TÉMA:
Detroitský autosalon
NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY:
Toyota Prius V - nový hybridní kombík
"V" jako "versatility", tedy "všestrannost". Toyota Prius V je hybridní kombík, který napravuje jeden z mála nedostatků klasického Priusu. Totiž nedostatek úložného prostoru. Auto se představilo na autosalonu v Detroitu.
Nový Prius - malý hatchback?
Nejdůležitější severoamerický autosalon v Detroitu začne už za pár hodin. Řada automobilek tady představí své novinky, včetně Toyoty. Ta se chystá rozšířit rodinu vozů Prius. Prozatím se spekulovalo, že půjde o minivan nebo MPV, ale teď to vypadá, že by to mohl být i hatchback.
Toyota FT-CH - zmenšený Prius, další do rodiny
Detroitský autosalon je v plném proudu a automobilky se předhánějí v novinkách. Toyota představila koncept dedikovaného hybridu FT-CH. Sportovně laděné auto má rozměry 3886 mm na 1739 mm. Údajně se může pochlubit i mírně nížší spotřebou než "velký" Prius.
![]() |
![]() |
![]() |
Honda - chudý hybrid CR-Z, chystá se Acura, vodík vše zachrání
Toyota představila mladšího brášku Priusu v podobě modelu FT-CH. Honda nemohla zůstat pozadu. Ohlásila produkční verzi modelu CR-Z a tiskovou zprávu pojala v podstatě velmi podobně jako její největší konkurence - připomínkou dosavadních úspěchů na poli alternativních pohonů.
![]() |
![]() |
![]() |
Cadillac XTS Platinum - zlá limuzína do zásuvky
Cadillac, americký výrobce luxusních automobilů, se v posledním desetiletí snaží seč může vyhrabat se ze 70. let, kde automobilka, stejně jako celý koncern General Motors, zatuhli. Obrovská černá limuzína Cadillac XTS Platinum by měla jakožto plug-in hybrid být jednou z cest.
![]() |
![]() |
![]() |
Toyota chce budovat rodinu Prius, začíná osmibitem FT-CH
Hybridní automobil Toyota Prius se v Japonsku stal s více než 200 000 prodanými kusy nejprodávanějším autem minulého roku. Úspěch, který hodlá Toyota zúročit tím nejlepším možným způsobem. U příležitosti autosalonu v Detroitu ohlašuje, že rodina Prius bude růst.
Chrysler 200c EV - luxus na elektřinu
Nejspíš poslední návrat do Detroitu proběhne ve velkém stylu. Chrysleru, jedné ze tří automobilek, které byly těžce zasaženy ekonomickou krizí, se dařilo prakticky až do začátku Detroitského autosalonu držet pod pokličkou jedno velké tajemství. Jde o luxusní hybridní automobil Chrysler 200c EV. Chrysler mu sice říká "elektromobil", nicméně jde o "extended-range" automobil, tedy vůz s rozšířeným dojezdem, podobně jako třeba Chevy Volt. Elektrický motor je zde poháněn malým benzinovým motorem jakožto generátorem. Na elektřinu ujede až 64 km a pak přes 640 km při zapojení spalovacího motoru. Chrysler 200c EV je další velmi zajímavý koncept od Chrysleru po nedávno představeném elektromobilu Dodge Circuit a dalších. Těžko odhadnout kdy a zda vůbec se dostane do výroby. Jistě by jím ale nepohrdnul kdejaký automobilový nadšenec.
Cadillac Converj - Voltův sourozenec
Chevy Volt už se pomau připravuje na své uvedení na trh, General Motors ale na Detroitském autosalonu vysypali z rukávu ještě jednou překvapení. Je jím koncept sportovního automobilu Cadillac Converj, který staví na stejném podvozku a pohonném systému jako Volt. Dokáže ujet 64 km pouze na baterie, jakmile ty jsou vyplýtvány, zapojuje se do hry malý spalovací motor, který zvyšuje dojezd až na 640 km. Ze všeho nejvíc Cadillac Converj připomíná původní studie Chevy Voltu. General Motors nejspíš využijí technologii ze svého "záchranného kruhu" takřka pro všechny nové automobily, což je jedině dobře.
Toyota chce v roce 2015 prodávat auto na vodík
Japonská automobilka Toyota zkoumá snad všechny možné způsoby alternativních pohonů. Na Detroitském autosalonu aktuálně odhalila nový hybrid Toyota Prius, elektromobil Toyota FT-EV, nicméně New York Times nyní informují, že v roce 2015 chce mít na trhu také automobil na vodík. Toyota pracuje na automobilech poháněných vodíkem, resp. vodíkovými palivovými články, už od roku 1996. K dispozici má řadu testovacích vozů Toyota FC-HV postavených na podvozku SUV Toyota Highlander. Právě tento automobil na vodík je také k vidění v Detroitu. Proti ostatním automobilkám je však v oblasti vodíku přeci jen o něco pozadu. Například Honda už má na trhu svůj vodíkový klenot - sedan jménem Honda FCX Clarity, který prozatím pouze půjčuje. BMW už od roku 2006 vyrábí luxusní model Hydrogen 7. Výkonný vice prezident společnosti Toyota, Masatami Takimoto, nedávno řekl: "Do roku 2015 budeme mít vodíkovou technologii komerčně zvládnutou." Budoucnost podle něj leží ve třech přístupech: plug-in hybridy, elektromobily a auta na vodíkové palivové články. "Nemyslím si, že spalovací motor v budoucnosti zmizí, ale budoucnost závisí na tom, jaká auta si budeme moct dovolit z hlediska životního prostředí," řekl. Jak si Toyota představuje budoucnost dopravy se můžete podívat na stránce www.toyota-future.com (v angličtině a japonštině).