Londýn zavádí vodíkové autobusy do běžného provozu

Ivo Hradil - 17 Prosinec 2010

Po úspěšných testech autobusů s pohonem v posledních několika letech byla v úterý v zavedena pravidelná linka tohoto autobusu na frekventované turistické trase RV1.   
autobusy Citaro Oxford Londýn

David Edwards, mluvčí Transport for London, poznamenal: „Jedná se o novou generaci autobusů, využívajících k pohonu vodíkové . Tyto vozy byly navrženy a vyvinuty na základě našich požadavků a v případě, že se prokáží jako spolehlivé a vhodné pro potřeby , budeme vážně zvažovat rozšíření vozového parku.“ Očekává se, že do poloviny roku 2011 přibude dalších sedm těchto vozidel.

vyrábí , která je ukládána do . Při produkování elektřiny nedochází k uvolňování žádných , což má pozitivní vliv na kvalitu ovzduší ve městech, na rozdíl od starých .

Autobusy jsou také schopny vyrábět prostřednictvím brzdění, takže se stále průběžně dobíjejí. To umožňuje cestovat autobusem po dobu až 18 hodin, bez nutnosti doplňovat .

Zavedení této technologie do Londýna koresponduje s otevřením největší britské vodíkové čerpací stanice, která se nachází ve východním Londýně.

Jedinou otázkou tak zůstává , jelikož je tato poměrně nová a do ceny se promítá i její dosavadní a . Pokud se vodíkové autobusy osvědčí a prokáží výrazný pozitivní vliv na , bude se dle odborníků i cena dostávat na přijatelnější hladinu.

Prvním městem, které zavedlo pravidelnou autobusovou linku vodíkových autobusů, byl . Rychle za ním následoval , Perth a Reykjavík. V chtějí mít 14 vodíkových autobusů a 40 dalších v provozu do roku 2016.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

//nitra.sme.sk/c/5695799/pre-nehodu-kamiona-s-vodikom-museli-evakuovat-ludi.html

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

"Jedinou otázkou tak zůstává cena ... " No mňa napadá ešte jeden problém ... odkiaľ plánujú získavať vodík. V súčasnosti sa tuším vyše 90 percent vodíka produkuje z fosílnych palív. Takže jeho cena porastie s poklesom ich produkcie, rovnako ako cena benzínov a nafty. Samotné vodíkové články sa vyznačujú vysokou cenou a krátkou životnosťou. Význam takéhoto autobusu (možno aj viacerých kusov) by som videl ako zaujímavý experiment na doladenie technológií ... no dokiaľ sa nedotiahne technológia na výrobu vodíka, tak by som im veľký význam neprikladal.

Obrázek uživatele Ivo Hradil

Existuje mnoho způsobu jak vyrobit vodík, avšak jako efektivní se v poslední době údajně jeví výroba vodíku jadernými reaktory čtvrté generace tzv. GEN IV. Ať už to bude tak nebo jinak věřím, že se největší mozky s tímto problémem ještě zdárně poperou. Ivo Hradil :-)

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilKariéra EVC GroupProdej pneu 100% onlinee-SalonBUS2BUS

Newsletter