Nový městský crossover Peugeot 2008 – úderný, úsporný

Značka s vozem 2008 využívá své zkušenosti získané díky úspěchu crossoveru 3008. Peugeot 2008 navazuje na dynamiku, kterou úspěšně odstartoval model 208. Také nová 2008 má zaujmout zákazníky na celém světě.

Nový crossover Peugeot 2008
foto: PEUGEOT

Značka Peugeot se svým prvním městským crossoverem, který se snadno ovládá, je stimulující a nabízí jedinečný zážitek z řízení, přináší řadu inovací:

  • moderní místo řidiče – s malým volantem, systémem zobrazení informací ve výši očí řidiče a dotykovým displejem,
  • dynamické chování, které je synonymem potěšení z řízení a je zaručeno uznávanou zkušeností v oblasti jízdních vlastností,
  • možnost volně opustit zpevněné cesty díky příznivé světlé výšce, ochranným prvkům karoserie a systému Grip Control.

S vozem 2008 získává značka vůz, kterým v Evropě upevní své vedoucí postavení v tomto segmentu a získá nové zákazníky v Asii a v Latinské Americe.
Maxime Picat, generální ředitel Peugeotu

Peugeot 2008 je pokračováním produktové ofenzívy. Značka využívá úspěchu vozu 3008 a nabízí nový, městský, moderní crossover, s nímž hodlá získat zákazníky po celém světě.
Xavier Peugeot, produktový ředitel Peugeotu

Mezinárodní koncepce

Svět se vyvíjí na všech kontinentech, urbanizace se zvyšuje. Nová generace obyvatel miluje život ve městě, ale stejně ráda město opouští. Tito mladí lidé jsou dynamičtí, pružní a neustále v pohybu mezi různými styly života. Bez ohledu na to, na kterém kontinentu žijí, vždy hledají výrobky, které odpovídají jejich image a které jim usnadní a zkrášlí každodenní život.

Značka Peugeot na základě tohoto zjištění vytvořila zadávací podmínky s ambiciózními cíli. „Crossover by Peugeot“ kombinuje jedinečnou zkušenost z řízení, výrazný styl a uživatelské přednosti. Cílem bylo na třech kontinentech vyvinout vůz určený pro celosvětovou klientelu. Vozy 2008 prodávané na evropských trzích se budou vyrábět ve francouzské továrně v Mulhouse.

Tento pouze 416 cm dlouhý a 174 cm široký vůz v sobě jedinečně snoubí řízení hatchbacku a robustnost SUV s prostorností kabiny, jejíž modularita a komfort vybízejí k využití každého momentu. Pohybuje se stejně snadno ve městě i mimo něj, díky protiprokluzovému systému Grip Control se v něm budete cítit bezpečně.

Zákazníci vyžadují styl, příjemné řízení, funkčnost a kvalitu. Týmy ve Francii, Číně a Brazílii společně pracovaly na tom, aby model 2008 všechny tyto požadavky splňoval!
Brigitte Courtehoux, šéfmanažerka projektu 2008

Jedinečný styl pro nová území

Nový Peugeot 2008 přenáší standardy prostorných vozů do segmentu malých automobilů. Tento moderní crossover dokáže spojovat světy. Výrazný styl potvrzuje jeho identitu ve službách praktičnosti, prostoru a zážitků z jízdy.

Model 2008 se zvýšenou světlou výškou spočívá na pneumatikách „Mud & Snow“ namontovaných na sedmnáctipalcových kolech s diamantovým výbrusem a matnou úpravou. Zvláštní tvar obloukových podběhů kol ukotvuje vůz 2008 k vozovce a současně mu dodává lehkost.

Černé nárazníky a prahová lišta vůz dokonale chrání, doplňují je nerezové přední a zadní ochranné prvky a boční lišty.

Čelní strana přebírá designové prvky značky. Jednotlivé elementy jsou co nejtěsněji spjaté s vozem, nedochází k žádné nadbytečné spotřebě materiálu. Z jemně propracované kapoty čiší bezpečnost, robustnost a lehkost celého vozu 2008.

