Syntetický benzín za 8 Kč/l, bez emisíVĚDA
Syntetický benzín za 8 Kč/l, bez emisí
V ČR se prodají stovky elektromobilů ročněBYZNYS
V ČR se prodají stovky elektromobilů ročně
Cyklostezka, která vyrábí energiiKOLO
Cyklostezka, která vyrábí energii
Opel Ampera - dva dny s plug-in hybridemTEST
Opel Ampera - dva dny s plug-in hybridem

TEST: Audi A3 Sportback e-tron

Jan Horčík - 22 Červenec 2015

Náš nedávný test Audi A3 g-tron s pohonem na CNG ukázal, že pohon na zemní plyn tomuhle autu příliš nesvědčí. Jen krátce poté jsme ale usedli do plug-in hybridní verze e-tron. Která je lepší?auto test plug-in hybridu Audi A3 Sportback e-tron 1.4 TFSI S tronic

Audi A3 e-tron je pohledné, výkonné a po všech stránkách vyladěné auto. A tak není divu, že si za něj Audi říká také velmi slušnou cenu...
foto: Hybrid.cz

Nebudeme vás dlouho napínat. Lepší je jednoznačně e-tron. Volkswagen jako kdyby si dal na plug-in hybridu Audi A3 mnohem víc záležet. Přitom první zmínky o Audi A3 e-tron plug-in hybridu jsme zaznamenali už před čtyřmi lety (!) na autosalonu v Šanghaji.

auto test plug-in hybridu Audi A3 Sportback e-tron 1.4 TFSI S tronic

foto: Hybrid.cz

Pilotní program testování byl spuštěn v polovině roku 2012, aby se pak Audi A3 e-tron mohlo představit na autosalonu Ženeva 2013.

Audi A3 Sportback e-tron 1.4 TFSI S tronic je plug-in hybrid, jehož hlavní pohonnou jednotkou je řadový čtyřválec o objemu 1395 ccm a výkonu 110 kW (150 koní). Doplňuje ho elektromotor o výkonu 75 kW (102 koní)/330 Nm a celkový výkon hybridní pohonné soustavy činí 150 kW (204 koní)/350 Nm.

Síla elektřiny

A tahle síla je na autě ihned cítit. Proti plynovému g-tronu je to velký a příjemný rozdíl. Za který si ale pochopitelně připlatíte. Základní cena vozu ve výbavě Ambition na českém trhu činí 1 073 900 Kč, Attraction pořídíte už za 989 900 Kč. Námi testovaná verze doplněná o vybranou příplatkovou výbavu činila 1 140 000 Kč s DPH.

auto test plug-in hybridu Audi A3 Sportback e-tron 1.4 TFSI S tronic

foto: Hybrid.cz

Po usednutí za volant vás potěší střídmá stylovost interiéru, podobně jako u plynové Audi A3 g-tron. Jakmile ale sešlápnete plyn, poznáte, že tohle auto má pod kapotou elektromotor. Z 0 na 100 km/h umí vystřelit během 7,6 vteřiny, z toho z 0 na 60 km/h zvládne velmi tiše během 4,9 vteřiny.

Hbitost a ladnost elektromotoru je narušena pouze v okamžiku, kdy plynový pedál sešlápnete dupnutím až na zem. V ten okamžik vystřelí elektromotor kupředu, ale po chvíli se přidá i spalovací motor, což je doprovázeno mírnou prodlevou.

Těžší, stejně prostorný

Stejně jako plynová verze, i e-tron nabízí zavazadlový prostor pouze 280 litrů. A to i navzdory faktu, že 8,8kWh li-ion baterie je umístěná spíše pod zadními sedačkami než pod kufrem. Po sklopení zadních sedaček získáte stejných 1120 litrů.

auto test plug-in hybridu Audi A3 Sportback e-tron 1.4 TFSI S tronic

foto: Hybrid.cz

Proti g-tronu se zmenšil objem benzinové nádrže, a to z 50 litrů na 40 litrů. Citelně se zvýšila hmotnost, z 1260 kg na 1540 kg. Svezení je díky tomu příjemnější, protože lépe vnímáte hmotu vozu a snáze lze odhadnout jeho chování.

ZAJÍMAVOST: O převod síly spalovacího motoru se stará šestistupňová dvojspojková DSG převodovka. Jediný elektromotor funguje zároveň jako zdroj trakce i generátor pro rekuperaci.

auto test plug-in hybridu Audi A3 Sportback e-tron 1.4 TFSI S tronic

foto: Hybrid.cz

Auto vždy upřednostňuje plně elektrický pohon dokud je v baterii dostatek elektřiny. Pokud ale víte, že se budete pohybovat například po dálnici, je výhodnější ručně přepnout na hybridní pohon a elektřinu v baterii si "nechat na později", kdy se např. budete jezdit po městě.

