Čím dál tím oblíbenější letecká doprava je dnes jedním z hlavních zdrojů emisí a znečištění ovzduší. Už i v leteckém průmyslu se ale začíná šetřit a hledají se alternativní paliva. Evropská unie dlouhodobě sponzoruje v rámci projektu Advanced Propulsion Concepts and Technologies (Lapcat) výzkum zaměřený právě na vývoj alternativních způsobů pohonu pro letouny. Jedním z prvních výstupů výzkumu je koncept nadzvukového dopravního letounu A2.
V mnoha ohledech jde údajně o následníka dnes už nelétajících Concordů. A2 unese až 300 pasažérů při maximální rychlosti Mach-5 (5440 km/h). Cesta z Bruselu do Sydney by tak trvala méně než čtyři hodiny. To nejdůležitější ale je, že letoun využívá dvoumódového typu tryskového motoru, který je velmi účinný i při nízkých rychlostech, ale snadno může extrémně zrychlovat z Mach-2.5 na Mach-5. Jako palivo pro tyto motory slouží vodík.
zdroj: treehugger
To jo a kolik na to bude
To jo a kolik na to bude stát letenka ?? Ani nemluvím kolika stála letenka na concorde a to letěl rychlostí 2352 km/h to je necelé mach 2 , a A2 bude litat rychlostí Mach 5
hovadina
hovadina
jestli to má být za 25
jestli to má být za 25 let, tak to si ještě počkáme…a do té doby bude dalších jiných tisíc letadel…a možná aj teleport 🙂
no az na ten „vodik“ je to
no az na ten „vodik“ je to aerodynamicky dost podobne projektu OKB Myasisceva z roku 1960-(((….rika vam neco bombarder M52?? nebo projekty m53/m56??
http://www.fas.org/nuke/guide/russia/bomber/m-50.htm
…no nic..v LK(letectvi a kosmonautika) se o nastupcich Concorde /Tu144 mluvilo uz nekolikrat,ale vetsinou to jsou jen „projekty“…
Bravo. Hybrid je rychlejsi
Bravo. Hybrid je rychlejsi nez Aktualne:
http://aktualne.centrum.cz/zahranici/evropa/foto.phtml?gid=3735
zajimavy clanek o vyrobe a
zajimavy clanek o vyrobe a skladovani vodiku… asi neco y toho bude i v tom letadle.
technet.idnes.cz/jak-se-vyrabi-palivo-budoucnosti-vodik-pro-auta-i-elektroniku
No nevim, vodik je jako
No nevim, vodik je jako palivo docela naprd – spatne se skladuje/dopravuje kvuli vodikove krehkosti materialu. Leda by to nebylo z kovu ale to pochybuju. Navic v dnesni dobe protiteroristicke ochrany letadel neni horsi strasak nez gigantickoa letici (spis ritici se kdys koukam na ty pidi kridla) nadrz plnou vodiku.
Příjemný počin
Příjemný počin
Bláho, to je kanón,
Bláho, to je kanón, timhle letět tak si asi cáknu do trenek. To už je jako raketoplán.
Raketoplan je jeho braska a
Raketoplan je jeho braska a jmenuje se Skylon