Design plovoucí masky chladiče je jakoby vytesaný z kovu, je elegantní a současně budí dojem síly. Okraj zcela nových světlometů přiléhá co nejtěsněji k optice světel. Jejich ostrý vzhled dodává karoserii výraz zornice šelmy.

Propracované světlomety vytváří s čelní stranou jednolitý celek a propůjčují vozu velmi expresivní, technologický a individuální charakter. Pohled ještě podtrhují denní světla s LED diodami.

K dojmu přesnosti, ochrany a robustnosti přispívá i kapota a blatníky, které však současně působí velmi lehce.

Nový městský crossover nabízí rovněž velmi elegantní sofistikovaný tvar blatníků a boků, které ukazují na jeho přirozené sportovní vlastnosti. Velké prosklené plochy včetně panoramatické střechy jsou příslibem prostorného interiéru otevřeného okolnímu prostředí.

I ze zadní části vyzařuje robustnost a dynamika. Nad zavazadlový prostor s nízkým nákladovým prahem přesahuje dynamicky tvarovaná střecha, která se inspirovala u modelu RCZ. Široká výklopná záď je orámovaná světly, která jsou dokonale zasazena do karoserie. Tři světelné drápy využívající LED diody jako by pluly uvnitř reflektoru a vzájemně se dotýkaly.

Při pohledu z profilu je zdůrazněn dynamický a elegantní pohyb střechy. Křivka střechy přesahuje zadní sedadla a dává vyniknout originálnímu zakončení horní hrany dveří. Ty vypadají jako zasazené do karoserie a zdůrazňují prodloužení křivky až k zadnímu spojleru, navazujícího na linii střechy. Střešní nosiče mají dokonale propracovaný design a podtrhují dojem, že vůz 2008 je stvořen k rychlé jízdě a aktivnímu trávení volného času.

Zcela nová zkušenost s řízením v segmentu crossoverů

Řidič, pohodlně usazený v sedadle s nastavitelnou délkou, výškou a sklonem, jako by tvořil se svým vozem jeden celek. Intuitivně může používat veškeré funkce, jejich umístění je na dosah ruky.

V rukou má malý multifunkční podélně a výškově nastavitelný volant, který umožňuje přesné řízení. Všechny potřebné informace má řidič ve výšce očí. Dotykový sedmipalcový displej, který jakoby plul v prostoru, je od druhé úrovně výbavy součástí sériové nabídky. Řidič pomocí něho ovládá všechny funkce zajišťující mobilní připojení včetně služeb Peugeot Connect Apps.

Středová polovysoká konzola vyrůstá z palubní desky a je do ní zabudovaná páka ruční brzdy leteckého typu, jejíž lopatkový tvar uvolňuje prostor kolem místa řidiče. Elegantní a robustní páka je u vyšších verzí výbavy potažena prošitou kůží. Na konsole je umístěno i ovládání protisluneční roletky prosklené panoramatické střechy a ovladač systému Grip Control.

Lišta kolem palubní desky je potažena hedvábným materiálem, který svádí k doteku. Prostor oživují saténově chromované prvky: větráky, páčka ruční brzdy, spodní část volantu, boky hlavice řadicí páky, lišta kolem dotykového displeje.

Atmosféra na palubě je zcela jedinečná, díky specifickému osvětlení. Displeje vyvýšeného středového přístroje jsou u vyšších verzí výbavy obkrouženy modře podsvícenou LED linií, panoramatická prosklená plocha s LED lištami vydává rozptýlené modré světlo.

I ve verzi s plnou střechou je v kabině jedinečné osvětlení. Inovace spočívá ve stropě s laserově vypálenými velmi přesnými vzory. Ve tmě se strop Peugeotu rozsvítí měkkým bílým světlem, které vydávají LED diody.

Stimulující řízení

Značka díky mezinárodnímu úspěchu modelu 3008 získala know-how v oblasti crossoverů. To se rozhodla spojit se zkušenostmi v oblasti řízení. Model 2008 tak nabízí dynamické řízení, které je v tomto segmentu nevídané.

Mrštný a přesný městský crossover neustále předává řidiči informace o řízení. Díky zvýšené poloze sedáku má řidič lepší přehled o silnici před sebou a malý volant, který je symbolem tohoto řízení, je ztělesněním snadnosti a přesnosti ovládání Peugeotu 2008.

Nápravový systém byl pečlivě vyladěn, aby co nejlépe odpovídal hmotnosti 1045 kg. Seřízení se týkalo přední nápravy typu pseudo McPherson a zadní nápravy s deformovatelným příčným nosníkem a specificky seřízenými pružinami a tlumiči, stejně jako posilovačů řízení. Model 2008 tak dosáhl vysoké úrovně syntézy mezi komfortem, stabilitou a dynamikou.

Řidič se tak může radovat z reaktivního řízení a přitom posádce zajistit komfort.

Grip Control pro lepší pohyblivost

Tento systém, patentován skupinou PSA, umožňuje používat vůz 2008 díky posílené pohyblivosti i v podmínkách s nižší přilnavostí povrchu. Systém Grip Control využívá elektronické prvky, kterými je již vůz vybaven, je spojen s velkou světlou výškou 16 cm a pneumatikami Mud & Snow na elegantních kolech, u kterých byl použit diamantový výbrus a matný lak.

Multifunkční a pružný systém se přizpůsobí danému terénu. Působí na přední kola, ale stále nechává řidiči možnost zvolit si, zda zařízení bude fungovat v režimu Standard, nebo zda ovladačem na středové konzole zvolí jeden z režimů v nabídce: Sníh, Terén, Písek, ESP Off.

Systém Grip Control je k dispozici u dvou rozměrů pneumatik: 215/60 R16 nebo 205/50 R17.

Park Assist pro radost z parkování

Tato technologická výbava, která automatizuje parkovací manévry, využívá kompaktnosti 2008 pro usnadnění cest po městě. Řidič si po aktivaci funkce zvolí na dotykovém displeji typ manévru, který chce provést, tedy zaparkování doleva nebo doprava od silnice.

Ultrazvuková čidla pak změří velikosti volných parkovacích míst a oznámí řidiči první vhodné místo. Park Assist pak vůz zaparkuje pomocí elektrického posilovače řízení, řidič kontroluje jen rychlost vozu a jeho okolí.

Při vyjíždění z parkovacího místa stačí opět spustit Park Assist, a to i ve svahu, kde systém použije funkci Hill Assist (asistent pro rozjezd do svahu), která je k dispozici u všech motorů s výjimkou motorů 1.4 HDi 68 k a 1.2 VTi 82 k s manuální pětistupňovou převodovkou.

2008 znamená také bezpečnost

Bezpečnost na nejvyšší úrovni: primární, sekundární i terciární. Peugeot 2008 nabízí vedle reaktivního a snadného řízení i vysokou úroveň bezpečnosti. Řidič může spoléhat na tempomat / omezovač rychlosti, který je sériově montován do všech verzí výbavy, na seřízení podvozku a na řadu dalších prvků výbavy.

Všechny verze 2008 jsou sériově vybaveny elektronickým systémem kontroly stability (ESP), který lze do rychlosti 50 km/hod vypnout. Tento systém zajišťuje několik funkcí: protiprokluzový systém, dynamickou kontrolu stability, podporu brzdění v kritických situacích a elektronické rozdělování brzdného účinku.

ESP působí na čtyři brzdné kotouče, přizpůsobené jednotlivým typům motorů pro lepší výsledky (výkony a odolnost). Přední vzduchem chlazené kotouče mají dvě velikosti: 266 x 22 mm a 283 x 26 mm u nejsilnějších verzí. Zadní brzdy jsou opatřeny plnými kotouči 249 x 9 mm.

V případě nárazu posádku chrání celkem šest airbagů – dva čelní, dva boční, dva hlavové. Boční airbagy, zabudované do opěradel předních sedadel zajišťují optimální ochranu bez ohledu na nastavení sedadel. Čelní airbag spolujezdce lze pro bezpečné převážení dětských sedaček odpojit. Boční zadní sedadla jsou opatřena tříbodovými úchyty Isofix.

Model 2008 rovněž využívá prvenství značky v oblasti terciární bezpečnosti. Pokud je tento městský crossover vybavený samostatnou telematickou skříňkou, nabízí bezplatně a bez časového omezení služby Peugeot Connect SOS a Peugeot Connect Assistance. V případě nehody systém pomocí GSM vyhledá polohu vozu a vyšle na místo záchranné složky.

Systém, který se používá od roku 2003, je již namontován ve více než 760 000 vozech Peugeot v 10 evropských zemích. Záchrannou pomoc již zajistil ve více než 6 500 nouzových situacích.

Velký objem, snadné využití

2008 nabízí díky rozvoru 254 m vysokou úroveň prostornosti kabiny. Cestující na zadních sedadlech mají k dispozici dostatek místa díky tenkým opěradlům předních sedadel a mohou využít 12 V zásuvku umožňující připojení přenosných zařízení.

Mají přístup do zavazadlového prostoru, aniž by museli opustit své místo, a to i když je vůz v pohybu. Přední část krytu zavazadel je pro tento účel otočná.

Přístup do velkorysého zavazadlového prostrou zvenčí je rovněž snadný, přes velký obdélníkový otvor a nízký nákladový práh s ochranným krytem z leštěného nerezu ve výšce pouhých 60 cm. Zadní lavice dělitelná v poměru 1/3 – 2/3 umožňuje měnit jediným pohybem ruky objem z 360 na 1194 dm3, z toho 22 dm3 je pod podlahou.

Pro sklopení sedadla stačí stisknout ovladač v horní části, opěradlo se pak překlopí automaticky.

Pro snadnější manipulaci s nákladem je podlaha opatřena pěti kolejničkami, které probíhají od nákladového prahu po přední sedadla. Náklad lze bezpečně připevnit pomocí šesti chromovaných háčků.

Zavazadlový prostor je praktický do posledního detailu. Nabízí dvě odkládací přihrádky na bocích, upínací popruh a síť a další prostor o objemu 22 litrů pod kobercem.

U každého místa najdou cestující řadu důmyslných odkládacích přihrádek, které se snadno lokalizují díky přednímu a zadnímu stropnímu osvětlení: kapsy v předních dveřích, přihrádka před sedadlem spolujezdce, přihrádka s držákem na nápoje v blízkosti řadicí páky, zavřená přihrádka v konzole, kapsy v opěradlech předních dveří.

Celkově dosahuje objem odkládacích přihrádek 24 litrů. Klíče, telefony a další předměty každodenní potřeby tak vždycky najdou na palubě vozu 2008 své místo.

Výkonná řada motorů

Motory poslední generace využívají nízké hmotnosti a profilovaného tvaru vozu a umožňují použití na všech typech povrchů, při skutečně rekordně nízké spotřebě: od 3,8 l/100 km a 98 g CO2/km (detailní popis viz dále).

Díky know-how a technologickým inovacím značky – tříválcovému benzínovému motoru nové generace, rozšíření systému Stop&Start u benzínových motorů, dieselovým motorům e-HDI – se model 2008 dostal do čela ve svém segmentu, protože se mu obdivuhodně podařilo skloubit šetrný přístup k životnímu prostředí a radost z řízení.

Benzínový tříválec nové generace

Nová generace benzínových tříválcových motorů, které pocházejí kompletně z dílen skupiny, již prokázala svou účinnost z hlediska spotřeby a emisí CO2. Motory jsou rovněž kompaktní a lehké, verze 1.2 VTi je o 21 kg lehčí než čtyřválec podobného výkonu.

Výkon této nové generace motorů byl posílen zavedením systému Stop&Start na jedné straně a systému přeplňování spojeného s přímým vstřikováním na druhé straně.

Nabídka Stop&Start k dispozici v benzínové i naftové verzi

Tato technologie se poprvé úspěšně objevila u naftových motorů e-HDi ve vozech 508 a 308, poté se masově rozšířila u modelu 208. Motory e-VTi a e-THP umožňují zákazníkům, kteří si zvolí benzínový motor, využívat stejných předností. Je to nízká spotřeba, automatické vypnutí motoru, téměř okamžité znovunastartování bez hluku a vibrací, příjemné používání.

Tato technologie, která se používá u benzínových i naftových motorů, je k dispozici u šesti z devíti motorů řady 2008. Společně s moderní verzí automatické převodovky, která nabízí funkci postupného zabírání, přináší u motoru 1.2 e-VTi emise pouhých 99 g CO2/km. U naftových motorů nepřekračují emise 98 g CO2/km.

Nové tříválcové turbo motory

Nabídka motorů se v dalších měsících rozšíří o přeplňované verze benzínových tříválců. Obě nabízené úrovně výkonu, 1.2 e-THP 110 a 1.2 e-THP 130, umožní dynamické řízení, zejména díky vyššímu točivému momentu, který u prvně jmenovaného motoru činí 205 a u druhého 230 Nm.

Technologicky vyspělý motor 1.2 e-THP je o 12 kg lehčí než atmosférický čtyřválec rovnocenného výkonu, a to i když je opatřen turbodmychadlem, výkonnějším systémem chlazení a nabízí dynamické výkony, odpovídající zvýšení točivého momentu o 45 %. Úspora spotřeby je v závislosti na konkrétní verzi 15 – 20 %.

Peugeot Connect Apps, aplikace na palubě

Značka, která je na špici v nabídce mobilních služeb, přišla s nabídkou nové generace mobilních služeb, usnadňujících motoristům život. Systém Peugeot Connect Apps fungující na principu Plug & Play nabízí rychlé a plynulé používání díky předávání dat v síti 3G. Služba funguje nepřetržitě v 17 zemích, bez účtování dalších nákladů (roaming).

Se službou Peugeot Connect Apps se řidič pohybuje v okolním prostředí zcela svobodně a samostatně, s využitím informací o provozu, možnostech parkování, turistických zajímavostech, počasí či zajímavých adresách… dostane se snadno k informacím, které jsou pro něj užitečné.

Služba Peugeot Connect Apps nabízí navigaci, u níž je díky jejímu intuitivnímu charakteru zapotřebí minimální počet pohybů. Informace jsou navíc poskytovány ve dvou režimech. Pokud vůz stojí, je přístup ke všem funkcím. Pokud se vůz rozjede, spustí se automaticky druhá úroveň s omezeným přístupem. Některé aplikace jsou navíc k dispozici jen po zastavení.

Všech jedenáct aplikací (MyPeugeot, Michelin Trafic, Guide Michelin, Michelin Voyage, ViaMichelin, Carburant, Parking, Dismoioù, Météo, PagesJaunes, Trip Advisor) je velmi užitečných. Používají údaje o voze, jako je okamžitá rychlost, počet ujetých kilometrů, dojezd, pozice GPS.

Později bude pro Peugeot Connect Apps vytvořen speciální obchod s aplikacemi, mezi nimiž uživatel nalezne sociální síť, elektronickou poštu, informace o myčkách a zařízeních pro dohuštění pneumatik, dále hry, kalkulačku a Wikipedii. Klient si bude moci navíc díky zabudovanému portálu nakonfigurovat na počítači svou osobní stránku MyPeugeot.

Grip Control pro lepší pohyblivost

Tento systém, je patentován skupinou PSA, optimalizuje pohyblivost v podmínkách nízké přilnavosti povrchu. Spojuje se v něm světlá výška vozu (16 cm), vyspělý protiprokluzový systém a pneumatiky Mud & Snow, namontované na elegantních kolech s diamantovým výbrusem a matným lakem.

Multifunkční a pružný systém se přizpůsobí danému terénu. Působí na přední kola, ale stále nechává řidiči možnost zvolit si, zda zařízení bude fungovat v režimu Standard, nebo zda ovladačem na středové konzole zvolí jeden z režimů v nabídce. Ta zahrnuje pět režimů:

Režim Standard je určený pro běžné podmínky s nízkou mírou prokluzování.

Režim Sníh přizpůsobuje prokluz každého hnacího kola konkrétním podmínkám přilnavosti. Jakmile vůz dosáhne rychlost 50 km/h, přepne se systém do režimu Standard.

Režim terén umožňuje klidnou jízdu na kluzkém povrchu (bláto, mokrá tráva,…). Zajišťuje rozjezd ve zvláštních podmínkách, kdy přenese maximum točivého momentu na jedno kolo. Tento režim, který působí jako diferenciál s omezeným prokluzem (DGL), je určen především pro nezpevněné cesty a je aktivní do rychlosti 80 km/hod.

Režim Písek zachovává prokluzování obou hnacích kol současně, aby se vůz mohl pohybovat po sypkém povrchu a nedošlo k uvíznutí. Tento režim je funkční až do rychlosti 120 km/hod, potom se přepne do režimu Standard.

Režim ESP Off nechává řidiči volnost odpojit až do rychlosti 50 km/hod elektronický systém kontroly stability a Grip Control a převzít úplnou kontrolu nad pohybem vozu.

Grip Control umožňuje rozšířit díky vyšší pohyblivosti pole působnosti vozu 2008 na různé typy terénů, aniž by se zvýšila hmotnost vozu. Tyto požadavky na pohyblivost si normálně vyžadují další mechanické systémy, zatímco systém Grip Control funguje s elektronickými prvky, kterými je už vůz vybaven.

U vozu 2008 je Grip Control k dispozici se dvěma rozměry pneumatik: 215/60 R16 nebo 205/50 R17.

Výkonná řada motorů

Motory poslední generace využívají nízké hmotnosti a profilovaného tvaru vozu a umožňují použití na všech typech povrchů, při skutečně rekordně nízké spotřebě: až 3,8 l/100 km a pouhých 98 g CO2/km.

Díky know-how a technologickým inovacím značky – tříválcovému benzínovému motoru nové generace, rozšíření systému Stop&Start u benzínových motorů, dieselovým motorům e-HDI – se model 2008 dostal do čela ve svém segmentu, protože se mu obdivuhodně podařilo skloubit šetrný přístup k životnímu prostředí a radost z řízení.

Nabídka benzínových motorů Peugeotu 2008:

– 1.2 l e-VTi 60 kW (82 k) ; 118 Nm, pětistupňová robotizovaná převodovka, Stop&Start; CO2: 99 g/km,
– 1.2 l VTi 60 kW (82 k); 118 Nm, pětistupňová manuální převodovka; CO2: 114 g/km,
– 1.2 l e-THP 81 kW (110 k) 3; 205 Nm, pětistupňová manuální převodovka, Stop&Start; CO2: 104 g/km,
– 1.6 l VTi 88 kW (120 k); 160 Nm, pětistupňová manuální převodovka; CO2: 135 g/km,
– 1.2 l e-THP 96 kW (130 k) 3; 230 Nm šestistupňová manuální převodovka, Stop&Start; CO2: 109 g/km.

Nabídka naftových motorů Peugeotu 2008:

– 1.4 l HDi FAP 50 kW (68 k), 160 Nm, pětistupňová manuální převodovka; CO2:104 g/km,
– 1.6 l e-HDi FAP 68 kW (92 k), 230 Nm, šestistupňová robotizovaná převodovka, Stop&Start; CO2: 98 g/km,
– 1.6 l e-HDi FAP 68 kW (92 k), 230 Nm, pětistupňová manuální převodovka, Stop&Start; CO2: 103 g/km,
– 1.6 l e-HDi FAP 84 kW (115 k), 270 Nm, šestistupňová manuální převodovka, Stop&Start; CO2: 106 g/km.

Benzínové tříválcové motory nové generace

Nová generace benzínových tříválcových motorů, která celá pochází z dílen skupiny, již prokázala svou účinnost z hlediska spotřeby a emisí CO2. Je rovněž kompaktní a lehká, verze 1.2 VTi je o 21 kg lehčí než čtyřválec podobného výkonu.

K dosažení tohoto výsledku využili techničtí specialisté to nejlepší z technologie. Pro snížení ztráty způsobené třením, představující přibližně pětinu výkonu, kterou motor spotřebuje, o 30 %, tyto motory využívají: povrch Like Carbon použitý u pístních čepů, pístních kroužků a zdvihátek, vyosení pístů o 6,9 mm, mokrý rozvodový řemen zabudovaný do skříně motoru, což také přispívá k tichému chodu.

Za stejným účelem umožňuje chlazení typu Split Cooling dosáhnout rychleji optimální teploty. Po nastartování, kdy je motor studený, se chladicí kapalina dostane jen k hlavě válců, kde se rychleji ohřeje od výfuku. Jakmile je dosaženo ideální teploty, otevře se chladicí okruh směrem k chladiči a spodní části motoru.

Spotřeba byla optimalizována zlepšením aerodynamiky plnění válců (sací potrubí, hlavy pístů) a úpravou zapalování tak, aby fungovalo s vysokou hladinou zbytkových plynů (IGR). Hlava válce z hliníkové slitiny je opatřena 4 ventily na válec, vícebodovým nepřímým vstřikováním, systémem rozvodů s plynule proměnným časováním ventilů (VVT).

Hlava válce využívá další novinky. Vyrábí se metodou „lití do ztracené formy“, kterou jako jedna z mála továren na světě továrna v Charleville ovládá. Tento výrobní postup výrazně snižuje počet dílů.

Sběrné výfukové potrubí, výstupní modul chlazení a držák motoru jsou pak zabudované do hlavy válců. I to přispívá k rychlému nárůstu provozní teploty motoru, kdy se chladicí kapalina dostane do kontaktu sběrným výfukovým potrubím pro optimální výměnu tepla.
Tato velice technologicky vyspělá hlava válců je o 6 kg lehčí, což také přispívá ke snížení celkové hmotnosti motoru.

Motor 1.2 VTi je nejen výkonný, ale nabízí také vynikající úroveň vibračního a akustického komfortu. Po zařazení prvního rychlostního stupně se využívá jednoduchý setrvačník s velkým setrvačným odporem a vyvažovací hřídelí s opačnou rotací.

Akustika byla vylepšena díky zpevnění skříně motoru, což omezilo rozšíření hluku, a pomocí rezonátoru sání, který absorbuje nepříjemné zvukové frekvence. A konečně výfukové potrubí je opatřeno specifickým mezitlumičem.

Výkon této přirozeně silné nové generace motorů bude ještě posílen zavedením přeplňování a přímého vstřikování na jedné straně a systémem Stop&Start na straně druhé.

Nabídka Stop&Start k dispozici u benzínových i naftových motorů

Tato technologie se poprvé úspěšně objevila u naftových motorů e-HDi ve vozech 508 a 308, poté se masově rozšířila u modelu 208. Motory e-VTi a e-THP umožňují zákazníkům, kteří si zvolí benzínový motor, využívat stejných předností, kterými jsou nízká spotřeba, automatické vypnutí motoru, téměř okamžité znovunastartování bez hluku a vibrací, příjemné používání.

Systém Stop&Start spojený s účinnou architekturou vozu 2008 přináší spotřebu, která je výrazně nižší než u konkurence. Motor startuje takřka okamžitě, bez hluku či vibrací, řidič má proto důvod maximalizovat čas, kdy je motor vypnutý. Systém navíc funguje při teplotách od -5 °C po +35 °C, což je víc, než nabízí konkurenční řešení.

Funkce Stop&Start využívá systém řízení alternátoru (Volt Control) pro rekuperaci energie při zpomalení a hybridní baterii pro uložení a dodání doplňující energie při startován (e-booster). U motoru e-HDi používá reverzibilní alternátor a u motorů e-VTi a e-THP zesílený startér. Účelem je:

– snížit spotřebu v městském provozu o 15 %,
– rychleji startovat (400 ms),
– aktivovat vypnutí motoru u naftové verze od 20 km/hod u manuální převodovky (8 km/hod u robotizované převodovky), u benzínové verze od 0 km/hod,
– zpříjemnit používání systému (tichý chod, absence vibrací).
Řidič má možnost funkci Stop&Start kdykoliv vypnout pomocí tlačítka na palubní desce.

Tato technologie, která se používá u benzínových i naftových motorů, je k dispozici u šesti z devíti motorů řady 2008. Společně s moderní verzí automatické převodovky, která nabízí funkci postupného zabírání, přináší u motoru 1.2 e-VTi emise pouhých 99 g CO2/km. U naftových motorů nepřekračují emise 98 g CO2/km.

Nové tříválcové motory s turbodmychadlem

V průběhu několika měsíců po uvedení vozu na trh se řada motorů rozroste o přeplňované verze benzínových tříválců. Obě nabízené úrovně výkonu, 1.2 e-THP 110 k a 1.2 e-THP 130 k, umožní dynamické řízení, zejména díky vyššímu točivému momentu, který u prvně jmenovaného motoru činí 205 a u druhého 230 Nm.

Tyto typy motorů již budou předjímat normu Euro 6. Budou vybaveny vysokotlakým vstřikováním 200 bar. Za účelem optimalizace spalování je palivo rozstřikováno ve velmi jemných kapičkách pomocí vstřikovačů, jejichž 6 otvorů bylo vytvořeno systémem Laser Dribling. Otvory jsou rozmístěny co nejblíže svíček zapalování uprostřed spalovací komory, výkon souvisí s velkou kompaktností hlavy válce.

Vysoké výkony, kterých tento motor dosahuje, vyžadují vhodné řízení teploty. Motor proto používá řízený termostat pro rychlejší zvýšení teploty a její přesnou regulaci. Pláště válců jsou takzvaně hybridní, každý je pokrytý hliníkovým povlakem, který se po vsunutí do bloku motoru lehce rozpustí. Po ochlazení umožňuje optimální adheze mezi blokem a plášti lepší přenos tepelné energie.

Technologicky vyspělý motor 1.2 e-THP je o 12 kg lehčí než atmosférický čtyřválec rovnocenného výkonu, a to i když je opatřen turbodmychadlem, výkonnějším systémem chlazení a nabízí dynamické výkony, odpovídající zvýšení točivého momentu o 45 %. Úspora spotřeby je v závislosti na konkrétní verzi 15 – 20 %.

Osobní úpravy na míru a doplňky dle vlastního vkusu

Díky celé řadě úprav na míru je možné upravit exteriér i interiér vozu 2008. Tato nabídka pojmenovaná Downtown se inspirovala u motivů použitých u koncepčního vozu 2008: samolepicí fólie s černými okraji, které kontrastují s velmi moderními jasnými barvami (žlutá, růžová, oranžová). Díky nim je možné zdůraznit prahové lišty, střešní tyče, masku chladiče, vnější zpětná zrcátka, okrasné lišty zadních dveří, větráky, středovou konzolu, horní část sdruženého přístroje, lišty kolem ovladačů dveří a oken, atd. Tuto nabídku doplňují specifická 17palcová kola s postupným diamantovým výbrusem a barevné středy kol.

V nabídce 2008 je řada prvků příslušenství, například hliníková kola – ve velikosti 15 “, 16 ” a 17 ” – a chromovaná vnější zpětná zrcátka, která ještě více podtrhují eleganci tohoto městského crossoveru značky Peugeot.

Zákazníci, kteří budou chtít využít jeho schopností, mají k dispozici specifickou nabídku řešení pro usnadnění transportu nejrůznějšího nákladu. Jde například o tažné zařízení RDSO s koulí demontovatelnou bez použití nářadí, dále zajištěné střešní tyče umožňující namontování držáku na kolo, držáku na lyže nebo střešních boxů. Tyto nové boxy se otevírají na obou stranách pro snadné nakládání za všech podmínek.

Dětské sedačky značky Peugeot s úchyty Isofix na zadních sedadlech jsou ideálním bezpečnostním prostředkem. Cestující ve voze uvítají možnost umístění univerzálního multimediálního držáku na opěrky hlavy, do kterého se vejde až 13palcový displej. V nabídce příslušenství je celá řada dalších prvků, které reagují na potřeby zákazníků.

tisková zpráva

2 Comments on “Nový městský crossover Peugeot 2008 – úderný, úsporný”

  1. Jeden ze způsobů jak
    Jeden ze způsobů jak uspokojit nabubřelé ego .
    -(Svět se vyvíjí na všech kontinentech, urbanizace se zvyšuje. Nová generace obyvatel miluje život ve městě, ale stejně ráda město opouští. Tito mladí lidé jsou dynamičtí, pružní a neustále v pohybu mezi různými styly života. Bez ohledu na to, na kterém kontinentu žijí, vždy hledají výrobky, které odpovídají jejich image a které jim usnadní a zkrášlí každodenní život.)-
    Lidé jsou stále rozežranější a kupují spousty zbytečností, které vlastně ani nepotřebují jen proto aby ukázali svému okolí jak jsou vyjímeční .

Napsat komentář