Lodě s elektrickým pohonem jsou na severu a západě Evropy čím dál běžnějším jevem. Své „Tesla bárky“ staví nově i nizozemská společnost Port-Liner.
foto: Port-Liner
První dva kusy „Tesla lodí“ (se stejnojmennou automobilkou však nemají nic společného) mají být hotovy už letos na konci léta. Poprvé vyplují v srpnu kanálu Wilhelmina v Nizozemsku.
Jedna taková nákladní loď s délkou 110 metrů a šířkou 11,40 metru uveze až 280 kontejnerů s nákladem. Náklady na stavbu 15 lodí jsou €100 mil., sedmi miliony podpořila projekt Evropská unie.
Očekává se, že lodě výrazně zkvalitní dopravu mezi nizozemskými a belgickými přístavy Antwerpy, Rotterdam a Amsterdam. Šest takových nákladních elektrolodí by znamenalo dostat ze silnic 23 000 nákladních aut.
Elektrolodě jsou vybaveny čtyřmi battery-packy, díky kterým se mohou plavit až 34 hodin. Dobití v přístavu trvá čtyři hodiny, případně je battery-packy možné celé vyměnit.
Ta nahrazena auta mi nějak nesedí. Loď, která uveze 280
Ta nahrazena auta mi nějak nesedí. Loď, která uveze 280 kontejnerů přece nemůže nahradit více než 280 náklaďáku, které by ty kontejnery jinak vezli. Ale ona navíc jede pomaleji, čili pokud zvládne udělat jednu jízdu za den mezi Rotterdamem a Antwerpami, kolik aut je třeba na odvoz stejného množství kontejneru za stejnou dobu? Tipuji 90-140.
Jestli spíš nešlo o eliminaci počtu jízd těch náklaďáku, ale pak tam chybí čas za který by se t, jízdy uskutečnili.
1 jízda tě lodi nahradí 280 jízd nákladních aut. Při 15 obratech za měsíc, jsme přibližně na tom čísle v článku, čili ta flotila nahradí 23000 jízd náklaďáku měsíčně…
Dobití v přístavu trvá 4 hodiny…. případně sme se
Dobití v přístavu trvá 4 hodiny…. případně sme se spletli a sou to dny :))
Dobití přístavu trvá zhruba 4 hodiny v závislosti na
Dobití přístavu trvá zhruba 4 hodiny v závislosti na technickém vybavení místní obranné osádky 🙂
a moje elektricka sekacka na travu je vlastne tesla sekacka 😉
a moje elektricka sekacka na travu je vlastne tesla sekacka 😉 … co se tyka pr, musk je genius. to se musi uznat.
Všichni už jsou odborníci na pr. A pak kdo z něj dělá
Všichni už jsou odborníci na pr. A pak kdo z něj dělá boha? Nesmíš toho Mlaska tak žrát nebo ti z něj šibne. 🙂
neboli by na kanáloch jednoduchšie troleje?
neboli by na kanáloch jednoduchšie troleje?
Taková spadlá trolej do kanálu to musí bejt žůžo
Taková spadlá trolej do kanálu to musí bejt žůžo 😀
Kdysi stačili koně. https://en.wikipedia.org/wiki/Towpath
Potahová stezka
https://cs.wikipedia.org/wiki/Potahov%C3%A1_stezka
trolej nemusí byť nad, aj vedľa, príkon nemusí byť
trolej nemusí byť nad, aj vedľa, príkon nemusí byť veľký, ak ide o kone či traktory z baťových čias. takže ryby iba omráči.
ps – ak by sa postavili súbežne koľajnice, tak lokomotívy (ako boli v „železných vrátach“, kým nepostavili priehradu.
Nebo lze dovézt potomky ruských mužiků a zapřáhnout do
Nebo lze dovézt potomky ruských mužiků a zapřáhnout do lan ekologicky Burlaky, jako na Volze 🙂
teraz mám ako rozumieť – zamestnať ich, alebo vytvoriť
teraz mám ako rozumieť – zamestnať ich, alebo vytvoriť žánrový obrázok pre „vidiecku turistiku“?
