálně nenabízejí.
Nový Leaf 24 kWh snad nemá
Nový Leaf 24 kWh snad nemá ani cenu brát (to je ta cena 730k). Když si dá člověk práci, dá se za tuto cenu získat i „plnou palbu“, najeto do 2tisíc km (i v ČR). Na 24tky lze získat v ČR i velké slevy a třeba z Francie lze dovézt do 400k včetně všeho (starší). Pokud pořizuji Leaf, alespoň pro mě jsou důležité 3 technické podmínky: baterie 30 kWh, tepelné čerpadlo a silnější palubní nabíječka 6,6 kW. Vše ostatní podružné (hodí se ještě LEDky, ale ty všechny má pouze nejvyšší verze).
Z Francie je väčšina
Z Francie je väčšina leafov vo flex verzii, t.j. bez baterií. Je ich plný mobile.de
Už jde objednat-koupit
Už jde objednat-koupit holátko Tesla S 60 ? Které dosáhne a Evropskou (Německou) dotaci.Možnost čerpat dotaci na pořízení 2000€ + 440 € ?
https://www.tesla.com/de_DE/models/design
http://www.autoforum.cz/predstaveni/tesla-v-nemecku-umele-oholila-model-s-az-na-kost-aby-dosahla-na-dotace/
Jak je to s použitím SC ? Příplatek, bez příplatku za použití ?
Výkonnější palubní nabíječka 16.5 kW za příplatek 2100 €.
8 let záruka s neomezeným počtem najetých kilometrů na akumulátory a pohonné ústrojí.
4 roky, nájezd 80.000 km omezení záruky na zbytek.
No vida, že to jde 😀
To
No vida, že to jde 😀
To bude spoustě lidí stačit.
Přišli tak s novým základním modelem 60, který pozbyl:
– navigace,
– parkovací kamery,
– digitálního rádia,
– varování před autem v mrtvém úhlu,
– varování před opuštěním jízdního pruhu,
– paměti nastavení elektrických sedadel řidiče,
– parkovacích senzorů,
– el. sklopných zrcátek,
– dálkového otevírání garáže z auta,
– a k tomu došlo i na „snížení výkonu na 80 %”.
Z tohoto přehledu ani z
Z tohoto přehledu ani z článku na Autoforum.cz jsem nevyčetl, jak je to s digitálním rádiem. Pokud nefunguje v holátku S60 digitální rádio, tak jaké? Analogové? A jak se dá takové analogové rádio SW odblokovat, aby fungovalo jako digitální? Nebo holátko S60 žádné rádio před SW odblokováním nemá?
Věc se má tak, že auto ve
Věc se má tak, že auto ve skutečnosti nepozbylo fyzicky zhola nic, jen je to softwérově vypnuté 😉
Koupíš tzv. holátko, shrábneš dotaci, přijdeš podruhý, doplatíš a voni ti klikem myší prostě všechno zapnou ;D
Nic se nikam nemontuje atd atd
Prostě takové malé spiklenectví klinta s automobilkou vůči ouřadům 😀
Dost možná že nikam podruhý nejedeš a vyřidíš to mejlem a voni ti udělaj bezdrátovej upgrejd zatím co spíš.
To mi bylo jasné, ale
To mi bylo jasné, ale nebylo mi jasné jen to rádio. Takže Tesla zřejmě počítá s tím, že zákazník na nějaký ten měsíc nebo dva oželí rádio… a pak si je (spolu s ostatními funkcemi) nechá odblokovat. U ostatních funkcí mi to bylo jasné, jen u toho rádia mě to zarazilo. Předpokládám, že pod pojmem digitální rádio je myšlen multimediální přehrávač, čili v zablokovaném stavu auto de facto bez muziky.
Nevim, proc tu tolik lidi zajima digitalni radio, kdyz u nas
Nevim, proc tu tolik lidi zajima digitalni radio, kdyz u nas ma digitalni radiove vysilani nepouzitelne pokryti a je tam par stanic – tzn v cr se digitalni radio v podstate nepouziva
Když pominu, že je možné
Když pominu, že je možné připlatit odblokovat vyšší Kapacitu akumulátoru.
