„V“ jako „versatility“, tedy „všestrannost“. Toyota Prius V je hybridní kombík, který napravuje jeden z mála nedostatků klasického Priusu. Totiž nedostatek úložného prostoru. Auto se představilo na autosalonu v Detroitu.
Toyota Prius V je poháněna současnou generací hybridního pohonného systému Hybrid Synergy Drive. Nabídne o 50% více úložného prostoru než současný Prius.
Základní technické specifikace | |
Název: | Toyota Prius V |
Typ: | benzin/hybrid |
Výrobce: | Toyota |
Max. rychlost: | 180 km/h |
Hmotnost (kg, provozní): | ? |
Objem palivové nádrže (l, benzin/plyn): | ? |
Výkon: | 134 koní |
Motor: | 1.8 l VVT-i, 98 koní, elektromotor 80 koní |
Zrychlení z 0 na 100 km/h: | ? s |
Spotřeba (l/100 km): | 5,6 město, 6,1 dálnice, 5,8 komb. |
Emise (g/km): | ? |
Karoserie: | kombík (wagon), pětidveřový |
Zavazadlový prostor (l): | ? |
Cena: | ? |
Aerodynamický koefecient je ovšem mírně vyšší, a to 0,29. Podle tiskové zprávy jde o zbrusu nové, od základů navržené auto spíš než o „prodloužený Prius“.
Mělo by jít o nejprostornější hybrid, který byl dosud uveden na trh, dokonce lepší než některá SUV. Sedačky pro čtyři jsou speciálně navržené pro mladé rodiny s dětmi.
Sedačky je samozřejmě možné sklápět, včetně té přední vedle řidiče, abyste mohli naložit opravdu dlouhý náklad. Bohužel, není možné umístit do auta třetí řadu sedadel, což možná řadu potenciálních zákazník odradí (tuto možnost bude mít elektromobil Tesla Model S).
Spotřeba podle standardů EPA se má pohybovat na hodnotách 5,6 l/100 km ve městě, 6,1 na dálnici a 5,8 l/100 km kombinovaná. To nejsou nijak oslnivá čísla a Toyota tady chce zjevně stavět především na osvědčeném jménu Priusu, spíš než na spotřebě.
Stejně jako klasické Priusy, i Prius V nabídne čtyři jízdní módy (normální, elektrický, eco a power) a všechny další vymoženosti na které jsou řidiči Priusů zvyklí.
Novinkou bude multimediální systém Entune. Ten má povýšit mobilní telefon na centrum zábavy a informací. Navíc bude podporovat mobilní aplikace, které vás budou informovat např. o aktuálním počasí, dopravní situaci nebo si budete moct online objednat lístky do kina.
Systém Toyota Entune se bude ovládat pokročilým rozpoznáváním hlasu, takže řidiči si už nebudou muset pamatovat tisíce hlasových příkazů. Představujeme si to tedy tak, že na auto bude možné „normálně“ mluvit.
Nová Toyota Prius V půjde do prodeje v létě 2011.
Je úžasné ako sa Toyote
Je úžasné ako sa Toyote darí budovať PR okolo tzv. ekologického auta. Keď sa trochu pohrabete na nete, zistíte že spotreba na Priusoch je dosť mizerná (vyššia ako uvádza výrobca a už to nie je bohviečo) – a to je hlavný motív pre kúpu takéhoto auta (design to zjavne nebude).
Čo sa týka naftových hybridov, predpokladám že tam tá úspora nebude až taká oslnivá, preto asi to váhanie zo strany výrobcov – najvyššia spotreba je pri akcelerácii a pri naftových motoroch je ten rozdiel menší ako pri benzíne.
Tiez skor povazujem
Tiez skor povazujem obchodnikov z Toyoty za geniov. Ved komu inemu by sa podarilo predat zlozite, tazke, nie velmi prakticke auto s uplne beznou spotrebou za dvojnasobok ceny inych, lepsich aut rovnakej kategorie?
Škodovke? 😀
Škodovke? 😀
PRIUS V je už naozaj
PRIUS V je už naozaj rodinný hybrid, veľmi vydarená verzia Priusu, toyota by tomuto modelu mohla ešte vymeniť NiMH akumulátory za výkonejšie LiON-vé… Inak nemám žiadne výhrady.
Určitě zajímavé
Určitě zajímavé auto.
Jen je škoda že nebyl např.posílen elektromotor a baterie.
Mohlo by se podařit udržet podobnou spotřebu jako u Priusu.
Pro Evropu je to auto k
Pro Evropu je to auto k ničemu ale ve Státech se chytne. Jo takhle kdyby to byl hybrid s naftou…
Naftové hybridy připravuje
Naftové hybridy připravuje Peugeot, viz. Peugeot 3008 Hybrid
Pěkný počin,
Pěkný počin, zajímavější bude pro mne, pokud bude i v 5008tce.