Vlny spekulací jsou alespoň částečně u konce, Toyota na Detroitském autosalonu představila třetí generaci hybridního automobilu Toyota Prius. První, co vás nejspíš zajmá je spotřeba: Toyota uvádí kombinovanou spotřebu 50 MPG, tedy v převodu asi 4,7 l/100 km (původní Prius měl 46 MPG, tedy asi 5 l/100 km, pro srovnání nová Honda Insight dosáhla v testech až 3,7 l/100 km). Nový hybrid je navržen tak, aby redukoval znečištění během všech fází života vozidla, počínaje produkcí až po jeho odložení.
Pohon
Jako pohon vozidla slouží 1,8l čtyřválec, který pomáhá snižovat spotřebu především na dálnici díky nižším otáčkám (tedy právě tam, kde původní Prius příliš neexceloval). Toyota slibuje také méně údržby nového motoru. Nová Toyota Prius je opět „plný“ hybrid, a to díky nové generaci systému Hybrid Synergy Drive. Může tedy jet čistě na elektřinu, čistě na benzin nebo na kombinaci obojího. Třetí generace Priuse nabídne právě tyto tři módy jízdy – EV-Drive, tedy pouze na baterie, Power Mode s větší citlivostí a sportovnějším „feelingem“ a Eco Mode, s jehož pomocí řidič dosáhne nejlepší spotřeby. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne nový model během 9,8 sekund. Výkon pohonného ústrojí je 134 koní, jako baterie slouží klasické NiMH.
Ekologie
Aerodynamický koeficient nového modelu byl snížen na 0,25, což je nejméně ze všech sériově vyráběných vozů na světě. Skleněná střecha je doplněna solárními panely, které pohánějí ventilační systém, který pomáhá zejména v době, kdy auto stojí na parkovišti, čímž se snižuje následná potřeba klimatizace. Celkové snížení spotřeby elektřiny vozidla zajišťují také LED lampy. Auto je postaveno na zcela novém podvozku s lepší stabilitou, tišším chodem, vyšší bezpečností a lepším pocitem z řízení. Toyota se ale chlubí především tím, že v autě využívá nový typ umělé hmoty, tzv. „ekologický plast“ odvozený z rostlinné říše, karbonově neutrální.
Bezpečnost
Samozřejmostí jsou airbagy pro řidiče a spolucestujícího, ABS, EBD, brzdový asistent, elektronická kontrola trakce a stability. Připlatit si pak můžete za pokročilé systémy, které dále zvyšují bezpečnost např. při jízdě v koloně. K dispozici je také parkovací asistent.
Zatím nevíme, kolik bude nový Prius stát ani kdy se jej dočkáme na světových trzích. Co nás ale zajímá možná ještě víc je to, kdy uvede Toyota plug-in verzi Priusu vybavenou li-ion bateriemi.
dokud to nebude papat 2l na
dokud to nebude papat 2l na 100 tak je to k ničemu. Dělají to schválně. Tak jako výrobci mobilů. Když byla NOKIA 3310, tak dávno měli vymyšené mobily s digifotákem a MP3 přehrávači. a jakou dobu trvalo než to vše uvedli a kolik modelů mezi tím uvedli
taky se mi to zda dost slabe
taky se mi to zda dost slabe kafe.
No tak vám nevím. Hodně
No tak vám nevím. Hodně jsem od toho očekával, ale teď… Jsem z toho nějaký přešlý:(. Uvidíme co ceny a hlavně jestli se objeví plug-in verze s větším dojezdem na elektřinu…
Ale stejně bych si ji
Ale stejně bych si ji koupil:-)