Německo už nepočítá s milionem elektromobilů do roku 2020

v minulosti oficiálně nastolil politiku 100 000 elektrických aut v roce 2014 a 1 milionu elektroaut v roce 2020. Jenže elektromobily ani plug-in hybrid se v Německu příliš dobře neprodávají.

Elektromobil Volkswagen e-Golf má úspěch především za hranicemi Německa
foto: Volkswagen

Německá vláda proto od původních záměrů ustupuje. Zjistila to tamní Strana zelených, která si na Ministerstvu ekonomiky vyžádala informace o tom jak se daří tento cíl plnit a co pro jeho podporu hodlá Německo dělat.

Ministerstvo odpověděl: „Federální vláda si dala za cíl, aby se Německo stalo vedoucím poskytovatelem a předním trhem do roku 2020.“ Myšleno v oblasti elektromobility. Německý vicekancléř Sigmar Gabriel navíc dodal, že vláda už podniká a nadále bude podnikat opatření směrem k tomuto pozitivnímu vývoji.

Aktuálně například Německo schválilo poplatky na dálnicích, kdy elektromobilisté ušetří. Odpočívadla v Německu budou mít také povinně rychlodobíječky. A kromě toho se vláda údajně chystá podpořit nákup elektromobilů pro firmy.

Ačkoliv prodeje elektrických aut v Německu dosahuje rekordů, elektromobily a plug-in hybridy dnes tvoří pouze 0,07 % všech registrovaných vozů v Německu. Předním trhem je v tomto ohledu Norsko, které brzy dosáhne počtu 50 000 elektromobilů na silnicích.

Mezi nejprodávanější elektromobily v Norsku paradoxně patří německé elektromobily Volkswagen e-Golf a Volkswagen e-Up! Ty mají úspěch i jinde v Evropě. Velmi dobře se daří také německému a na evropský trh nově vstupuje také elektromobil Mercedes-Benz třídy B ED, který v redakci právě testujeme.

DW

53 Comments on “Německo už nepočítá s milionem elektromobilů do roku 2020”

  1. Je to o penězích.
    Dneska u

    Je to o penězích.

    Dneska u levného auta (kategorie do 300 000 kč) jsou provozní náklady cca 4kč/km. A to počítám všechny náklady a nájezd 150000 km za 10 let.

    Levné elektrické auto stojí 700 000 kč. Takže při stejném nájezdu stojí kilometr přes 5kč. A má to spoustu omezení.

    A to nejdůležitější – automobilky mají na jednom kusu menší zisk. A dokud EU nezmění metodiku výpočtu spotřeby aby odpovídala reálným podmínkám, tak automobilky nikdo nedonutí dělat dostatek elektroaut.

    1. No a ceny elektroaut?
      E-GOLF

      No a ceny elektroaut?
      E-GOLF neuvádí kapacitu baterie, jen dojezd 130km a cenu přes 900 000
      E-UP stojí přes 600 000 a kapacitu a dojezd VW radši ani neuvádí.

      Nejezdím nijak extrémně, tankuju jednou za 14 dní, ale tyhle modely bych musel tankovat nejméně každý druhý den.
      A cena elektřiny vychází na 0.5 kč/km (LPG vychází na 0.9kč/km)

    2. Hm. Pekné. Len ako v
      Hm. Pekné. Len ako v tichosti sa počíta aj s niečim iným. Dnes 8m2 strechy domu (šikmeJ) osadenej forovoltikou dá 1MWh v ČR/SR ročne. Životnosť FVE na streche kľudne 30 rokov. Nissan na 1MWH najazdí 7000k /rok. Cena FVE stále klesá. Treba to tam započítať. Palivo do elektroauta môže stáť podstatne menej.

