Opel Ampera a Chevrolet Volt vybojovaly respektovaný titul „Automobil roku 2012“. O vítězství sesterských elektromobilů (tak je alespoň oficiálně nazývá Opel/GM) rozhodovalo 59 předních motoristických publicistů ze 23 evropských zemí.
foto: Hybrid.cz
Opel Ampera/Chevrolet Volt získaly od jury celkem 330 bodů, s výrazným odstupem se na druhém místě umístil Volkswagen Up (281 bodů), třetí skončil Ford Focus (256 bodů).
Poprvé v historii ankety COTY bylo finální sčítání hlasů a následující dekorování vítězů součástí programu mezinárodního autosalonu v Ženevě.
Titul COTY převzali ředitel automobilky Opel/Vauxhall Karl-Friedrich Stracke a ředitelka Chevrolet Evrope Susan Docherty přímo z rukou Hakana Matsona, presidenta hodnoticí komise COTY.
Modely Opel Ampera a Chevrolet Volt se probojovaly pod společnou nominací nejprve do finálové skupiny sedmi vozů ankety COTY. Do ankety se přihlásilo celkem 35 automobilových novinek.
Komisaři ankety COTY hodnotili především jejich konstrukci, design, komfort, výkony, stupeň inovací a také jejich efektivitu – a právě to byla disciplína, ve které Ampera a Volt excelovaly.
„Jsme opravdu nadšeni z vítězství a hrdí na titul, o kterém rozhodují přední motorističtí publicisté Evropy,“ říká Susan Docherty, presidentka a ředitelka Chevrolet Europe. „Náš model dokazuje, že jízda na elektřinu může být zábavná a bezproblémová aniž by omezovala životný styl majitele.“
„Jsme mimořádně potěšeni skutečností, že náš revoluční elektromobil zvítězil v tak náročné konkurenci – jsme na něj opravdu pyšní,“ říká ředitel automobilky Opel/Vauxhall Karl-Friedrich Stracke. „Respektované ocenění nás povzbuzuje k dalšímu postupu na cestě k ještě dokonalejší e-mobilitě.“
Modely Volt a Ampera získaly již řadu ocenění, včetně např. cen „World Green Car of the Year 2011“ nebo „North American Car of the Year 2011“. Neméně důležité je i pětihvězdičkové „ocenění“ z programu bariérových bezpečnostních testů Euro NCAP.
Ampera a Volt jsou podle Opelu první “elektromobily” (my bychom jim tedy raději říkaly hybridy nebo plug-in hybridy), jejichž akční rádius není nijak omezený. Trakční elektromotor o výkonu 111 kW/150 k je napájen sadou lithium-ionových baterií výkonu 16 kWh.
V závislosti na stylu jízdy a jízdních podmínkách ujede auto 40 až 80 km čistě na baterie, tedy zcela bez emisí.
Po vyčerpání baterií se spustí palubní generátor, poháněný malým spalovacím motorem, který dál dobíjí baterie, takže o pohon vozu se stále stará elektromotor.
Akční rádius vozu na jedno nabití a jednu nádrž paliva pro generátor tedy oficálně činí asi 500 km.
Prosím o vysvětlení
Prosím o vysvětlení systému pohonu. Na obrázku
na stránkách
auto.cz/opel-ampera-zvolen-evropskym-autem-roku-65381/foto?uid=4e1434256acfe
je obrázek funkce pohonu. Můžete mi někdo vysvětlit, co má za funkci spojka 1 označená C1(clutch)? To je jako znázorněná spojka z planetové převodovk? Díky.