Mě vrtá hlavou. Proč je kapacita akumulátoru omezena ? Proč tam prostě nemontují akumulátor o menší kapacitě.
Jestli není hlavni důvod to, že prostě menší počet článků by vlivem velkých proudů které protékají při >>>
-nabíjení na SC
-odběru proudu při prudkém zrychlení
-prudkém brzdění zpomalení rekuperaci
Trpí a rychleji degradují
To by potvrzovalo úplné stažení modelu 45kWh u kterého byla navíc omezená záruka na počet najetých Km .
Můj názor je, že akumulátory 45-60kWh byly do budoucna vyhodnoceny jako problémové. Jejich nižší životnost by poškodila renomé automobilky.
Ano, mesi baterka ma vice
Ano, mesi baterka ma vice problemu, podle me proste pocitaji s tim, ze velka cast zakazniku si drive ci pozdeji priplati za navyseni kapacity, i kdyby si pak pirplatila jen polovina, tak je to porad vydelecne… a nemusi si pirplacet hned, treba si to doplati az druhy majitel…
Výrobně i ekonomicky je
Výrobně i ekonomicky je asi levnější dávat jednu vetší baterku a pak ji škálovat softwerově. Vono se jedná hlavně o prozatimní levnější nabídku na překlenutí období než přijde TM3 aby měli něco proti Boltu až přijde.
KLidne vsadim svoje boty, ze
KLidne vsadim svoje boty, ze vyrobne a ekonomicky opravdu neni levnejsi tam dat vetsi baterku a softwareove ji omezit…. ten kus kapacity vyjde pri nejmensim na 50 000 kc, coz je i v cene auta jako Tesla hodne velka castka.
Smysl to dava prave az ve chvili, kdy pocitaji s tim, ze nejaka cast zakazniku si nakonec za rozsireni zaplati…
Opravdu je to vyjde na těch
Opravdu je to vyjde na těch 50 klacků?
A kolik by stálo udržovat
A kolik by stálo udržovat zvláštní speciální linku na menší baterky? Nebo postavit pár menších baterek ručně? Musíte uvažovat takto.
No jednak se tech 60 zda se
No jednak se tech 60 zda se prodava pomerne dost, navic pochybuju, ze ta linka neni schopna vyjet baterku v zasade libovolne velikosti (kdyz se na jedne lince napreskacku stave male MPV se stredne velkym SUV a delsimi dvema ruznimy modely, tak baterky urcite taky pojedou na jedne lince.
Jinak v autoprumyslu se bezne resi uspory v jednotkach korun, a tohle jsou desetitisice…
Kazdopadne ta diskuze je celkem zbytecna, kdyz si na to udelali docela slusny byznysplan…
Takže pak přijdeš do
Takže pak přijdeš do Tezly vyplázneš 4000 Euro a voni kliknou v počítači na tlačítko Yes a všechno ti zpátky zaktivizujou ;D
Mercedes B 250e, skvělý
Mercedes B 250e, skvělý milý auto, s Tesla motorem a baterkou, který je totálně na ho*no… :/
https://www.youtube.com/watch?v=1WZF7HGkVTA
Dobrý večer,
prosím, mohl
Dobrý večer,
prosím, mohl by tu někdo napsat odkaz na nějaký srozumitelný graf průběhu zrychlení Tesly model s p100d? Díky
Zdravím, budeš se zatim
Zdravím, budeš se zatim muset spokojit s tímhle
P 85D vs Hellcat
http://www.consumerreports.org/cro/news/2015/07/tesla-model-s-p85d-vs-dodge-challenger-hellcat-video/index.htm
Děkuji.
Snažím se z toho
Děkuji.
