TÉMA:

lodě


NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY:

Japonsko brzy spustí na vodu dva ropné tankery na baterky

Před rokem jsme informovali, že Japonci chtějí stavět ropné tankery s pohonem na elektřinu. Jejich plán se blíží uskutečnění.   Japonsko loď ropný tanker na baterie baterky

Vodíkový modul od Toyoty využívá námořní průmysl

Nový modul námořního pohonu na vodíkové palivo je vyvinutý na základě technologie palivových článků od Toyoty. Úspěšně otestován byl za reálných podmínek na otevřeném moři na palubě plavidla Energy Observer.   Cesta lodi Energy Observer čítala přes 7000 námořních mil včetně několika přejezdů Atlantiku.

Elektrická solární jachta za půl milionu eur dokáže zdolat oceány

Singapurská společnost Azura Marine představila solární jachtu Solar Eclipse. Jde o katamarán až pro osm mořeplavců.   solární elektrická loď elektrokoloď typu Aquanima 40 Solar Eclipse

Japonci chtějí stavět ropné tankery s pohonem na elektřinu

Japonsko je ostrovní, na nerostné suroviny chudý národ. Jako takový je závislý na námořní dopravě. I to je důvod, proč chce stavět elektrické ropné tankery.   Japonsko ropný tanker na elektřinu

Ve Stockholmu je v provozu hybridní elektrická loď

V rámci společného pilotního projektu se Blidösundsbolaget spojila se společností Scania a modernizovali loď M/S Rex instalací hybridního pohonu. Loď vyrobená v roce 1937 nyní převáží cestující společnosti Stockholm Transport.   Loď M/S Rex je každodenně provozována na 75minutové trase u jezera Mälaren, mezi městským centrem Stockholmu a ostrovem Ekerö – známým díky dvěma památkám zapsaným na seznamu světového dědictví UNESCO, včetně Drottningholmského paláce, který je sídlem švédské královské rodiny.

Vodíková loď dostala nové palivové články od Toyoty

Vodíková loď Energy Observer je plavidlo budoucnosti, které kombinuje obnovitelné energie a systém produkující vodík z mořské vody bez uhlíkových emisí. Už třetím rokem se plaví kolem zeměkoule.   Toyota se v projektu tohoto katamaránu angažuje již od počátku. Nyní nově vyvinula speciální soustavu palivových článků pro další plavbu.<br />

První vodíková loď od Toyoty pluje kolem světa

Japonská Toyota vyvinula první vodíkovou loď na světě, která se teď vydala na cestu kolem světa.   Plavidlo Energy Observer je zcela nezávislé na tradičních zdrojích energie a funguje bez jediné kapky fosilního paliva, s nulovými emisemi.

Vyhlídkové lodě na Niagarské vodopády budou jezdit na elektřinu

Společnost Maid of the Mist, provozovatel prohlídek na Niagarských vodopádech, si objednal dvě nová výletní plavidla poháněná pouze elektrickou energií.   Vedle zprovoznění samotné integrované nabíjecí stanice pro baterie plavidel zajistí společnost ABB pro firmu Maid of the Mist také vybavení nového zařízení rozvaděči, vodiči a integrovaným kontrolním systémem. Lodní systém vzdálené diagnostiky a kontroly ABB Ability™ umožní dálkovou kontrolu a prediktivní údržbu. Tento systém je v současnosti nejvýznamnějším zařízením firmy ABB v oblasti digitálních řešení a služeb.

Rolls-Royce představil modulární baterie pro lodní elektrický pohon

Od roku 2010 dodal britský Rolls-Royce bateriové systémy pro lodě o kapacitě 15 MWh. Jen v roce 2019 to ale má být až 18 MWh.   loď Norsko Hurtigruten hybridní Roald Amundsen


ChargeUp! - Komplexní dodávka dobíjecích stanic a souvisejících služebAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobile-stationNabíječky elektromobilů CircontrolVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.