Opel začal přijímat předobjednávky na plug-in hybrid Opel Ampera. Jde v podstatě o stejný automobil jako je Chevrolet Volt od General Motors. Právě této americké automobilce totiž značka Opel patří. Opel Ampera se v Evropě bude prodávat za cenu od 42 900 euro, výrazně vyšší než v USA.
V přepočtu je cena Opel Ampera vyšší o 18 438 dolarů, tedy asi 330 000 Kč. Důvod? Daň z přidané hodnoty, která v Německu dosahuje 19%. Předobjednávat je možné auto už teď, první dodávky začnou ve 4. čtvrtletí 2011. To znamená rok po uvedení na trh ve Spojených státech. Podle všeho půjde o jeden z prvních plug-in hybridů na evropském trhu.
Pětidveřový čtyřmístný hatchback v podobě Opelu Ampera je plnohodnotným rodinným elektrickým autem. Prvních 40 až 80 km ujede auto čistě na elektřinu díky své 16kWh lithium-iontové baterii. V tiskovce Opelu se píše, že 80% Evropanů nejezdí denně méně než 60 km, čemuž ostatně odpovídá i včerejší informace o elektrickém Volkswagen Gold Blue e-motion.
Jakmile se baterie vybije, je možné ji dobít z běžné evropské 220V zásuvky během pouhých tří hodin. A když vám náhodou dojde na cestě, nic se neděje. Funkci dobíjení převezme spalovací motor o objemu 1,4 l. Maximální rychlost auta je 160 km/h. Objem zavazadlového prostoru 301 l. Rozměry jsou stejné jako v případě Chevroletu Volt. Celkový dojezd je vyšší než 500 km. Ve skutečnosti může být výrazně vyšší, záleží především na stylu jízdy.
Podla mojho osobneho
Podla mojho osobneho lajickeho nazoru su vsetky tieto verize paralelnich hybridov absolutne neazujimave a vobec nicim ma na nich neoslovuju. Pri pohlade na ich cenu ,spotrebu ,vykon v porovnani napr. s nacipovanym deaselovim agregatom alebo vyladenym benzinovim motorom prerobenym na LPG sa mi straca viznam slovicka hybrid. Vzdy som bol toho nazoru ze Hybrid nefunguje fosilne palivo. Nutnost tanokvania aby som pomocou spalovacieho agregatu virobil elektricku energiu na pohon elektromobilu je tak absurdna ako skriabat sa nohou na hlave. Cele mi to skor pripada ako polovicate riesenia na zatvorenie ust ekologickym aktyvistom a zaroven oddialenie momentu kedy bude koencne ludom dostupny skutocny hybrid. A za sumu 42000 eur sa budem este velice dlho a spokojne vozit na turbobenzine modifikovanom na LPG ktory vikonnostne ani efektyvnostou este dlho v tomto segmente mat konkurenciu nebude.
No a pre rodinu by bol
No a pre rodinu by bol vhodnejší: Proton Exora REEV, dúfam, že sa začne vyrábať. Dojazd na batérie 140km, pri plnej nádrži a nabitom akumulátore až 1000km.
Nie je taky komplikovany?
Nie je taky komplikovany?
Cena je dost prehnana, ale
Cena je dost prehnana, ale tento typ pohonu ma buducnost. Nie je taky komplikovany, ako u paralelnych hybridov a dokaze sluzit ako plnohodnotne auto a nie len , ako hracka pre nejakych fanuskov. Mozno by mohli s ekologiou zajst este rrochu dalej a ponuknut verziu s generatorom na LPG.
Faktem je, že se nakonec
Faktem je, že se nakonec ukázalo, že Opel Ampera/Chevrolet Volt nebude sériový, nýbrž paralelní hybrid, viz. Chevrolet Volt – je to opravdu sériový hybrid?. De-facto jde tedy o stejně komplikovaný stroj jako je Prius. Myšlenka nahrazení benzinového motoru LPG, popřípadě CNG je nicméně zajímavá.