        1. Oněch 5kč/kWh je trochu
          Oněch 5kč/kWh je trochu pesimistický odhad. Musel byste si pořídit hodně drahý měnič + Li-Ion baterii, abyste v přepočtu na životnost dostal tak vysoký „tarif“. Ale i tak. Pořád budete mít jistotu, že vám s tarifem za pět let neudělá dealer nějaký čulibrk.
          Ale je pravda, že strana a vláda může udělat nějaký čulibrk například v dani za slunce… I zpětně… Nakonec budeme platit daň i za to, že dýcháme a že se díváme. Slepci budou od daně za dívání zproštěni, ale budou mít zvýšenou daň z osahávání…

    3. U nových aut to takto
      U nových aut to takto zatím vypadá(lze předpokládat ovšem pokles cen elektrických aut v budoucnosti, u kterých je prostor pro snížení ceny), ovšem u většího nájezdu je již ježdění e-autem levnější. Rovněž tak u ojetých – 4letý Leaf se nechá pořít už od 450t. Také se asi nedá srovnávat výbava toho elektrického za 700t proti tomu spalováku za 300t(Leaf X Š Rapid)

    4. Jak to počítáš?
      Fábia

      Jak to počítáš?
      Fábia za 250.000 CZK
      15let při 10.000 km ročně = 150.000km * 0,05(5L/)100km) * 32 až 40kč/L = 240.000 až 300.000 CZK za benzin
      15 * výměna oleje ročně 1.500 czk = 22.500 CZK
      15 * povinný = 15* 2.500 = 37.500 CZK
      servis brzdičky tlumiče

      tzn:
      250.000 CZK + 250.000 CZK + 22.500 CZK + 37.500 CZK + servis = 600.000 CZK / 150.000 km = 4kč/km
      správně to počítáš 🙂

      1. Tesla Model E za 750.000
        Tesla Model E za 750.000 CZK
        15let při 10.000 km ročně = 150.000km * 0,75kč/km = 115.000 za elektrony
        0 * výměna oleje ročně = 0 CZK
        15 * povinný = 15* 1.500 = 22.500 CZK
        servis tlumiče

        tzn:
        750.000 CZK + 115.000 CZK + 22.500 CZK + servis = 900.000 CZK / 150.000 km = 6kč/km
        správně to počítám 🙂

            1. Nemusíte sahat hned po
              Nemusíte sahat hned po ještě neprodávané Tesle Model E, stačí porovnávat s Nissanem Leaf (715-784 tis. Kč s DPH ceníková cena). Ovšem to by zase chtělo porovnávat nes Fábií, ale s Octávií. A to setsakra luxusní Octávií.
              V automatu, metalíze, na alu kolech, komplet v elektrice, s koženými sedadly, všemi dvojstupňově vyhřívanými, předními s odvětráváním sedáku a opěradla, s koženým vyhřívaným volantem, s vestavěnou navigací, couvací kamerou, ovládáním rádia na volantu, tempomatem a omezovačem rychlosti, startováním tlačítkem, možností dálkového vytápění / klimatizace vozu přes mobil atd. atd.
              Jen tak z legrace jsem na oficiálních stránkách Škody poskládal zmíněná hejblata přes konfigurátor do Octavie Fresh Ambition 1.6 TDI s automatem se startovní cenou 526.900,- Kč a ejhle, už jsem byl na 647.200,- Kč s DPH.
              Rozdíl mezi 784-647 je 137 tis. Kč. Při nákladech na provoz by jste je měl mít zpátky do 2-3 let podle najetých kilometrů. Nemluvě o tiché plynulé jízdě bez vibrací a zápachu, což je k nezaplacení.

              1. To je velice zajímavé
                To je velice zajímavé srovnání 🙂 Jako věřím a fandím LEAFu ale opticky se Oktávce moc nepodobá a když Češi dají na vzhled. Chtělo by to toho LEAFa možná trochu evropsky přebouchat 🙂 a 4×4 dva motory s víc baterkama, zaokrouhlit na 900.000 jako to ted udělal ELON s 70Dčkem soudruzi
                teslamotors.com/en_EU/models#dualmotor

                1. och… Kezby 70D stalo 900k
                  och… Kezby 70D stalo 900k 😀

                2. Proč evropsky přebouchat?
                  Proč evropsky přebouchat? Najde se spousta lidí, kterým se design Leafu líbí. Mně naopak připadá hodně povedený a čím déle si to auto prohlížím, tím se mi líbí víc.