úplne mimo misu – bol by to krásny obraz – baťov kanál, kontajnerový čln, burlaci, v pozadí továrenské (skladové) haly, prekladisko – a poslať do tej/podobnej súťaže, kde vyhral The picture Posázavský Pacifik was selected and exhibited at Royal Academy of Art Summer Exhibition in London 2008. https://martinakrupickova.com/sample-page/
Zaměstnat ne, to by mafie nedovolila. Ani ta ruská, která
Zaměstnat ne, to by mafie nedovolila. Ani ta ruská, která by to nemohla kasírovat, ani ta státní, s povoleními pro občany třetích zemí pro práci v zemích EU.
Spíše bych to viděl na obchodní společnost vedenou Voloďou, kde společníci vloží vklad (čímž legálně zaplatí výpalné mafii za vstup do EU) a tak se stanou podnikateli s investicí na území EU a požádají o povolení k pobytu a podnikání. Že pak místo obchodování nebo výroby budou tahat ručně lodě, to už je jiná věc.
Ovšem máte dobrý nápad, mohlo by se to prezentovat ne jako tahání lodí, ale jako turistický ruch a místa u lana pod vedením zkušených instruktorů současně prodávat turistům. Zájezd německých důchodců by mohl nastoupit naráz a pokud by celou cestu tahat nevydržel, instruktoři by další autobus navedli na místo, kde jejich předchůdci vypustili duši. Jmenovalo by se to třeba Deustche Echt Burlaq Reisen. Pobyty u Severního moře s možností poznat prostředí a činnost pravých lodníků. Ubytování ve 4* hansovních domech, polopenze. Originální strava a nápoje námořníků k obědu (sušená ryba a grog). Vzhledem k demografii a stárnutí populace neutuchající zdroj příjmů.
++++
++++
a aké veľké to má tie battery packy?
to bude niekoľko
a aké veľké to má tie battery packy?
to bude niekoľko desiatok megaWh, nie?
boha, ešte dobre že to nevyrába Tesla. To by zas boli články
„Loď od Tesly má pri nabíjaní (tie 4 hodiny) rovnakú spotrebuju ako 150.000 domácností!“ (za rovnaké 4 hodiny, ideálne niekde v Burkina Faso, medzi 1:00 – 5:00 ráno).
Battery packy jsou na obrázku znázorněny žlutě.
Battery packy jsou na obrázku znázorněny žlutě.
+++++++
+++++++
🙂
🙂
LOL
alebo ako sa vraví u nás – „si zabil“ 🙂
LOL
alebo ako sa vraví u nás – „si zabil“ 🙂
A jakou to má spotřebu se sračkometem, jako 150 000
A jakou to má spotřebu se sračkometem, jako 150 000 sračkometů nebo jenom jako 50 000?
ja viem, že len pokračuješ v mojom vtipe, ale actualy by to
ja viem, že len pokračuješ v mojom vtipe, ale actualy by to celkom stálo za úvahu.
keď tvrdia, že 6 tých lodí nahradí 23000 nákladných aut, to znamená 1 by mala nahradiť cca 3800.
nech do tých „nákladných aut“ rátajú všetko od dodávok do 3,5t so spotrebou cca 7 litrov na 100 km, až po ťahače so spotrebou 30.
nech je priemer 18,5/100km a nech najazdia 100.000 km ročne (pri ťahačoch to zvykne byť cez 150.000 údajne).
jedna loď by tak mala ušetriť cca 70.3 miliona litrov nafty ročne?
not bad, not bad…
Specialne u lodi, kde hmotnost a je daleko mene dulezita nez u
Specialne u lodi, kde hmotnost a je daleko mene dulezita nez u aut, je elektrifikace mnohem jednodussi.
… a kde vykládka trvá taky pár hodin… je i to
… a kde vykládka trvá taky pár hodin… je i to dobíjení mnohem méně omezující faktor.
hmotnost i objem. teoreticky muzoj jezdit na superkondenzatory.
hmotnost i objem. teoreticky muzoj jezdit na superkondenzatory.
Super….jinak Antverpy jsou v Belgii.
Super….jinak Antverpy jsou v Belgii.
Díky doplněno
Díky doplněno