Snažím se z toho abstrahovat nějakou představu o nárůstu rychlosti v čase.. Jde v podstatě o to, že po dobu, kdy je g v maximu, zrychluje Tesla nejbrutálněji? Tzn. že hrubým odhadem je tempo akcelerace nejvyšší mezi 9 a cca 60 km/h ? U novějších verzí předpokládám delší období, po než je toto tempo zrychlování vůz schopen udržet.. např. do cca 80 km/h ? To je totiž dle mého názoru čas, kdy tesla „ujíždí“ soupeři, kdežto po odeznění této oblasti vysokého g je již spíše „dotahována“. Typicky pro p100d: 0-60 mph = 2,5 s / 0-100 kmph(62 mph) = 2,7 s..=> poslední 2 rychlostní míle už zaberou poměrně velké penzum z celkové hodnoty dosaženého času. Otázka kterou se už nějakou dobu obírám tedy zní: Při jaké hodnotě rychlosti začíná Tesla (nejlépe p100d) ztrácet to úžasné tempo?
Taky mě to zběžně
Taky mě to zběžně zajímá, ale já vím prd 🙂
Zkus http://www.teslamotorsclub.com
Nebo přímo ty Youtubery co s Teslama závoděj, ty budou vědět víc
https://www.youtube.com/channel/UCWeLPNowZvdzXwnCDxVyNEg
https://www.youtube.com/channel/UCOpdDZoLH9IDJ8IuNZzz2iQ
Jedna věc je ale jasná Tesla má omezení díky tomu, že je to rodinnej sedan a má lidi dovéz někam dál než jen 1/4 míle.
By mě zajímalo co by se stalo, kdyby se auto vočesalo od balastu a poladilo na sprinty :))
Možná pokud Tesla uděla Roadstera 2 s Maximul Plead módem tak se dočkáme kosmickýho zrychlení.
Co je hustý, že na Ludicrous mód nemá ani Formule e!!! To je mazec :))
S vykuchanou Teslou jezdí borec na Pikes Peake a teď začal seriál okruhovejch závodů s Teslama.
https://electrek.co/2016/06/27/tesla-model-s-new-record-production-electric-car-pikes-peak-hill-climb/
http://www.theverge.com/2016/10/1/13124944/electric-gt-tesla-world-series-fia-interview-ceo
Přátelé, berte psané
Přátelé, berte psané spotřeby a dojezdy jen velmi velmi orientačně. Stačí si i přečíst testy tady na hybridu. Leaf 30kw jste reálně okolo 160-170km při běžné jízdě, na normované se prakticky nejde dostat, nebo nějakou šílenou ekojízdou kdy byste všechny zdržovali a to nedává smysl.. Ten přehled je dobrý nápad, díky Hybridu za něj, aspoň je to někde všechno pohromadě.
Nevím jak leaf, ale u i3,
Nevím jak leaf, ale u i3, pokud ji neženete a jedete po okreskách, tak se na normovanou spotřebu dá dostat relativně v pohodě.
Nedá. Pokud tedy tou
Nedá. Pokud tedy tou normovanou spotřebou myslíte NEDC, kdy u slabší verze uvádí 190 km.
Ne, normovanou spotřebou
Ne, normovanou spotřebou myslím tu uvedenou v papírech (12,2 kWh/100 km). Auto mi běžně ukazuje i kolem 11,5 kWh. Jak se dostali k dojezdu 190 km je mi záhadou. U mě se spotřebou 11,5 kWh/100 km činil dojezd asi 150 km.
za tohoto počasí a abych
za tohoto počasí a abych nezdržoval a trochu se fakt ohřál najedu s laefem 24Kw snad 100km… (20km do práce zmízí 22%nabití, zpět asi 20%)
Někde soudruzi z japonska udělali chybu , když píše spotřebu 16kw- tak dalších 6 využitelných je někde v ….
Cez leto som na leafe30 dal
Cez leto som na leafe30 dal 203km po dialnici 90km/h v tahu a este nebola 0.
Ano to je možné, však to Hynek psal že dojezd zvýšíš
Ano to je možné, však to Hynek psal že dojezd zvýšíš jen šílenou ekojízdou
zajedu do Německa nebo
zajedu do Německa nebo okolí a dovezu s pár kilometry za 70% ceny. I bez dotací a pod……začínal jsem s Eltrama, něco jsem najel na Leafu, nyní 40000km s Ionem…….vlastní FV elektrárna a doma topím víc než 16 let tepelným čerpadlem…..
Tak KIA SOUL rozhodně
Tak KIA SOUL rozhodně nestojí 730 tisíc. A spotřeba KIA 15kWh a Hyundai 11kWh? To asi těžko.
