Audi odhalilo první podrobnosti týkající se nového plug-in hybridu Audi A5 e-tron Quattro. Nový prototyp kombinuje technologie, které automobilka ukazovala v posledních letech, do jednoho celku.
Řešení, které zvolilo Audi pro svj nový prototyp A5 e-tron Quattro se podobá např. pohonnému systému HYbrid4 z Peugeotu 3008 nebo tomu, které využil Saab v konceptu Phoenix.
Přední nápravu pohání 2.0l TFSI přeplňovaný benzinový motor o výkonu 211 koní. Ten doplňuje lehká čtyřrychlostní automatická převodovka a elektromotor o výkonu 45 koní.
Na zadní nápravě najdeme další elektromotor o výkonu 81 koní. Ten je však využít pouze v případě, že řidič vyžaduj výraznou akceleraci, případně pokud senzory zjistí ztrátu trakce. Oba motory navíc mohou fungovat pro rekuperaci energie.
Audi A5 e-tron Quattro může jezdit čistě na elekřinu, čistě na benzin nebo na kombinaci obojího. Na elektřinu ujede kolem 65 km při max. rychlosti 100 km/h.
Nejzajímavější na celém prototypu je to, že váží stejně jako běžný model vybaveny pouze 2.0l motorem. Toho automobilka docílila zvýšeným využitím lehkého hliníku a uhlíkových vláken.
V tom ostatně zdaleka není sama. Na snižování hmotnosti aut dlouhodobě pracují všechny automobilky a právě lehké hliníkové rámy a především uhlíková vlákna slibují výrazné posuny hmotnosti směrem dolů. Viz. Daimler chce také uhlíková vlákna, ve velkém.