TEST: Audi A3 Sportback e-tron

Jan Horčík - 22 Červenec 2015

Náš nedávný test Audi A3 g-tron s pohonem na CNG ukázal, že pohon na zemní plyn tomuhle autu příliš nesvědčí. Jen krátce poté jsme ale usedli do plug-in hybridní verze e-tron. Která je lepší?auto test plug-in hybridu Audi A3 Sportback e-tron 1.4 TFSI S tronic

Audi A3 e-tron je pohledné, výkonné a po všech stránkách vyladěné auto. A tak není divu, že si za něj Audi říká také velmi slušnou cenu...
foto: Hybrid.cz

Nebudeme vás dlouho napínat. Lepší je jednoznačně e-tron. Volkswagen jako kdyby si dal na plug-in hybridu Audi A3 mnohem víc záležet. Přitom první zmínky o Audi A3 e-tron plug-in hybridu jsme zaznamenali už před čtyřmi lety (!) na autosalonu v Šanghaji.

auto test plug-in hybridu Audi A3 Sportback e-tron 1.4 TFSI S tronic

foto: Hybrid.cz

Pilotní program testování byl spuštěn v polovině roku 2012, aby se pak Audi A3 e-tron mohlo představit na autosalonu Ženeva 2013.

Audi A3 Sportback e-tron 1.4 TFSI S tronic je plug-in hybrid, jehož hlavní pohonnou jednotkou je řadový čtyřválec o objemu 1395 ccm a výkonu 110 kW (150 koní). Doplňuje ho elektromotor o výkonu 75 kW (102 koní)/330 Nm a celkový výkon hybridní pohonné soustavy činí 150 kW (204 koní)/350 Nm.

Síla elektřiny

A tahle síla je na autě ihned cítit. Proti plynovému g-tronu je to velký a příjemný rozdíl. Za který si ale pochopitelně připlatíte. Základní cena vozu ve výbavě Ambition na českém trhu činí 1 073 900 Kč, Attraction pořídíte už za 989 900 Kč. Námi testovaná verze doplněná o vybranou příplatkovou výbavu činila 1 140 000 Kč s DPH.

auto test plug-in hybridu Audi A3 Sportback e-tron 1.4 TFSI S tronic

foto: Hybrid.cz

Po usednutí za volant vás potěší střídmá stylovost interiéru, podobně jako u plynové Audi A3 g-tron. Jakmile ale sešlápnete plyn, poznáte, že tohle auto má pod kapotou elektromotor. Z 0 na 100 km/h umí vystřelit během 7,6 vteřiny, z toho z 0 na 60 km/h zvládne velmi tiše během 4,9 vteřiny.

Hbitost a ladnost elektromotoru je narušena pouze v okamžiku, kdy plynový pedál sešlápnete dupnutím až na zem. V ten okamžik vystřelí elektromotor kupředu, ale po chvíli se přidá i spalovací motor, což je doprovázeno mírnou prodlevou.

Těžší, stejně prostorný

Stejně jako plynová verze, i e-tron nabízí zavazadlový prostor pouze 280 litrů. A to i navzdory faktu, že 8,8kWh li-ion baterie je umístěná spíše pod zadními sedačkami než pod kufrem. Po sklopení zadních sedaček získáte stejných 1120 litrů.

auto test plug-in hybridu Audi A3 Sportback e-tron 1.4 TFSI S tronic

foto: Hybrid.cz

Proti g-tronu se zmenšil objem benzinové nádrže, a to z 50 litrů na 40 litrů. Citelně se zvýšila hmotnost, z 1260 kg na 1540 kg. Svezení je díky tomu příjemnější, protože lépe vnímáte hmotu vozu a snáze lze odhadnout jeho chování.

ZAJÍMAVOST: O převod síly spalovacího motoru se stará šestistupňová dvojspojková DSG převodovka. Jediný elektromotor funguje zároveň jako zdroj trakce i generátor pro rekuperaci.

auto test plug-in hybridu Audi A3 Sportback e-tron 1.4 TFSI S tronic

foto: Hybrid.cz

Auto vždy upřednostňuje plně elektrický pohon dokud je v baterii dostatek elektřiny. Pokud ale víte, že se budete pohybovat například po dálnici, je výhodnější ručně přepnout na hybridní pohon a elektřinu v baterii si "nechat na později", kdy se např. budete jezdit po městě.

Dále jsou k dispozici také módy "Hybrid Hold" a "Hybrid Charge" - první využití baterie zcela vypne, druhý naopak baterii nabíjí. Čistě na elektřinu dokáže auto dosáhnout rychlosti lehce přes 130 km/h. V hybridním módu je max. rychlost omezena 222 km/h.