Cenu jsme opravili, díky za
Cenu jsme opravili, díky za upozornění. Spotřeby by měly sedět.
V létě je spotřeba KIA
V létě je spotřeba KIA SOUL EV <15 kWh (pokud nejezdíte jen 120 km/h na dálnici) reálné číslo dle vlastní zkušenosti. Teď bohužel už ne.
Přehlídka Compliance
Přehlídka Compliance elektroaut aneb stav trhu před příchodem Bolta (Ampery-e) a spol., který je považován za 1. relativně dostupný auto co není Compliance, tedy jen vyhovující ouřadům a nějakejm kvótám.
http://www.fool.com/investing/general/2016/04/19/the-great-irony-of-compliance-cars.aspx
Ještě mi nesedí cena u
Ještě mi nesedí cena u i3. Podle oficiálního ceníku lze původní verzi koupit za jinou cenu. Viz aktuální ceník: http://www.bmw-synotauto.cz/cz/cs/newvehicles/i/i3/2016/showroom/Cenik_BMW_i3.pdf.asset.1478514232307.pdf
Díky, upravili jsme. Nějak
Díky, upravili jsme. Nějak se nám ta data pomíchala.
Kdy sleduju ty nesmyslný
Kdy sleduju ty nesmyslný ceny, tak doufám že na evropskej trh vstoupí čínský automobilky.
možná BYD
možná BYD
skvely napad. a s nima i
skvely napad. a s nima i cinske baterky a cinska kvalita a cinska uroven bezpecnosti. no nekup to.
Když jim to dovolíš tak
Když jim to dovolíš tak určitě. Tvůj, mobil, počítač a telka je taky z Číny.
tvuj ne? 😉
tvuj ne? 😉
Mužeš klidně spát, muj
Mužeš klidně spát, muj samozřejmě taky. V Číne se teď dějou věci a je tam spoustu dobrejch produktů.
tak to jo. hned mam spanek
tak to jo. hned mam spanek klidnejsi 😉
No kdyby se dotací i pro
No kdyby se dotací i pro občany vyšla nová generace Kia Soul bratru lehoučce pod půl mega, asi by se o ní dalo skoro reálně uvažovat
Mercedes-Benz B 250 e
Cena
Mercedes-Benz B 250 e
Cena elektromobilu Nissan Leaf: 1 020 000 Kč
Opraveno díky
Opraveno díky
Tech je chyb tam je vic –
Tech je chyb tam je vic – napr kapacity baterek u i3 a Soulu.
Pripadne by me zajimalo, jak je mozne ze kapacita baterky/spotreba na 100km nedava dojed, jen tak mimo soutez …
Napraveno, také díky. Ta
Napraveno, také díky. Ta kapacita má nejspíš co dělat s rekuperací.
To mi nedává moc smysl,
To mi nedává moc smysl, vždyť ve spotřebě na 100km je už přece zahrnuta i rekuperovaná energie.
Podle mě je spotřeba
Podle mě je spotřeba braná ze zásuvky tedy včetně ztrát při nabíjení.
Mám i-miev 2015 se spotřebou dle TP 12,5 Kw/100 Km a dojezd dle NDEC 160 Km
což prostým výpočtem dělá 20 Kwh ,ale baterie tam je jen 16 Kwh protože
zbytek jsou ztráty v dobíjení. Mám elektroměr a při skoro vybité baterii tam
tak 18-19 opravdu nateče. Ale pozor některé (skoro všechny kromě mievu atd. ) EV mají palubní
počítač a ten ukazuje spotřebu z baterie, takže nezaměňovat.
Osobně jezdím v průměru za 15 Kwh/100 Km ze zásuvky, když jedu v klidu
na výlet tak za tu normu opravdu jedu.
nevím co máte za auto, ale
nevím co máte za auto, ale pokud jedete za normu, pak máte i normovaný dojezd?
Domnívám se, že spotřeba
Domnívám se, že spotřeba ze zásuvky (tj. včetně ztrát při nabíjení) by se neměla uvádět jako spotřeba auta, protože když nabíjíte přes palubní nabíječku nebo přes DC nabíječku, tak se dostanete k jiným číslům celkové spotřeby a přitom uložená energie bude v obou případech stejná.
