Norsko je jedním z hlavních trhů pro elektromobily v Evropě. A to díky tedrým dotacím, vyspělé infrastruktuře i bohaté nabídce. V lednu 2015 dosáhl podíl nově prodaných elektromobilů 18 %.
foto: Volkswagen
V lednu 2015 se v Norsku prodalo 1895 elektromobilů. To představovalo 18 % všech nově zaregistrovaných aut. Pokud započítáme i plug-in hybridy, stoupne toto číslo na 21 %.
Není započítáno ani 266 dovozových nákupů aut a 38 nových elektrických dodávek. Za druhý nejvyšší počet prodaných elektromobilů v Norsku (rekordní byl březen 2014 s 2813 prodanými kusy a 28% podílem) může zejména Volkswagen.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
V Norsku se minulý rok prodalo 18 017 elektromobilů
Německá automobilka konečně začala dodávat do Norska elektromobily Volkswagen e-Golf vybavené tepelnými čerpadly. Celkem se jich prodalo 879 (tzn. 66,9 % všech elektromobilů) a jde o nejprodávanější elektromobil v Norsku.
Pro srovnání, Nissan Leaf prodal 309 kusů, Volkswagen e-up! pak 171 kusů, BMW i3 celkem 101, Kia Soul EV 92, Renault Zoe 79, Tesla Model S 71, elektrická dodávka Nissan e-NV200 33 a novinka Mercedes Benz třídy B ED první dva kusy. Kupodivu se v Norsku stále dobře prodává i Mitsubishi i-MiEV se skóre 98.
Pozadu nezůstávají ani plug-in hybridy: Mitsubishi Outlander PHEV 234 registrací, Audi A3 e-tron 54, Volvo V60 Plug-in Hybrid 30 a BMW i8 celkem 6 kusů.
Celkový počet elektromobilů jezdících v Norsku by měl už letos dosáhnout 50 000 kusů. Právě tato hranice je limitem, po kterém by mohly být zrušeny některé dotace na jejich nákup.
Norko? To je ta zeme, co
Norko? To je ta zeme, co krade deti?
Ano, krade a vyrábí z nich
Ano, krade a vyrábí z nich elekromobily.
spatne… ty deti posila do
spatne… ty deti posila do Ciny a tam pak teprve vyrabeji elektromobily 😀
zajímalo by mě,jestli
zajímalo by mě,jestli elmobil používají spíše ve městech,poněvadž vzdálenosti mezi dědinami jsou tam poněkud větší(tesla to tam vyřešila)
.
.
Tesla jen 71 kusů? Nic moc.
Tesla jen 71 kusů? Nic moc.
No asi si dala Tesla pauzu s
No asi si dala Tesla pauzu s dodávkami do Norska. Za březen je Model s údajně druhé auto ze všech! A třetí nejprodávanější značka!
Wv, Toyota, Tesla.
http://bestsellingcarsblog.com/2015/04/norway-march-2015-tesla-model-s-back-up-to-2-and-8-1-share/
jednalo se o pokles z duvodu
jednalo se o pokles z duvodu ocekavani nove verze Modelu S s nahonem na vsechny 4 kola. Za brezen se jich prodalo 1140.
Očekává se velká
Očekává se velká dodávka nových „Dček“.
Zajímavá čísla. Uvidíme
Zajímavá čísla. Uvidíme pokud se ukončí dotace, jak klesne počet nových registrací. Nejsem zastánce jakýchkoli dotací, ale „malé“ postrčení v oblasti elektromobility bych nezatracoval. Norsko je dost specifický trh, protože daně na ropné produkty jsou vysoké a cena elektřiny celkem nízká. Ale zase tam mají větší zimu což většina elektromobilů dosti nelibě nese.
Já to vidím jako
Já to vidím jako srovnatelné s dotacemi na kotle, nebo zateplení. Jde tu o život, takže ať jsou elektromobily dotované i tady. Protože druhá cesta – zakázat diesly, asi není moc průchodná.
Disel je výrazně
Disel je výrazně zvýhodněn v emisích. Normy EURO jsou benevolentnější k nekterým splodinám u diselu více, než u benzinu. Pro zlepšení ovzduší by vlastně stačilo určité narovnání trhu. Elektromobil by mohl dostat alespoň symbolickou podporu jako odpuštění poplatků za dálnice a za parkovné na městských parkovištích.
To nic neřeší. Neřeší
To nic neřeší. Neřeší to stav, kdy si soused ráno „zahřívá“ na místě svůj stoletý P605 SRdT. A na měření emisí určitě projde, protože to prostě uplatí. To by se muselo zvednout třeba mýtné jako v Německu, aby to byl dvojnásobek za benzín. Odpuštění známky za 1500,- asi nikoho nepřinutí vyhodit svou plečku.
Ten P605 SRdT dříve či
Ten P605 SRdT dříve či později zmizí ze silnic jako jiná příliš stará auta. Problém je podle mě to, že se osobní auta na naftu v tuto chvíli prodájí v evropě masově.
Souhlas a také to, že se
Souhlas a také to, že se spotřeba měří jakousi NEDC metodikou, dle které vychází výrazně nižší, než je realita a tím pádem auta nají papírově menší emise, než ve skutečnosti. Já bych byl třeba spokojen, pokud by auta s vymlácenými DPF neprošli technickou.
Tak oni by asi normálně
Tak oni by asi normálně neprošli, když na technocké při měření nepustí motor skoro už automaticky. Vlastní zkušenost.
Taky nejsem zastance dotaci,
Taky nejsem zastance dotaci, ale podle me je rozdil mezi dotaci a odpustenim dane pri nakupu. V Norsku plati to druhe 🙂
Ikdyz castecne tam jsou i dotace, protoze lodni doprava nebo dobijeni ve mestech zdarma urcite neni odpustenim dane ale spise dotaci.
Pokud platí to druhé, pak
Pokud platí to druhé, pak je to v článku špatně. Píše se tam o dotaci, ale to je jedno. Něco podobného bych bral i u nás. Škoda že ti co o tom rozhodují většinou ani nevědí co to vlastně ten elektromobil je a že se to nevyrábí pouze na ČVUT. 🙂
Ano, v Norsku se EV
Ano, v Norsku se EV nedotuji, ale maji odpustenou DPH a jelikoz necadi tak i dan odvozenou z emisi automobilu, coz u auta velikosti a vykonu Modelu S muze udelat mozna i 50% z ceny. Hmm, +-, nechcu prehanet, presne cisla vam z hlavy nereknu…
„dotuje“ se ale provoz dobijecich stanic, prepravy elektromobilu lodni dopravou na ty jejich male ostruvky, muzou jezdit v pruzich pro autobusy, atp.
Takze je to vlastne kombinace dotace + odpusteni dane.