                3. K tomu přebouchání,
                  K tomu přebouchání, dříve jsem měl pocit, že nová verze Leafu může být designem jenom lepší, ale poslední dobou si to už přestávám myslet.

                4. není evropsky
                  není evropsky konzervativní, je japonsko-mimozemsky tak trošku ujetý. Velká spousta lidí by ocenila místo šáhlých displejů prapodivných tvarů klasickou palubovku z oktávky nebo bavora a combi prdel k tomu 😉 A co že jezdí na baterky, nic mimořádného, pořát je to jen plechovka na kolečkách, žádný raketoplán. Není třeba kvůli tomu vyvíjet interiéry bodoucnosti, hlavní je že to pojede na ty baterky 🙂

                5. Jistě, je to
                  Jistě, je to přibližovadlo jako každé jiné, ale design je také důležitý. Je to tak, že obal dost často kupuje. My chlapi (i ženy) jsme neuvěřitelně povrchní. Dokonce i tak, že si to ani nedokážeme sami přiznat.
                  Pokud se týče zádě, důvod je dost jasný. Chtěli, aby se do něj co nevíc vešlo, ale protože je to městské vodidlo, tak spíše kratší. Ostatně mám dojem, že úplav za vozem řešili hodně detilně ve větrném tunelu. Právě záď mi připadá dost propracovaná.

  2. Mě se na tom líbí:
    1.

    Mě se na tom líbí:
    1. Hlasitě vyhlásíme krásný plán s krásnými čísly (dodají Zelení).
    2. Následně zjistíme, že to někde drhne.
    3. Potichu změníme plán.
    4. V roce 2020 hlasitě vyhlásíme splnění a překročení plánu.

    Stručně: pokud chci něčeho dosáhnout, tak pro to musím něco udělat. A když to nejde, musím pro to udělat víc. Upravovat plány podle toho, jak to jede samospádem, je na nic.

  3. „elektromobily a plug-in
    „elektromobily a plug-in hybridy dnes tvoří pouze 0,07 všech registrovaných vozů v Německu“
    Co je prosím těch 0,07? Pokud je to 7 procent, je to hrozně moc a pokud 0,07 %, tak hrozně málo. Nemůžu do toho napasovat ani celkový počet vozů, ani třeba nové registrace. Prosím tedy o vysvětlení. Děkuji.

    1. A kolikpak procent bude
      A kolikpak procent bude podíl asi u nás, kde naše republika nemá kvůli dluhům již na žádné dotace a navíc 2/3 rodin je na dlouhá léta zadlužených?
      Ale nevadí, pro nadšence EV si na dotace vypůjčíme, nová EV osvobodíme od DPH, na státní útraty jim vybudujeme rychlé nabíječky a vyhrazená parkovací místa, při každém svém odběru elektrické energie jim budeme přispívat na jejich provoz, odpustíme silniční daně, dálniční poplatky, spotřební daň,a pak kolem roku 2030 snad také dosáhneme na 0,07% provozovaných EV.
      Krásné to vyhlídky do budoucna.

        1. no ty jo! To sou
          no ty jo! To sou komenty…
          velmoc,nacionalismus,sregr, ty jo chachacha…
          Jo Dacia v pravym pruhu, a Skoda v levym 🙂
          A nemaji radi Teslu,hmm…
          To chce trochu myslet, tak vyrabej elektro a prednostne vyvazej,proc? Bylo to tu nekolikrat zmineno,predobjednavky vyprodany do okolnich statu,a faktor vyroby v omezeni poctu kusu.
          Srovnavat 1 radu elektromobilu, s radou 5 a vice typu u motorakaauta je vtipny…
          proto to procento je tak nizky!
          Tesla zatim ma jen 1 model, a proto treba neni zajem,uvadim jako priklad! Ale Ferda,Karotk nam to tu vysvetli,ze? 🙂