Shrnu to. Za srovnatelný
Shrnu to. Za srovnatelný (velikost, bezpečnost, komfort, záruka) auto se spalovákem dáte cca 1,8x méně. Elektro zatím jen pro fanoušky, proto ty zoufalé prodeje a směšný podíl na trhu. Nevidím důvod proč opouštět hybridní Toyotu.
+1
+1
Zdravíčko,jakou
Zdravíčko,jakou Toyotu?
Zkušenosti,fakta,+ – spokojenost?
Zvažuji Lexus,proto ten zájem.
Proč jsou ty elektromobily
Proč jsou ty elektromobily tak drahé? Pokud by baterie stála i 250usd za kWh, tak to u Soulu dělá cca 100k a u Golfu 140k. Nemají spalovací motor, takže minimálně -50k po odečtení elektromtoru, mínus složitá převodovka. Stejně vybavený fosil bych teda pochopil, že bude stát o 20-30% víc, ale ne o 100%. Takovou hodnotu mít prostě nemůže.
Chci EV a hrozně moc, ale to je fakt na hlavu. :-/
Hybridní Toyoty si
Hybridní Toyoty si nedělají ze zákazníků srandu a budeš celkově víc spokojen než s čistým elektromobilem.
Presne, uz mam jednu
Presne, uz mam jednu objednanou 🙂 Na EM je jeste par let cas.
mala serie = vyssi
mala serie = vyssi cena
proste chteji na EV vydelavat dokud se nenajde konkurence ktera cenu ohrozi, az bude konkurence s nizsi cenou budou s cenou muset dolu i dalsi EV, trosku se ale obavam ze s cenou moc nehne ani Opel eAmpera
nejspíš nehne – nemaj
nejspíš nehne – nemaj baterky pro velkou sérii
Ne nemuze, ani nema je to
Ne nemuze, ani nema je to umele drzene nahore. Ani na to nemuze mit vliv „vyvoje“, protoze to by ceny vsech benzinaku zacinali na 2 milionech.
Kupovat si dneska EM za tuhle cenu je nesmyslna investice.
Mimochodem zrovna vcera jsem se bbyl projet v i3 cena 1.1M, levnejsi nema vubec smysl kupovat. V zakladu je to k nicemu. Jako BMW fakt super. Ale za ty prachy …..
Všechno potřebné se vleze
Všechno potřebné se vleze tak do 1,05 milionu. Je teď akce a možná ukecáte slevu. Ale i tak…
Slevu neukecáte u BMW ani o
Slevu neukecáte u BMW ani o korunu. Prodej probíhá přímo s BMW a dealer je jen agentem. A minimální použitelná cena je u silnější verze (blbost kupovat slabší) 1,1 mil. Kč, kdy je k základnímu modelu přičten superpaket Edice Advanced, kde jsou užitečné pakety za 50% příplatku.
Je to prostě BMW. Nemůžete mít BMW za cenu Leafa či eGolfu.
Já vím. Ostatně ho mám
Já vím. Ostatně ho mám doma. Ale něco ukecat lze, zvláště u skladovek.
Pokud to jde do výroby, tak
Pokud to jde do výroby, tak ani korunu. Zkoušeli jsme to i přes ředitele dealera v našem městě, našeho známého a potvrdil nám, že u auta do výroby nemohou dát ani korunu. Smlouva se uzavírá přímo s BMW a ti to kontrolují. Skladovky a předváděčky jsou něco jiného.
Kompenzují to částečně přes příslušenství zdarma.
Jojo, to jo. Já to s
Jojo, to jo. Já to s výrobou ani nezkoušel, šel jsem totiž po skladovce a navíc lehce ojeté předváděčce. V plánu je v budoucnu výměna baterky za větší, ale zatím to neřeším.