Spotřeba

V praxi jsme vyzkoušeli, že plug-in hybrid Audi A3 Sportback e-tron hravě zvládne ve měste ujet čistě na elektřinu 40 km až 45 km. Jakmile vyrazíte na rychlejší silnice, sníží se dojezd k 30-35 km.

auto test plug-in hybridu Audi A3 Sportback e-tron 1.4 TFSI S tronic

foto: Hybrid.cz

Ačkoliv papírově má auto spotřebu 1,5 l/100 km, reálně se pochopitelně k takovému číslu dostanete jen stěží. Průměrně 40 km na jedno nabití baterie, které si z běžné 230V zásuvky vezme 8,0 kWh během zhruba čtyř hodin nabíjení. To znamená spotřebu elektřiny 20 kWh/100 km.

Pokud je k dispozici 380V zásuvka a vhodný kabel speciální wallbox se správným konektorem, je možné nabíjet do plna už během asi 2,5 hodiny. Za jediný zádrhel u nabíjení považujeme nepříliš elegantně vyřešený poklop zásuvky za předním Audi znakem, který se otevírá otočným knoflíkem.

Jakmile po vybití baterie naskočí spalovací motor, pohybuje se průměrná spotřeba na 6,0 l/100 km. Reálně lze tedy prvních 100 km ujet za nějaké 2-3 l/100 km, po městě ještě o něco méně. Tohle auto ale určitě "není o spotřebě". Elektromotor a baterie mu pomáhají především ke skvělým výkonovým charakteristikám a řidičům dávají radost z řízení.

auto test plug-in hybridu Audi A3 Sportback e-tron 1.4 TFSI S tronic

foto: Hybrid.cz

Po vozech Chevrolet Volt/Opel Ampera, které se na českém trhu příliš neuchytily, šetrné Toyota Prius plug-in hybrid a nemastném neslaném Volvo V60 Plug-in hybrid jde o první takové auto dostupné v našich končinách. Sporťák Fisker Karma pochopitelně nepočítáme…

auto test plug-in hybridu Audi A3 Sportback e-tron 1.4 TFSI S tronic

foto: Hybrid.cz

auto test plug-in hybridu Audi A3 Sportback e-tron 1.4 TFSI S tronic

foto: Hybrid.cz
vlastní
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

v Paříži testovali Autopilotní motorku ;)))

auto.cz/ridice-v-parizi-sokovala-motorka-bez-jezdce-vtipkuji-o-duchach-i-testech-autopilota-107694

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

images.cdn.autocar.co.uk/sites/autocar.co.uk/files/styles/gallery_slide/public/audi-a3-etron-fd-40.jpg

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Na zahranićních webech audi(myslím, že německém) jsem viděl možnost nabíjet ze stanice kabelem Type2 , ale také z průmyslové zásuvky 400V. Zkoušeli jste během testu i jinou zásuvku?

Obrázek uživatele Jan Horčík

Nezkoušeli, nicméně lze to a dobíjet je možné max. výkonem 3,3 kW dle palubní nabíječky.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Obrázek uživatele Aas

Je to Type2? Nie je to Type2?
Ach. Keby sa dali tie fotky zvacsit...

Obrázek uživatele Jolinar

je to typ 2 samozrejme :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

VW už maže !!
e-Golf das 100%tiš e-Auto
youtube.com/watch?v=EDP4JFhk1hA

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nechápu na co zásuvka 380V, když má e-tron palubní nabíječku 3,3kW=16A ( obyčejná zásuvka).

Obrázek uživatele Jan Horčík

Máte pravdu, omlouvám se za nepřesnost. Nejde ani tak o zásuvku, jako o Lvl2 wall-box.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Má ten přidušený 1.4 TFSI S tronic filtr DPF ??
kcc-hho.webnode.cz/diesel-jed/benzin-jed/

Obrázek uživatele Jan Horčík

Nemá, tyto filtry se používají u dieselových vozů.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Elektromotor pohání přední nebo ZADNÍ nápravu ??

Obrázek uživatele Jan Horčík

Přední nápravu.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

přední znak se otvírá pro nabíjení tak špatně proto, aby lidi s ním raději jezdili na benzín. Holt klasika ko.VW nic novýho pod sluncem ;)

Obrázek uživatele sy35

Ano, a celé to je židovské spiknutí za podpory amerických imperialistů. Nebyls dlouho na sluníčku?

---

Prius II

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nebyl, 100% elektriš e-Auto už konzerva taky smázla, mění politiku ... to bylo od začátku jasný
youtube.com/watch?v=EDP4JFhk1hA
NEBO SNAD MYSLÍŠ ŽE BY DNES NĚJAKÝ E-TRON BEZ TESLY BYL?? :))

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicŘízení stanic pro elektromobilyKariéra EVC GroupProdej pneu 100% onlineŘízení stanic pro elektromobilyNabíječky elektromobilů Circontrol
185.66.36.26