TÉMA:
lodní nákladní doprava
NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY:
MUNIN – Evropa vyvíjí robotické nákladní lodě
Již za několik let mohou oceány brázdit velké robotické nákladní lodě. V žádném případě nejde o technologickou sci-fi. Příkladem nechť je evropský projekt MUNIN , který zcela seriozně rozpracovává myšlenku robotické lodní dopravy.
Vize lodní dopravy v roce 2025
Firma Rolls-Royce a finská výzkumná organizace VTT představily v rámci programu UXUS (User eXperience and Usability in complex Systems) svou vizi lodní dopravy v roce 2025. Kapitáni budoucích lodí dostanou k dispozici high-tech pracoviště s obřími displeji, včetně průhledných displejů zabudovaných do oken můstku.
Norsko bude mít první elektrický trajekt
Norsko je země elektromobilům zaslíbená. A nejen elektrickým autům. Společně s norskou loděnicí Fjellstrand připravuje Siemens světově první elektrický trajekt. Osmdesátimetrová loď dokáže převézt až 360 pasažérů a 120 aut.
Kawasaki navrhlo loď na zkapalněný zemní plyn
Nákladní lodní doprava patří mezi největší znečišťovatele – ovzduší, ale i moří jako takových. Jako lodní palivo se dnes používá ta nejméně kvalitně zpracovaná ropa. Budoucnost je ale možná ve zkapalněném zemním plynu (LNG).
Ropný tanker, který pohání energie větru a slunce
Zní to jako dokonalý protimluv: ropný tanker převážející dva miliony barelů ropy, který je poháněn čistou energií slunce a větru. Ale přesně s tímhle nápadem přišel Richard Saufer, námořní architekt, který se dlouhodobě zabývá návrhem a vývojem šetrných plavidel.