Proč už se asi
Proč už se asi nevyrábí… Protože pro automobilku je tohle jenom jeden velkej vtip a zábava, vyrobí pár kusů jen aby snížili emise produkce spalováků. Renault twizy je krásnou ukázkou strašně snadnýho na výrobu, ale stačilo jich vyrobit málo a jsou vysmátý. Jak asi můžou vyrobit Twizy bez pronajímané baterky a na Fluence EV je pronajímaná baterka a nejde ji odkoupit :D. Stejný je to i s Ioniqem proč sakra dělají dvě nebo tři verze od čistě elektricý po hybrid který je levnější než čistá elektrika.
Taky mě to vrtalo hlavou.
Taky mě to vrtalo hlavou. Je to proste pro to, že výrobní cena oktávky je okolo sto tisíc. Nějaké daně a marže a je na krámě za půl mega. Akumulátory automobilky levněji nepořídí. U Leafa to bylo 120 tis bez daně a 200 tis s daní v servisu. To je prostě výrobní cena minimálně dvojnásobná. Teď kupuji Priuse a cenu jsem ukecal o 98 tis. Prostě auta jsou předražený všechny.
Jak pises u golfu by to
Jak pises u golfu by to vyslo na baterku za 150 000 – to je cca vyrobni cena celeho spalovaciho golfu, tak asi proto…
A teď vem E-Golfa a
A teď vem E-Golfa a porovnej s Golfem GTE vs Golf 1,4tsi. Myslím, že automobilky si ceny trochu cucají z prstu. Až když zjistí, že to nikdo nekupuje, dají mírnou slevu. A když ani tohle nepomůže, dají k tomu zimní pneumatiky.
Hra jak na burze. On se totiž vždycky na tom trhu někdo najde, kdo to koupí dříve či později.
Prostě greenwashing, jsme
Prostě greenwashing, jsme strašně eko, myslíme na planetu, ale děláme to jen proto aby jsme prodali ještě víc spalovcích popelnic.
Evidentně se všechno řídí stejnými principy kšeftu tj.
Evidentně se všechno řídí stejnými principy kšeftu tj. nový hi-tech produkty, který jsou málo rozzšířený jsou nejdřív nadražený jak bolavá noha (vzpomeňtě si na cenu prvních počítačů, které se objevily 90.letech, dříve než Čína začala produkovat levný pc komponenty,nebo cena mobilů, než přišel dovovaný Alkatel..) Dnes máme v porovnání s tím tu elektroniku za hubana. Těmi cenami na začátu si prodejce mastí kapsu za vývoj, prvenství na trhu a dělá si tak vatu na horší časy a další investice.
V případě aut je to trošku jinak – tady si výrobci evidentně nechtějí pod sebou řezat větev, aby tak mohli doprodat svoje konvenční verze aut se spalovacím motorem a převést výrobu na elektro. Elektromobily zatím cenově napálili, protože ví, že si je určitá skupina lidí, kteří prostě buď chtějí být první, nebo jsou „ekologicky uvědomělí“ a tak si je koupí. Tudíž na ně marketingově cílí. Další věcí je, některé technologie výroby baterií atd. jsou pod patenty, které brzdí rozvoj. Ale spíš bych řekl, že se na to ty automobilky prostě jen vymlouvají. jsem za to, že si na tom chtějí namastit kapsu a zlevní až, tu bude opravdu levná konkurence, která je donutí tak učinit. Pak to bude fičák.
Nelze srovnávat nesrovnatelné! K ceně čmouda přičtěte
Nelze srovnávat nesrovnatelné! K ceně čmouda přičtěte cenu cisterny benzínu a můžete porovnávat. Asi tak nějak to je. Samozřejmě jsou zde jiná pro a proti, (to pro případné šťouraly) ale zhruba to lze takto brát.
Ten Vámi potupně nazývaný čmoud může jezdit i na zemní
Ten Vámi potupně nazývaný čmoud může jezdit i na zemní plyn a mít tak prakticky nulové emise,navrch se dá kompresorem tankovat doma stejně jako váš jaderný odpad křížený s těžbou lithia,potřebného pro lithiovou bombu a schovávající se za ekologii,kterou živí dětská práce někde v dolech v Chile.Zhruba tak to lze brát.Pane Vegre,zkusil jste někdy setřít prstem něco z výfuku Euro 5/6,nebo z auta na CNG?Sázíte stromy?Uklidíte si někdy ten ekologický čurbes kolem baráku?