    1. Němci jsou v prvý řadě
      Němci jsou v prvý řadě nacionalisti a automobilová velmoc a pouštět si do země cizí automobilku obzvlášt americkou Teslu nechtějí. A za druhý na nich defakto visí osud EU a celou současnou automobilovo soustružnickou mašinérii neměli v úmyslu elektromobilem uzemnit ale nadále vydržovat na principu spalování náhradního paliva CNG zemního plynu z Ruska 😉 To dohodla dřív administrativa Šrédra 😉 a pak taky vlastního vodíku z vlastního Solaru …

      1. Nemci nejsou takovy
        Nemci nejsou takovy nacionalisti, jako treba Francouzi nebo Britove. Samozrejme si jsou vedomi toho, ze nemecka auta patri ke spicce automobiloveho prumyslu a kupuji proto nemecka auta.
        Ani kdyby kupovali nemecka auta jenom kvuli tomu ze jsou nemecka, nijak bych se nedivil, bylo by to prirozene. Kazdy si podporuje svuj prumysl a svoje pracovni mista.
        Ja, kdybych mel doma reznictvi, tak moje zena by take nekupovala maso u konkurence.

        1. plno klise ktore uz davno
          plno klise ktore uz davno nie su pravdive.
          tak je to nie len v tomto.

          pre absolutne kazdeho z nas plati jednoduche pravidlo, pomer cena/vykon (aj v case). je to jednoducha elementarna matematika.

          bev su na tom velmi zle, a len umele zasahy statu cez zatazenie,
          pomylene eko myslenie, a podliehanie modnemu sialenstvu tieto zakladne prvky chovania meni. hovorime im sialenci alebo nasdenci, podla aktualnej politickej korektnosti.

          vacsinou su to naivne deti ktore predali oblicku na ciernom trhu a urobia zopar hluposti, len aby mali svoj milovany produkt.

          rozumne, nerozumne, spravne alebo nespravne riesenie nejestvuje, lebo nie je co riesit, nasu spolocnost a rozmary pohana uhlie, ropa a plyn. 3 veci ktore sa raz minu, to je ale este velmi daleko.

          ak bude zle, postavi sa zopar atomoviek v rekordnom case za prekvapivo priaznive ceny a svet pojde dalej.

      2. Němci jsou především až
        Němci jsou především až absurdní pragmatici – tedy dokud nebude mít pro ně elektromobil zajímavou rentabilitu, tak si ho nekoupí…
        Tesla si myslím, jim vůbec nevadí, byť samozřejmě, kdyby to bylo Německé auto, tak by to bylo plus… Příkladem budiž Dacia, na kterou ochotně stojí fronty, protože je levná a nabídne jim efektivní přibližovadlo do pár kilometrů, případně venkovské SUV..

        1. Němec a Dacia?? To leda na
          Němec a Dacia?? To leda na východě :-)) Tesla jim setsakramentsky vadím, jakmile cejti zahraniční bourák obzvláště lepší než jejich domácí ježí se jim chlupy i na prrr. A pragmatici to jsou, přez dříve levný CNG z ruska se chtěli propracovat k elektromobilům, poněvadž moc dobře vědí že je to supr vozítko co je rakovinou neotravuje i nadále vyrábět spalovací popelnice aby je mohli dodávat dál na východ blbům jako jsi ty 🙂

    2. Co zase resite, nemci
      Co zase resite, nemci nezaspali, nemci v tomto smeru naopak neblouzni. EM je srac.. a nemci to moc dobre vedi, proto je nekupuji. Stejne to same udelali s bionaftou.
      V dobe, kdy je nemecko zasadne zavisle na doprave a valna cast populace dojizdi za praci 50 km a vice tady neni pro EM misto.

      1. Uvaha
        Vyroba bev v De a pod.

        Uvaha

        Vyroba bev v De a pod. je tu uz dlho, skusali rozne druhy a experimentalne clanky dobijatelnych baterii. Doposial trh a vyrobca prisli vzdy na to iste, je to nekomfortne a neoplati sa to. To nie je ako vymena uhlia a pary za olej a vnutorne spalovanie.

        vhodny akumulator elektrickej energie ma pred sebou este dlhu a trnistu cestu, ako aj rychlost jeho naplnania a vhodne rozvodne stanovistia, ..

