Štítek: rekuperace
Williams získal dotaci na rozvoj setrvačníkového rekuperátoru
Společnost Williams, jejímž zakladatelem je závodní legenda Frank Williams, je primárně zaměřena na aktivity spojené s účastí v šampionátu Formule 1. Součástí této skupiny je i divize Williams Advanced Engineering. Ta se mj. specializuje na vývoj setrvačníkového systému pro rekuperaci kinetické energie (KERS).
Autosalon Tokyo 2011: Mazda Takeri
Do třetice všeho dobrého z nadcházejícího autosalonu v Tokyu tu máme automobilku Mazda. Ta se na domácí půdě představí s prototypem Mazda Takeri. Ačkoliv půjde o diesel, nabídne ty nejnovější technologie. Jednou z nich bude i regenerativní brzdící systém.
Porsche 911 bude mít setrvačník, jako Formule 1
Podle informací magazínu Autobloggreen bude nová generace modelů Porsche 911 vybavena systémem rekuperace energie KERS, který se aktuálně využívá např. v závodech Formule 1. Auto ukládá kinetickou energii v setrvačníku a využívá ji pak pro krátkodobé zrychlení.
Veritas RS III Hybrid – nejrychlejší hybrid na trati
Supersportovní automobil Veritas RS III je dílem patnácti zapálených konstruktérů, kteří se sdružili v továrně Vermot AG. Teprve před rokem pustili na trh benzinovou verzi svého úžasného auta. Dnes už představují hybridní verzi a chystají čistý elektromobil.
Švédští vědci chtějí prosadit vzduchové hybridy
Auta na vzduch jsou známa především díky francouzské společnosti MDI a jejímu AIRPodu, který už pár let čeří vody alternativních dopravních technologií. Nyní vědci ze švédské Lund University oznámili vznik nové metody rekuperace energie, která by mohla vést k výrobě levnějších hybridních automobilů.
Vectrix představuje elektrický skútr VX-2
Jeden ze světových lídrů v oblasti výroby elektrických skútrů, společnost Vectrix, začíná nový rok svižně a oznamuje zavádění nového modelu VX-2 na trh.
Elektrický superbike Mission R připraven ke startu
Nejnovější elektrický přírůstek do rodiny superbiků s jednoduchým názvem Mission R, se představil 17. prosince na Long Beach International Motorcycle Show. Společnost Mission Motors ze San Franciska tak představila svůj už druhý funkční prototyp závodní elektrické motorky. Vážně tak aspiruje na vítězství v letošním závodě elektromotorek TTXGP.
Nissan Leaf (2011)
Japonská automobilka Nissan uvede na trh během přelomu let 2010/2011 sériový rodinný elektromobil Nissan Leaf. Po Mitsubishi iMiEV jde o další z prvních vlaštovek nové éry automobilismu. Plně elektrické auto bez jakéhokoliv fosilního paliva spoléhá pouze na elektromotor a lithium-iontové baterie.
Volkswagen Golf blue-e-motion: první dojmy
Redaktor magazínu Autocar vyzkoušel Golf poháněný elektromotorem aby zjistil, zda by se jednou mohlo jednat o vůz na každý den. Shrnutí dojmů přinášíme v článku.
Velozzi Supercar: první hybridní vůz poháněný mikroturbínou
Jsou tomu už bezmála tři roky, co se společnost Velozzi přihlásila do soutěže Automotive X-Prize. Od té doby vypadlo mnoho týmů včetně Velozzi. Přesto společnost pokračovala ve vývoji a vypracovala dva modely. První, Velozzi Supercar s výkonem neuvěřitelných 770 koňských sil, má být v prodeji již tento tok. Tento model byl zároveň opět přihlášen do Automotive X-Prize. Výroba druhého modelu, Velozzi SOLO má být zahájena na přelomu roku 2011 a 2012. pokračování
Superkondenzátory sú úsporné, ale potrebujú zvýšenie kapacity
Superkondenzátory spĺňajú mnohé požiadavky kladené na elektrické vozidlá (veľmi rýchle nabíjanie a vybíjanie, neobmedzený počet cyklov, atď). Ich hlavnou nevýhodou je, že nie sú zatiaľ schopné poskytnúť dostatok elektrickej energie. Firma SINAUTEC a Shanghai Aowei testuje superkondenzátory v mestskej doprave. Je ich ale možné zatiaľ použiť len pre elektrické autobusy, ktoré majú majú pevne stanovené trasy. Počas takejto jazdy sú potrebné pravidelné zastávky, kde je umožnené ich rýchle dobitie.
Historie hybridních aut, 3. díl
V prvním díle článku o historii hybridních aut jsme se podívali do jejich prehistorie, 19. a počátku 20. století. Druhý díl načal moderní historii hybridů. Načali jsme příběh Victora Wouka, přezdívaného také „kmotr hybridů“, který dnes dokončíme a budeme pokračovat až k moderním vozům jako je Toyota Prius či Honda Insight.
Viktor Wouk se svým společníkem nakonec auto na testy přeci jen poslali. Objevily se sice nějaké komplikace, ale ty byly brzy překonány bohatší směsí paliva, neboli laděním Wankelova motoru. Finální testy v laboratoři EPA ve městě Ann Arbor nakonec hybridní automobil splnil. Přesto ale EPA odpověděla, že o jejich postupu do další fáze testovacího programu se teprve rozhodne.