Zkuste si čichnout k vejfuku, když ten váš milovaný
Zkuste si čichnout k vejfuku, když ten váš milovaný €jro 5/6 bude vypalovat svůj DPF filtr. Když to vydržíte těch 10 minut, co to trvá, a pak ho budete pořád velebit, jak je čistounkej, tak jste u mně borec :-))
Znalec…to se hned pozná :-))) Filtr se rozhodně nevypaluje
Znalec…to se hned pozná :-))) Filtr se rozhodně nevypaluje ve městě u semaforu v koloně,ani to není poznat,to co někde zakouří určitě není euro 5/6 ,borec se fakt pozná
Odborníku, bylo by vhodné pořídit si brejle. NIkde jsem
Odborníku, bylo by vhodné pořídit si brejle. NIkde jsem nenapsal, že dpf se vypaluje v koloně, nebo u semaforu!
Běž si s tim svým €křápem do servisu ať ti pustí regeneraci a pak si k tomu plným douškem čichni. Evidentně to potřebuješ aby si tady už nevotravoval.
Je jasné, že tě nezajíma, co ti leze z prdele, hlavně, že ses toho zbavil…
A hlavně na autostrádě, tak se to stratí a není to ani poznat, že odborníku 🙂
chybí ford focus, peugeot
chybí ford focus, peugeot ion a Mitsubishi, audi a3 etron, do jisté míry se dá použít i bmw 330e
Elektrický Ford Focus se v
Elektrický Ford Focus se v ČR oficiálně nenabízí. Peugeot iOn už také ne. Mitsubishi i-MiEV ještě prověříme. Audi A3 e-tron je plug-in hybrid, pro plug-in hybridy chystáme samostatný přehled.
Tak to jsem fakt zvedav,
Tak to jsem fakt zvedav, jestli jsem neco opomenul, hned se objednam na testovaci jizdu
Dobrý deň máte tam
Dobrý deň máte tam špatne uvedené technické informácie: spotreba kWh na BMW i3 rozhodne zle a dojazd NEDEC platí pre slabší 18,9kWh akumulátor, kapacita akumulátora u Soulu napríklad.
A mohli ste dať dojazd aj na tie silnejšie vrzie nech je v tom super prehľad.
Opraveno, díky, dojezdové
Opraveno, díky, dojezdové informace pro větší baterie doplníme.
Spotreba na BMW i3 nemôže
Spotreba na BMW i3 nemôže byť tak vysoká ? Rovnaká ako na dodávke od Nissan ? To treba ešte opraviť.
Ta spotřeba i u3 je podle
Ta spotřeba i u3 je podle NEDC? Protože to nedává smysl. Aby to auto ujelo 190 km podle NEDC, musí mít z využitelné kapacity 18,9 kWh spotřebu kolem 11 kWh/km. Té lze i reálně dosáhnout. Osobně vyzkoušeno.
Keď ma spotrebu Nissan Leaf
Keď ma spotrebu Nissan Leaf 15 kWh/100km tak s využiteľnou 24 kWh baterkou ujde 160 km…alebo mam špatnú kalkulačku?…
Spíš ten údaj není
Spíš ten údaj není správný. 24kWh je nominální kapacita. Do úplně vybitého=vypnutého nissanu jsem dostal necelých 22kWh od toho je potřeba odečíst účinnost nabíječky a dostaneme využitelnou kapacitu.
Ta první 3 uváděná auta
Ta první 3 uváděná auta jsou jen hypotetická, v salonu na ně nenarazíte. Článek se navíc zabývá jen čistými elektromobily, takže ani poslední 2 nepřipadají v úvahu.
EV od Mitsubishi se v CR
EV od Mitsubishi se v CR nikdy oficialne neprodavalo, iOn a C-Zero se v CR jiz take neprodavaji, A3 etron se v CR nikdy oficialne neprodavalo, Focus electric se v CR nikdy ofocialne neprodaval a 330E je hybrid, holt ohle neni clanek o EV bazarovkach ale o ofiko cenach Ev dostupnych na CR trhu jako nova auta