Audi představuje A5 Quattro – hybrid do zásuvky

odhalilo první podrobnosti týkající se nového e-tron Quattro. Nový prototyp kombinuje technologie, které automobilka ukazovala v posledních letech, do jednoho celku.   


Řešení, které zvolilo Audi pro svj nový prototyp A5 e-tron Quattro se podobá např. pohonnému systému z nebo tomu, které využil v konceptu Phoenix.

Přední nápravu pohání 2.0l TFSI přeplňovaný benzinový motor o výkonu 211 koní. Ten doplňuje lehká čtyřrychlostní automatická převodovka a elektromotor o výkonu 45 koní.

Na zadní nápravě najdeme další elektromotor o výkonu 81 koní. Ten je však využít pouze v případě, že řidič vyžaduj výraznou akceleraci, případně pokud senzory zjistí ztrátu trakce. Oba motory navíc mohou fungovat pro .

Audi A5 e-tron Quattro může jezdit čistě na elekřinu, čistě na benzin nebo na kombinaci obojího. Na elektřinu ujede kolem 65 km při max. rychlosti 100 km/h.

Nejzajímavější na celém prototypu je to, že váží stejně jako běžný model vybaveny pouze 2.0l motorem. Toho automobilka docílila zvýšeným využitím lehkého hliníku a uhlíkových vláken.

V tom ostatně zdaleka není sama. Na aut dlouhodobě pracují všechny automobilky a právě lehké hliníkové rámy a především slibují výrazné posuny hmotnosti směrem dolů. Viz. Daimler chce také uhlíková vlákna, ve velkém.

Napsat komentář