Dále jsou k dispozici také módy "Hybrid Hold" a "Hybrid Charge" - první využití baterie zcela vypne, druhý naopak baterii nabíjí. Čistě na elektřinu dokáže auto dosáhnout rychlosti lehce přes 130 km/h. V hybridním módu je max. rychlost omezena 222 km/h.

Spotřeba

V praxi jsme vyzkoušeli, že plug-in hybrid Audi A3 Sportback e-tron hravě zvládne ve měste ujet čistě na elektřinu 40 km až 45 km. Jakmile vyrazíte na rychlejší silnice, sníží se dojezd k 30-35 km.

auto test plug-in hybridu Audi A3 Sportback e-tron 1.4 TFSI S tronic

foto: Hybrid.cz

Ačkoliv papírově má auto spotřebu 1,5 l/100 km, reálně se pochopitelně k takovému číslu dostanete jen stěží. Průměrně 40 km na jedno nabití baterie, které si z běžné 230V zásuvky vezme 8,0 kWh během zhruba čtyř hodin nabíjení. To znamená spotřebu elektřiny 20 kWh/100 km.

Pokud je k dispozici 380V zásuvka a vhodný kabel speciální wallbox se správným konektorem, je možné nabíjet do plna už během asi 2,5 hodiny. Za jediný zádrhel u nabíjení považujeme nepříliš elegantně vyřešený poklop zásuvky za předním Audi znakem, který se otevírá otočným knoflíkem.

Jakmile po vybití baterie naskočí spalovací motor, pohybuje se průměrná spotřeba na 6,0 l/100 km. Reálně lze tedy prvních 100 km ujet za nějaké 2-3 l/100 km, po městě ještě o něco méně. Tohle auto ale určitě "není o spotřebě". Elektromotor a baterie mu pomáhají především ke skvělým výkonovým charakteristikám a řidičům dávají radost z řízení.

auto test plug-in hybridu Audi A3 Sportback e-tron 1.4 TFSI S tronic

foto: Hybrid.cz

Po vozech Chevrolet Volt/Opel Ampera, které se na českém trhu příliš neuchytily, šetrné Toyota Prius plug-in hybrid a nemastném neslaném Volvo V60 Plug-in hybrid jde o první takové auto dostupné v našich končinách. Sporťák Fisker Karma pochopitelně nepočítáme…

auto test plug-in hybridu Audi A3 Sportback e-tron 1.4 TFSI S tronic

foto: Hybrid.cz

auto test plug-in hybridu Audi A3 Sportback e-tron 1.4 TFSI S tronic

foto: Hybrid.cz
vlastní
 
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

images.cdn.autocar.co.uk/sites/autocar.co.uk/files/styles/gallery_slide/public/audi-a3-etron-fd-40.jpg

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Na zahranićních webech audi(myslím, že německém) jsem viděl možnost nabíjet ze stanice kabelem Type2 , ale také z průmyslové zásuvky 400V. Zkoušeli jste během testu i jinou zásuvku?

Obrázek uživatele Jan Horčík

Nezkoušeli, nicméně lze to a dobíjet je možné max. výkonem 3,3 kW dle palubní nabíječky.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Obrázek uživatele Aas

Je to Type2? Nie je to Type2?
Ach. Keby sa dali tie fotky zvacsit...

Obrázek uživatele Jolinar

je to typ 2 samozrejme :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

VW už maže !!
e-Golf das 100%tiš e-Auto
youtube.com/watch?v=EDP4JFhk1hA

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nechápu na co zásuvka 380V, když má e-tron palubní nabíječku 3,3kW=16A ( obyčejná zásuvka).

Obrázek uživatele Jan Horčík

Máte pravdu, omlouvám se za nepřesnost. Nejde ani tak o zásuvku, jako o Lvl2 wall-box.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Má ten přidušený 1.4 TFSI S tronic filtr DPF ??
kcc-hho.webnode.cz/diesel-jed/benzin-jed/

Obrázek uživatele Jan Horčík

Nemá, tyto filtry se používají u dieselových vozů.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Elektromotor pohání přední nebo ZADNÍ nápravu ??

Obrázek uživatele Jan Horčík

Přední nápravu.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

přední znak se otvírá pro nabíjení tak špatně proto, aby lidi s ním raději jezdili na benzín. Holt klasika ko.VW nic novýho pod sluncem ;)

Obrázek uživatele sy35

Ano, a celé to je židovské spiknutí za podpory amerických imperialistů. Nebyls dlouho na sluníčku?

---

Prius II

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nebyl, 100% elektriš e-Auto už konzerva taky smázla, mění politiku ... to bylo od začátku jasný
youtube.com/watch?v=EDP4JFhk1hA
NEBO SNAD MYSLÍŠ ŽE BY DNES NĚJAKÝ E-TRON BEZ TESLY BYL?? :))

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanic Kariéra EVC Group

zajímavé články