Za pokroky při vývoji revolučního 5 místného letadla s kolmým startem a přistáním (VTOL) získalo Zuri cenu od nezávislé poroty Hospodářských novin. Deset expertů poroty se při výběru nejvíce inovativní firmy ČR shodlo na Zuri díky tomu, že projekt chytře kombinuje výhody vrtulníku i letadla. Připravované VTOL letadlo Zuri nabídne efektivní a ekologický hybridně-elektrický pohon. Díky spalování paliva SAF nabídne dolet 700 km, což bude znamenat revoluci v regionální dopravě.
Brzy před svou účastí na světové výstavě AERO Friedrichshafen – 17.04 – 20.04. 2024 – získalo Zuri významné ocenění na domácí půdě. Desetičlenná porota Hospodářských novin udělila leteckému startupu ocenění “Inovátor roku 2024”.
Cenu si s spolu s dalšími devíti oceněnými převzal CEO Zuri Michal Illich na slavnostním večeru v Technologickém centru UMPRUM: “Ambiciozních technologických projektů je v ČR dlouhá řada, o to víc si přízně nezávislé poroty si vážíme,” říká k ocenění zakladatel Zuri Michal Illich.
Úspěchem v anketě Hospodářských novin naváže firma na své dřívější úspěchy – například v grantových žádostech, kdy vývoj unikátního hybridního pohonu podpořila Technologická agentura ČR. Excelentní projekt Zuri byl také součástí oficiální vládní mise do USA.
Rok 2024 začal pro Zuri skvěle. Po náročných přípravách a pozemních testech se vývojářům nad očekávání skvěle vydařily první letové testy VTOL dronu V1NG. O tomto i svých dalších úspěších firma pravidelně informuje na sociálních sítích:
Velká očekávání má Zuri od své účasti na prestižní mezinárodní letecké výstavě AERO v německém Friedrichshafenu – 17.04 – 20.04. 2024 – . “Loni byly u našeho stánku dlouhé fronty,” usmívá se Illich, jehož firma předvedla zájemcům unikátní VR simulátor (pro 1 pilota a 4 pasažéry).
“Nejen veřejnosti, ale i specialistům a investorům jsme chtěli co nejvěrněji představit výhody cestování v letadle, na kterém pracujeme.” Úspěchy simulátoru předčily očekávání Zuri: “Také proto jsme si pro letošek rezervovali v hale A7 ještě větší stánek,” říká Illich s tím, že plochu stánku zabere i rozměrná – a zatím tajná – novinka firmy. Ti, kdo se do Německa nedostanou, se o premiéře dozví prostřednictvím sociálních sítí a médií.
FOTO: CEO Michal Illich ve své firmě Zuri připravuje VTOL (s kolmým startem+přistáním) letadlo pro 5 cestujících Autor: Zuri
Ocenění “Inovátor roku 2024” od nezávislé poroty Hospodářských novin bude významným impulsem pro současné i budoucí investory, kteří v revolučním způsobu dopravy – tzn. letadlu typu VTOL Zuri – vidí příležitost.
Ostatně právě jako příležitost zmiňují Zuri i Hospodářské noviny: “Když se vše podaří, může to být ideální investorský projekt: inovativní, ale ne sci-fi, s vymyšlenou cílovou skupinou: z jedné strany konkuruje business jetům, z druhé konvenčním vrtulníkům.
Pilot a čtyři cestující, dolet 700 km a pohon kombinací spalovacího generátoru a elektromotorů. A k tomu zázemí Česka – země, která je ve výrobě sportovních a ultralehkých letadel velmocí.”
Opet se ukazalo, ze valku zacina vzdy stat, ktery zije z prodeje ropy. Kvuli rope nebo za penize z ropy se vedou skoro vsechny valky. Kdo chce mir, musi se vzdat spalovani ropy. Elektromobilita je nastroj miru. Akorat tem ropnym mafianum EV seberou zivobyti a penize na valceni a proto musi elektromobilitu pomlouvat. Zatim se to u pulmozku docela dari. Pulmozci se svych smradochu nechteji vzdat. Radeji podporuji valky nez aby se vzdali spalovaku. Vsak mozna dojde i na ty pulmozky a valka jim znici jejich spalovaky.
Bavíte se o Iránu, tedy zemi která od roku 1979 pod sankcemi a prakticky celou tu dobu nemůže spoji produkci ropy volně prodávat, takže z toho co má v zemi má reálně jen zlomek co by mohla mít ? Jo, to je ukázkový příklad země co žije z ropy.
Vsivaci z iranu vyvazi v prumeru 1,3 milionu barelu denne jen po mori. Kolik toho exportuji po pevnine trubkama a kamiony ve statistice chybi. Takze ano, iran zije z prodeje ropy a financuje valku ropou.
Současný konflikt začal bohužel Izrael a mám obavu že ho nakonec prohraje.
Jasne troubo, Israelci si unesli vlastni obcany do Palestiny a postrileli si stovky lidi. Hamas je dobrocinna organizace a vsichni muslimove nas maji radi. Zapomel jsem jeste neco?
