Tesla chce radějí levný elektromobil místo drahého sporťáku

Šéf automobilky Tesla Motors Elon Musk před pár dny poněkud neohrabaně, ale úspěšně představil prototyp elektromobilu Model X. Po rodinném sedanu Model S jde již o třetí elektrické auto, resp. druhou generaci elektrických vozů, z dílny Tesla Motors. Kdy se ale dočkáme nového sportovního Roadsteru? Pravděpodobně až za čtyři roky.

Ani krutá zima s elektromobilem Tesla Roadster nijak zvlášť nezamává. Škoda, že už jsou prakticky vyprodané.
foto: Tesla Motors

  • Nový Tesla Roadster přijde na trh teprve po “lidovém elektromobilu”, nebude už postaven na šasi Lotus
  • Prozatím nese levný elektromobil označení “Gen 3″, tedy třetí generace vozů Tesla
  • Levné elektrické auto od Tesla Motors by mělo přijít na trh začátkem roku 2015, bude stát rozhodně méně než $50 000

Americká automobilka Tesla Motors vyrostla na elektrickém sporťáku Tesla Motors, to je bez debat. Pomohl jí dotáhnout technologii i výrobní postupy, vychovat zaměstnance.

Ale teď chce firma vstoupit do nové fáze a malé drahé sporťáky nejsou to, na čem by firma mohla dál růst.

Mezistupněm jsou luxusní sedan Model S a SUV Model X. Elektromobil Model S přijde na trh už letos v červnu za velmi slušnou cenu těsně pod $50 000 včetně státní dotace (bez případných regionálních a lokálních, takže teoreticky může stát ještě výrazně méně).

Model X se podle aktuálních informací začne prodávat ve velkém začátkem roku 2014. Brzy poté by měla automobilka uvést na trh třetí generaci elektrického auta, tentokrát už určeného pro opravdu širokou základnu spotřebitelů.

Zjistili to redaktoři magazínu InsideLine na velké tiskovce u příležitosti představení Modelu X v Kalifornii minulý týden. Vyzpovídali přímo Elon Muska, který jim řekl, že raději pozdrží novou generaci Roadsteru a místo ní se zaměří právě na “lidový elektromobil”.

Řekl také, že by rád, aby nové auto bylo na trhu začátkem roku 2015, ale “že tady musí být opatrný”. Je to tedy spíš jeho přání a rozhodně ne definitivní datum, kdy bychom se auta mohli dočkat.

Opatrný musí být Musk proto, že Tesla Motors je veřejně obchodovatelná společnost a každá informace z jeho úst může cenou akcií pořádně zamávat. A tedy i s jměním akcionářů.

Musk dále dodal, že původně plánovali uvést levný elektromobil pro masy na trh až v roce 2016, ale díky odkladu Roadsteru by se to mohlo povést právě už o rok dříve.

Hybrid.cz říká: Chceme levný elektromobil od Tesly a chceme ho co nejrychleji. A nejspíš ho chtějí i akcionáři, poněvadž je jim jasné, že jedině na něm mohou vydělat. Ostatně, není radno nic odkládat. Nissan je v oblasti elektromobility na koni, stejně jako Mitsubishi, Renault a další automobilky. Tesla si nechce nechat ujet vlak, který pomáhala roztlačit.

InsideLine

8 Comments on “Tesla chce radějí levný elektromobil místo drahého sporťáku”

  1. Jak se tak koukám, že
    Jak se tak koukám, že všichni řeší nabíjení a potřebu stavět nové jaderné elektrárny. Chtěl bych vám všem rozsvítit světelko naděje.

    Jmenuje se „E-Cat“ italského výnalezce Andrea Rossi.

    Je ve vývoji už hodně dlouho. Na přelomu roku 2012/2013 by se měly začít distribuovat první domácí kusy. Jedná se nízkoenergetickou jadernou reakci – plánovaná domácí verze 10kW tepla , pořizovací cena cca 500USD. Palivo je niklový prášek za 10USD na 6 měsíců nepřetržitého 24/7 provozu- zásoby na Zemi na stovky tisíc let!!
    A z 10kW tepla je už jen malý krůček k domácí nezávislé výrobě elektřiny.

    Více na oficiální stránce ecat.com (anglicky)
    Novinky na ecatreport.com (anglicky)

  2. Už roky marně čekám na
    Už roky marně čekám na malé a levné elektrické auto, které by mi ušetřilo peníze při každodenním dojíždění do práce (cca 17km).
    Já nechci a ani nepotřebuji elektromobil, který by se vyrovnal autu se spalovacím motorem. Chci auto na dojíždění do práce. Moje představa je následující: dojezd 50-60km, cena 250 000, životnost 10 let. Nic víc nepotřebuju (ani klimatizaci, dokonce ani radio ne, ani úžasný design, ani 10 airbagů…)
    Mohl bych si sice koupit VW Polo BlueMotion a taky bych dostal na náklady cca 1 Kč/km, ale já jsem fanda do elektromobility a smradlavý diesel nechci.
    Navíc jsem přesvědčen, že nejsem sám, komu by se malý a jednoduchý elektromobil hodil.

    1. Tak pokud by TI nevadilo,
      Tak pokud by TI nevadilo, že to nebude nové, tak si takové auto za takovou cenu můžeš pořídit už dnes. Ostatně sám jsem si ho pořídil a myslím si, že mi minimálně 5 let vydrží. Samozřejmě doufám ve víc, ale kdo ví co bude za 10 let.
      Nicméně pokud jsi to myslel vážně tak si vyhledej na internetu Jaromír Végr nebo Martin Jáhn. Oba Ti prodají auto kolem 250 000 kč s novými nebo skoro novými LiFeYPO bateriemi s dojezdem 100 km. Chtěj toto:
      – samozřejmě ojeté 🙂
      – nové baterie LiFeYPO na dojezd 100 km
      – Citroen Saxo electric nebo Peugeuot 106, malé utíčko
      Do města na dojíždění 20 km denně ideální. Už ho mám rok.

Napsat komentář