Test: Peugeot 308 e-HDi – úsporný mikrohybrid

Koncern PSA Peugeot Citroen si přisvojil pojem „mikrohybridy“ a pomalu jej tlačí na trh. Před časem jsme si technologii e-HDi vyzkoušeli u žhavé novinky v podobě vozu Citroen C4. Peugeot na sebe nenechal dlouho čekat a nová 308 e-HDi nabízí pokročilou Stop&Start technologii tentokrát v kombinaci s mnohem příjemnější šestistupňovou manuální převodovkou.   

foto: Hybrid.cz

Francouský automobilový koncern se hodlá v oblasti šetrných automobilů angažovat čím dál tím víc. Na trhu už má a , které – ač původně jen přeznačené vozy -, mají úspěch. Peugeot iOn mimochodem právě testujeme a je to skvělý zážitek.

Intenzivně také automobilka pracuje na plnohodnotných poháněných systémem . Ty ale na trhu budou teprve za několik měsíců. Už dnes ale nabízí právě mikrohybridní řešení, které nese označení e-HDi. Podrobnosti o tom jak funguje si můžete přečíst v samostatném článku.

Cílem koncernu je nabídnout v každém segmentu, od nejmenších po největší a nejluxusnější. Nový Peugeot 308 e-HDi je na této lince někde v pomyslném středu. Nová, uhlazenější přední maska auta, větší znak lva uprostřed a upravené přední světlomety jsou hlavní znaky odlišující exteriér novinky od starších modelů.

Poklad má v sobě

To hlavní se ale skrývá uvnitř. Pokročilá verze dnes čím dál tím běžnějšího systému Stop&Start se u PSA jmenuje . Jednoduše jde o to, že se motor dokáže rychle vypnout když není a opět rychle zapnout když právě je potřeba. Výsledkem je pak šetrnější chod s ohledem na spotřebu paliva i hlučnost.

Plusy a mínusy
nízká spotřeba české silnice dají autu zabrat
rychlé a tiché Stop&Start nedodělky ve vybavení interiéru
prostorný interiér
cena
Hodnocení: Hodnocení 4/5
test Peugeot 308 e-HDi test Peugeot 308 e-HDi test Peugeot 308 e-HDi

Pohonným agregátem Peugeot 308 e-HDi je 1,6l diesel s výkonem 82 kW a točivým momentem 270 Nm. Vyspělý si ve spojení s manuální převodovkou doslova chrochtá blahem, ale naštěstí jen velmi potichu. Mírně nad 1500 ot./min. je výrazně cítit efekt turba. K dispozici je i šestý převodový stupeň, díky kterému pohodlně a tiše přede i ve vyšších rychlostech.

funkce je znatelná, ale vše probíhá tiše, rychle a s prakticky nulovým obtěžováním řidiče, tj. bez vibrací (narozdíl třeba od vozu Škoda Roomster Greenline). Kdyby však přeci jen někdo nemohl Stop&Start přijít na chuť, může funkci jednoduše vypnout. Ale nedoporučujeme to. I díky ní totiž Peugeot 308 e-HDi v našem testu dosáhl vynikající spotřeby.

Spotřeba auta

Svižnější jízda při rychlostech přes 130 km/h si z nádrže bere rozhodně přes 6 l/100 km. Jakmile ale zklidníte k mírnějším 90-110 km/h rychlostem, můžete se těšit na spotřebu kolem 4 l/100 km i níž. Při 90 km/h si Peugeot 308 e-HDi klidně dokáže podržet i 3,8 l/100 km, při 130 km/h si pak vezme 4,5 l/100 km.

Peugeot 308 e-HDi test

Dieselu se jednoznačně líbí na . Auto si při 150km výletu při kterém jsme 80 % času strávili na dálnici řeklo průměrně o 3,8 l/100 km. Na 213km cestě s přibližně 75% dálnic to bylo 4,1 l/100 km. Celková naměřená spotřeba na 770 km, které jsme během testování vozu Peugeot 308 e-HDi najeli, byla 5,1 l/100 km.

Motor nové 308ky s e-HDi oddaně táhne za jakýchkoliv okolností. Podvozek ale takové terno není – i menší nerovnosti jsou v něm cítit. Tužší je i spojka a řízení, ale tak jako u všeho – rychle si zvyknete. Co mi však nejde do hlavy je skutečnost, že Stop&Start nevypne motor při zatažené ruční brzdě.

Interiér

Interiér auta nabízí na malý kompakt dostatek prostoru a především dobře tvarovaná, tvrdá sedadla. „Tvrdost“ budiž poznávacím znakem nového Peugeotu 308 e-HDi. Vyloženě otravné je však jezdící opěrátko pro pravou ruku řidiče uprostřed za řadící pákou, které vám neustále skáče pod rukou sem a tam.

Oblíbeným prvkem interiéru je dnes velké panoramatické střešní okno. Skutečně nabízí skvělý výhled a dává jízdě úplně nový rozměr. V letních parnech jde však o dvojsečnou zbraň – kdykoliv jej zapomenete při opuštění auta na sluníčku zatáhnout, vrátíte se do ještě brutálnější výhně, než jste zvyklí.

Peugeot 308 e-HDi test

Pasažéři se mohou těšit z dostatku místa pro své nohy, stejně tak i kufr nabízí dostatek prostoru pro cestovní bagáž. Snad jen nákladová hrana kufru by mohla být níž pro snažší manipulaci s nákladem. Ta je však daní za vyšší podvozek a pohodlnější nastupování.

Palubní deska vypadá pro danou třídu dobře, především stylové bílé budíky. Dojem však kazí změť čudlíků uprostřed s jejichž pomocí ovládáte klimatizaci, rádio, navigaci a další funkce. Ovládání je však nepřehledné a prapodivně řešené. V PSA by potřebovali zaměstnat zkušenější user experience designéry.

Jako kompaktní rodinný hatchback nabízí Peugeot 308 e-HDi za dobré peníze přiměřené svezení. Auto je prostorově velkorysé a jeho spotřeba vám bude dělat radost za každých okolností. Interiér by si ale zasloužil doladit a na podvozek je třeba si zvyknout.

Cena testované verze Peugeot 308 e-HDI Sportium: 409 900 Kč
Cena základní verze verze Peugeot 308 e-HDi: 399 900 Kč

Základní technické specifikace
Název: Peugeot 308 e-HDi
Typ:
Výrobce:
Rozměry (délka, šířka, výška v mm): 4276, 1821, 1519
Rozvor (mm): 2608
Max. rychlost: 192 km/h
Hmotnost (kg, provozní): 1493
Objem palivové nádrže (l): 60
Výkon (kombinovaný): 82 kW
Motor: 1560 ccm, Euro 5
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 11,4 s
Spotřeba (l/100 km): 3,8 – 6,0
Převodovka: šestistupňová manuální
Aerodynamický odpor (Cx): ?
Emise (g/km): 104
Karoserie: hatchback, pětidveřový
Zavazadlový prostor (l): ?
Země původu: Francie

4 Comments on “Test: Peugeot 308 e-HDi – úsporný mikrohybrid”

Napsat komentář