Iransky smejdi stoji za prepadenim Israele v rijnu 2023 a prave ze Israel eliminoval ty smejdy, kteri prepadeni naplanovali a podporili. Navic ta budova kde prisli k urazu, nebyla zadna konzularni ani jina chranena budova, byla to obycejna budova, kterou si iranci najali. Ne vse spada pod nejakou ochranu jak se snazi lhari podsunout.
Chce to méně emocí pane a ne hned druhým nadávat za jejich názor. Ukazuje to, že jste nevyrovnaný člověk. Já jsem na straně Izraele, ale mám bohužel velké obavy o jeho budoucnost. Nechali se zatáhnout do války, kterou nyní už asi nemůžou vyhrát. Prostě Izrael už je slabší než byl v minulosti, tak jako celý západ.
Západ slábne, Asie roste a sílí, bohužel.
Nechat se zatahnout do valky je uplne neco jineho nez ste psal v predchozim komentari. Israel konflikt nezacal, oni jen reagovali na napadeni Hamas.
Pisete dost nevyrovnane komentare. Mel byste si predem ujasnit co pisete.
Bohužel to pro Izrael vypadá blbě, protože musulmanů kolem něj jsou stovky milionů a technologicky se taky vzmáhají. Mám prostě dojem,
že Izrael dost zaspal v ostražitosti. Tím že polevili, nechali se překvapit a napadnout Hamásem, byli zataženi do války. Je to jejich velká chyba.
Přesně tohle nepřítel chtěl.
off
Z toho budou naši dinosauři co se ještě furt matlaj s rakovinometama pištět blahem. Ten rychlík co jim zmizel z nádraží už nikdy nedoženou. Cha cha. :)))
CATL odstartoval cenovou válku a představil revoluční baterii s nulovou degradací
https://www.solarninovinky.cz/catl-odstartoval-cenovou-valku-a-predstavil-revolucni-baterii-s-nulovou-degradaci/
Je to tak trochu úkaz … jeliman, který uvěří zprávě o další zázračné baterii. A znova. A znova. A znova…
Pořád je lepší věřit na zázračné baterie než věřit, že ropa je věčná a nekonečná a spalováky tady budou i v dalších stoletích.
Taky mám rád pohádku o syntetických palivech kterých bude dost pro každého. Mnohem pravděpodobnější je, že Měsíc je dutý a plný ropy a natáhnete si trubku.
Mě ty spalováky na syntetická paliva přijdou hrozně anachronický….Jako kdyby pokročilá civilizace vyráběla mechanické robo-koně s umělou inteligencí a nechala je tahat kočáry z 18. století.🤖😁
Dnešní spalováky jsou anachronismus. Připadá mi to jako televizor s výfukem. Otevřu kapotu a tam se mezi tranzistory třepe umaštěný písťáček. Bez těch tranzistorů by se ani nezatřepal. Měli ho nechat v minulém století.
pro Visper… To nevím jestli bylo možné stihnout, ale s trochou snahy jsme mohli být minimálně o 15 roků dál 🥴
Díky našim usilovným brzdičům budeme brzo 15 roků pozadu.😉
Vase auto pali dinosauri hovna. Jste na stejne urovni jako obyvatele pouste kteri pali velbloudi hovna. No fuj.
😀 Svatá prostoto. Nechápu, co máš proti výkalům, když se jimi futruješ dnes a denně.
Směješ velbloudím hovnům, a k tomu přikusuješ bio ňamky slazené pravým lesním medem 😀 Což je medovicový med z Německa, tedy fakticky hovna medovnic s příměsí antibiotik z léčení včelí varoázy a pesticidů z řepky.
To bych ti doporučil raději sežrat to hovno z velblouda.
Tohle je zajímavé, pokrok v bateriích frčí kupředu rychlým tempem, supéér
https://www.teslamagazin.sk/baterie-semi-solid-state-lfp-welion-talent-catl/
Nová 150 kWh semi-solid state baterie pro automobil NIO váží jen o cca 80 kg více než ta v dnešním Enyaqu 85 (kapacita 82 kWh).
Pokrok v bateriích je obrovský nehledě na ty, co tvrdí, že vývoj jde pomalu nebo prakticky stojí.
A teď pozor, čínský bateriový start-up uvedl, že vyvinul baterii s hustotou 720 Wh na kg, což znamená, že místo 150 kWh by dokázal vyrobit baterii s kapacitou 300 kWh, při stejné hmotnosti! To by znamenalo dojezd cca 1300-1500 km.
Nová 150 kWh semi-solid state baterie pro automobil NIO váží jen o cca 80 kg více než ta v dnešním Enyaqu 85 (kapacita 82 kWh).
Pokrok v bateriích je obrovský nehledě na ty, co tvrdí, že vývoj jde pomalu nebo prakticky stojí.
A teď pozor, čínský bateriový start-up uvedl, že vyvinul baterii s hustotou 720 Wh na kg, což znamená, že místo 150 kWh by dokázal vyrobit baterii s kapacitou 300 kWh, při stejné hmotnosti! To by znamenalo dojezd cca 1300-1500 km.
https://www.teslamagazin.sk/baterie-semi-solid-state-lfp-welion-talent-catl/