Volvo uvede plug-in hybrid se spotřebou 1,9 l na 100 km

Jan Horčík - 30 Září 2009

S ne zas až tak překvapivým odhalením přišel po skončení autosalonu ve Frankfurtu švédský výrobce automobilů Volvo. Hodlá totiž už během roku 2012 uvést na trh svůj první sériově vyráběný plug-in hybrid. Pohon zajistí elektromotor a dieselový agregát. Kombinovaný dojezd má dosahovat 1200 km, emise skvělých 49 g/km a spotřeba 1,9 l/100 km. No nekupte to!   
Volvo V70 plug-in hybrid DRIVe
Volvo, známé podobně jako jiné severské automobilky jako Saab, především díky svému důrazu na , vcelku správně předpokládá, že spotřebitelé i nadále budou vyžadovat bezpečné, pohodlné vody s dobrými jízdními vlastnostmi, velkým úložným prostorem, ale navíc také co nejnižší spotřebou.

Volvo V70 plug-in hybrid DRIVe Volvo V70 plug-in hybrid DRIVe Volvo V70 plug-in hybrid DRIVe

Právě plug-in hybridy tyto požadavky dokonale splňují. Navíc při využití dieselového motoru (proti běžnějšímu benzinovému) lze dál snížit spotřebu paliva i emise oxidu uhličitého (otázkou je, co další uvolňované škodliviny?). Štávu elektromotoru dodají lithium-iontové baterie, samozřejmostí je rekuperace.

Dobíjení je možné z běžné domácí zásuvky zvládnout zhruba během pěti hodin. Čistě na elektřinu a bez emisí ujede Volvo 50 km, což stačí pro pokrytí cest údajně zhruba 75% všech Evropanů. Dieselový motor má být optimalizovaný pro jízdu na obnovitelnou syntetickou naftu, možná třeba tu z mořských řas, kterou slibuje Craig Venter.

Ačkoliv prozatím není jasné na jakém modelu Volvo svůj plug-in hybrid postaví, podle všech indicií půjde o Volvo V70. Půjde o plný hybrid, kdy bude moct být v chodu pouze elektromotor, pouze diesel nebo obojí. "Přirozeně očekáváme, že odpovědné autority nabídnou dotace pro podporu vývoje a urychlení vytvoření trhu pro tento typ automobilů," říká Stephen Odell, prezident Volva.

Kromě daňových úlev by se zákazníci v některých evropských zemích (Francie, Španělsko, Británie a další) mohli dočkat dotace až 5000 euro na nákup nového elektromobilu, případně právě plug-in hybridu. Volvo ve své tiskovce upozorňuje, že hybridní auta do zásuvky ve skutečnosti spotřebovávají méně elektřiny, než si lidé myšlí. Jedna středně velká větrná elektrárna dokáže za rok vyrobit tolik elektřiny, kterou za rok provozu spotřebuje 1000-2000 plug-in hybridů. Pokud by 15% evropských automobilů bylo do zásuvky, zvýšila by se celková spotřeba elektřiny pouze o 1% až 3%.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Všichni vědí o co jde, ale pořád se budou hádat o slovíčka. Asi si potom někdo připadá jako inteligent. Vždyď jde o téma, nebo ne?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Čtu a čtu a musím také přidat svoji trošku do mlýna :-)
Plánuji jako druhé auto pořídit elektromobil(to původně- pokud by to bylo malé vozítko do měst a na nákupy), ale nyní se stále a stále přikláním spíše k plug in hybridu, jelikož delší cesty by zatím pouze elektromobil nepokryl.
CO se týče energie, nechal jsem si na střechu rodinného domu nainstalovat fotovoltaickou elektrárnu 4 kW, tzn. dobíjení když slunce zasvítí. Proto mohu s čistým svědomím říct, že jízda bude za 0,1 Kč na km (pro oponenty ta jednička :-)

Pěkný den všem.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nevím proč se doahdujete. Mě osobně nezajímá, zda autor použil slovo výroba, nebo přeměna, ale zajímá mne, jak ekologickým způsobem je získávána elektřina pro dobíjení "ekologického vozu". K čemu bymi byl ekologický vůz, pokud budu elektřinu pro jeho provoz získávat např. spalováním uhlí...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak větrníky nejsou ekologické samy o sobě a pokud jsou zapojeny do sítě, tak někde musí být uhelná/plynová elektrárna, která s roztopenými kotli čeká na okamžik, kdy přestane foukat... (obdobně platí pro FV)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mozu a nemusia byt ekologicke. Pokial su spojene do jednej siete a rozlozene po rozlahlom uzemi a je zaruka, ze vzdy niekde na tomto uzermi fuka vietor, tak mozu poskytovat stabilny prud. Samozrejme nehovorim o uzemiach o rozlohe CR, alebo SR, ale skor o celej Europe a primorskych oblastiach.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Spojení slov vyrobit elektrickou energii odporuje zákonu o zachování hmoty. Energie nevzniká ani nezaniká pouze se přeměňuje . Z uvedeného vyplývá, výroba elektrické energie neexistuje. V případě větrníků můžeme uvažovat o přeměně mechanické energie v energii elektrickou, nikoli však výrobu elektrické energie.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je pouze hloupé slovíčkaření. Slovní spojení "výroba elektrické energie" se zcela běžně používá v odborných i jiných textech (jsem elektrotechnik a skript a odborných knih jsem přečetl už dost).
Navíc slovo vyrábět se vždy týká přeměny jedné věci v jinou (např. stromu v dubový stůl, železné rudy v železo ...). Pokud vzniká něco zcela nového používá se slovo tvořit (např. symfonii, program ...).
A do třetice by toto slovní spojení odporovalo zákonu o zachování energie. Zákon o zachování hmoty je zcela něco jiného. Zopakujte si středoškolskou fyziku.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Výroba je lidská činnost přeměňující přírodní předměty na statky. Základním předpokladem jsou výrobní zdroje (činitele). Jsou to vstupy do výroby. Vstupy se přeměňují výrobním procesem a mění se ve výstupy (statky, služby).
Zdroj wikipedia
Jinými slovy, termín výroba, můžeme chápat i jako označení pro přeměnu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Docela s Vámi souhlasím s vaším výkladem slovíčkaření a jsem rád že jste se do toho obul, jelikož kdyby se neslovíčkařilo, nebyli by termíny a jasné věci. Od mlžení je tu jiná sorta lidí.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zajisté, stejně jako je nesmyslné tvrzení Volva, že bude vyrábět plugin hybrid. Vůbec nic samozřejmě vyrábět nebude - pouze bude přeměňovat existující materiály do tvaru plugin hybridu.


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol