Společnost Lorinser se zabývá tuningem, převážně vozů Mercedes-Benz. Aktuálně na autosalonu v Essenu představila Smart ForTwo upravený do podoby plug-in hybridu. Nazvala ho Easybrid.
Do miniaturního auta do města koncernu Daimler namontovala dva elektromotory v kolech s výkonem 30 kW. „Modifikace je možná a lze ji provést poměrně snadno, tudíž i levně,“ komentoval novinku šéf společnosti Lorinser Martin Oberdoerfer-Schmidt.
Podmínkou pro takovou přestavbu je jedině to, že auto bude mít bubnové brzdy na zadní nápravě. to je u malých a kompaktních aut vcelku běžná praxe. Modelu Smart ForTwo tak přibylo 41 koní výkonu.
Plug-in hybrid může jet čistě na elektřinu, čistě na spalovací motor nebo na kombinaci obojího. O pohon elektromotoru se starají lithium-iontové baterie umístěné v místě rezervy, případně na podvozku (jako v případě Smartu). Dobíjet lze z klasické domácí zásuvky. Rekuperace je samozřejmostí.
Dojezd čistě na elektřinu se pohybuje kolem 30 km, kombinovaný dojezd je pak přes 500 km. Pokud by se podobná modifikace uplatnila u turbodieselu, mohl by být kombinovaný dojezd ještě vyšší.
Smart Fortwo přestavěný na plug-in hybrid je pouze prvním ukázkovým prototypem. Firma plánuje podobně upravit také modely Volkswagen Polo, Renault Twingo a Fiat 500, tedy nejzajímavější malá auta na trhu.
Firma Lorinser slibuje, že cena podobné modifikace by mohla nakonec klesnout až někam k 5000 euro.
A baterie nie sú
A baterie nie sú umiestnené v mieste rezervy určite – Smart v žiadnom vyhotovení rezrvu nemá, má len sadu na opravu pneumatík rozmeru 20x10x5 cm umiestnenú pod nohasmi spolujazdca vedľa batérie a tam sa určite veľká batéria nevojde.
Neviem ako ste to
Neviem ako ste to prekladali, ale čtyřkolka to určite nebude, lebo Smart má štandartne pohon zadných kolies. Takže po prerábke zostane zadokolka ako predtým.
Díky za upozornění,
Díky za upozornění, článek jsem opravil. V tiskové zprávě je to nejspíš myšleno jako možnost pro další přestavby.