        Toto nie je vymena doby kamennej a ani to nie je filozofia o tom ze musia dojst kamene aby skoncila. Potrebujeme skutocny mobilny zdroj energie, nie jeho akumulator v stadiu pokus omyl.

    3. Názor. Němci jsou spíše
      Názor. Němci jsou spíše opatrní a konzervativní.Německé automobilky Mnohdy až příliš vyčkávají . V minulosti už na to několikrát málem dojeli (VW brouk/golf 1g) .Také se už v minulosti několikrát spálili v projektech, které skončily finanční ztrátou .
      Elektromobil zažívá renesanci.Renomovaní výrobci Vyčkávali, až vznikne vyšší poptávka, kdy se vyplatí rozjet sériovou výrobu. Taky je tu pořád Nedůvěra k novým technologiím, které musí prokázat svou kvalitu, spolehlivost, životnost.
      Tesla prolomila ledy, a i Německé automobilky zjišťují že je potřeba využít vzrůstajícího zájmu . Německému konzervativnímu zákazníkovi to , ale bude trvat ještě déle, než změní názor.
      http://www.hybrid.cz/v-nemecku-zacala-stavba-nejvetsi-tovarny-na-baterie-v-evrope
      http://www.hybrid.cz/mercedes-investuje-miliardy-do-vyvoje-novych-elektromobilu
      http://www.hybrid.cz/porsche-717-elektromobil-konkurence-pro-tesla-model-s
      http://www.hybrid.cz/sef-bmw-rika-ze-budou-muset-vyrabet-elektricka-auta-po-statisicich

      1. Nemyslel jsem občany,
        Nemyslel jsem občany, myslel jsem na státní koncepci. Když řeknete A (Energiewende – v užším smyslu OZE), musíte říci i B (stabilizace sítě, nové vedení, smart grids, úložiště energie). Elektromobilita je vlastně takový nečekaný bonus. Sešly se dvě technologie, které se doplňují – flotila EV s baterií vytváří vhodné podmínky pro stabilizaci sítě. Proto si myslím, že zaspali. Nevyužívají možností, které elektromobilita nabízí.

        1. Je potřeba obrovských
          Je potřeba obrovských vstupních Investic a nejde vše najednou
          Z mého laického pohledu to vypadá, že se změny dějí příliš pomalu, ale u tak zásadních změn je potřeba pečlivě plánovat. Špatné rozhodnutí se budou obtížně napravovat .
          Jsem pevně přesvědčen že se k tomu postupně dopracují .
          http://byznys.ihned.cz/c1-63350560-obnovitelne-zdroje-loni-v-nemecku-poprve-vyrobily-nejvic-elektriny
          Jsou hledány i jiné možnosti.
          http://zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/v-nemecku-buduji-nejvetsi-vodikovy-sklad-energie-1088385
          Zajímavé. Česka Stopa. Kam se tento výzkumný projekt asi posunul ?
          http://magazin.e15.cz/veda-a-technika/vodikovy-sklad-energie-oziva-i-diky-ceskym-vedcum-975204

          1. Ano a presne proto, jsem
            Ano a presne proto, jsem naprosto jasne presvedcen, ze tyhle investice a cela elektrobobilita jsou nesmysl, stejne jako dostaba temelina. Vyhozene miliardy, ktere se daji investovat daleko lepe. Tady je dame jedne polostatni spolecnosti.
            Lepsi je rozvijet alternativu k rope v podobe vodiku.

            1. Budoucnost patří kombinaci
              Budoucnost patří kombinaci elektřina , vodík , uhlovodíky. Každý má své výhody / nevýhody . Vodíkové auto je velmi složité. V útrobách se skrývá, také akumulátor,takže je to takový hybrid . Palivový článek se musí po nějakém čase měnit. Podle General Motors by měly vydržet až 200 000 km/5500 hodin a vážit méně než 130 kg.Jiní výrobci tvrdí, že jejich Palivový článek vykazuje životnost až 7000 hodin.

Napsat komentář