V Německu začala stavba největší továrny na baterie v Evropě

Poblíž Frankfurtu nad Mohanem začala nedávno stavba největší evropské továrny na výrobu baterií. Hotova má být v roce 2020 a nabídne pracovní místa pro 1500 lidí, plus roční výrobu v hodnotě 5 GWh.

Díky výrobní kapacitě 5 GWh/rok se nová továrna zařadí po bok těch největších na světě. Podrobnosti týkající se typu vyráběných baterií a jejich určení zatím nejsou známy.
foto: main.tv

Novou továrnu na baterie buduje nedaleko německého městečka Karlstein u Frankfurtu nad Mohanem společnost BMZ. Továrna bude zabírat plochu asi 55 000 m2 a skládat se ze šesti hal.

První dvě haly by měly být hotovy už letos v říjnu. Další pak budou dobudovány postupně do roku 2020, kdy továrna dosáhne plného výrobního výkonu při kapacitě 5 GWh/rok.

Půjde o moderní li-ion baterie určené pro využití mimo jiné i v oblasti elektromobility. Srovnání s připravovanou giga-továrnou Tesla Motors ale nová továrna BMZ nesnese. Tesla bude mít 10x vyšší výrobní kapacitu.

Main.tv

39 Comments on “V Německu začala stavba největší továrny na baterie v Evropě”

        1. Osobně jsem k takovýmhle
          Osobně jsem k takovýmhle vynálezům dost rezervovaný. Na druhou stranu si nemyslím, že současné poznání reality je kompletní a klidně uznávám, že se něco podobného je možné. Na těch jejich stránkách tedy moc informací není. Na FB profilu uvádí citát nějakého doktora, že kvantová fyzika to teoreticky umožňuje.
          Mno, jsem opravdu zvědav, jestli to nebude další z řady úžasných vynálezů, které se nakonec ukáží být úžasným podvodem…

          1. Tak ona v podstatě
            Tak ona v podstatě jakákoliv energie je jen potenciál nějakého silového pole, ať už elektromagnetického, gravitačního nebo pole jaderných sil. V tomhle bych problém neviděl.
            Problém bych viděl spíš v tom, jak zajistit neustálý pohyb v magnetickém poli tak, aby se logicky rotor nezastavil v maximu pole.
            Na svých stránkách píšou o magnetickém monopólu. Pokud vím, tak je to jen teoretická věc, jejíž existence se nikdy nepotvrdila. Už jen z toho důvodu mi to přijde značně podezřelé. Ale třeba se Turkům povedl opravdu fyzikální průlom 😉

  1. Jen by mne zajímalo co
    Jen by mne zajímalo co budeme se všemi těmi vysloužilími baterkami nakonec dělat, doufám že je v plánu již nějaká recyklační továrna, do pěti let nejpozději bude zapotřebí, začnou se nám hromadit nejen „vyjeté“ baterie, ale i baterie z havarovaných aut (jen čekám kdy se objeví první novina o tom že elektromobil se s něčím srazil), články ze stacionárních baterií, telefonů, NTB… Máme vůbec dost Lithia pro to abychom mohli pokrýt naši potřebu?

    1. Ano, je ho dokonce
      Ano, je ho dokonce mnohonásobně víc než se kdy podaří člověku spotřebovat. Kromě toho lithia je ve skutečnosti v baterii velmi málo. V autě typu Leaf jsou ho asi 2kg, takže několikrát méně než je jedovatého olova ve startovací baterii běžného auta. Takže opravdu nehledejte problémy, kde žádné nejsou.

      1. Mam pocit ze olovo v pevnom
        Mam pocit ze olovo v pevnom skupenstve samo o sebe jedovate nie je. Nakoniec, pouziva sa v nemocniciach ako tienenie.

        Z toho ma teraz napadlo, ked do olova kumuluju ziarenie, a take postupne napechovane potom prikladaju, pripada mi to ako dost pritiahnute za vlasy.

        Olovo je jedovate len za specifickych okolnosti ked trvale poskodzuje mozog. To by sme tu mali kopu priotravenych ryb, rybarov a technikov so spajkov.

        Potobne je na tom aj ortud. Sama o sebe nebezpecna nie je.

        1. V tej suvislosti ma prave
          V tej suvislosti ma prave napadlo… preco tu nemame kopu slepych vodicov ked neustale cuchame benzin a jeho primesy, hlavne metanol a kto vie co este ?

          Spominam si ze obcas tankujem skutocne priadne smradlavy benzin, az musim ustupit daleko od auta. Inokedy nie je citit vobec, ..kto vie co vsetko to vlastne realne tankujeme.

        2. cituji:
          Už ve starověku i

          cituji:
          Už ve starověku i středověku byla otrava olovem příčinou hromadných úmrtí, olovo se hojně využívalo k výrobě kuchyňských nádob nebo jako vodovodní potrubí. Dnes může dojít k otravě nejen přijímáním z potravy a vody, ale i vdechováním prachu či plynů s vysokým obsahem olova.

        3. Je na tohle potreba
          Je na tohle potreba reagovat? Ale zkusim to. Olovo jedovate neni, dokud je, jak pisete, SAMO O SOBE. Jakmile se dostane do organismu, je PROBLEM. V nemocnicich se sice pouziva jako stineni, ale je dobre obalene, aby se vam nedostalo do tela. To stejne rtut, ale ta je nebezpecnejsi tim, ze se vyparuje a tim by vas, mily Markomane, otravila.

      1. Zajimve ze na vsech
        Zajimve ze na vsech konferencich o akumulaci je vzdycky obrovsky zajem o toto tema, ale nikdo se mu nejak nehodla venovat ani o nem nic poradne rici.

        Recyklace olovenych akumulatoru je naprosto jednoducha narozdil od Lion. Kyselina se vyleje, zneutralizuje, olovo roztavi.

        Srovnejte to s procesem recyklace Lion, tech kroku je tam vice.

        Sber baterií
        Spalovani horlavých elektrolytu
        Neutralizace vnitrni chemie
        Tavení kovovych dilu
        Rafinace a cisteni ziskanych drahych kovu
        Likvidace nevyuzitelnych odpadu a kovu

        http://www.batteryrecycling.umicore.com/UBR/process/

          1. Jenomže ono to tak úplně
            Jenomže ono to tak úplně není pravda. Olovo je jedovaté, musí se s ním nakládat opatrně, elektrolyt ho také obsahuje dost, také se to musi tavit a rafinovat, kyselina se musí neutralizovat a čistit, plasty jsou také nasáklé olovem. Nic jednoduchého na té „jednodušší“ recyklaci nevidím. Jedině to, že je to léty prověřená technologie a že existuje mnoho firem, které umí tyto baterie odborně zpracovat.

        1. Je půvabné, jak u jednoho
          Je půvabné, jak u jednoho druhu popíšete princip recyklace obecně pár slovy jako na základní škole a u druhého detailně, aby to vypadalo, že ten druhý je vlastně několikanásobně složitější a finančně náročnější. Taková hezká jemná demagogická manipulace.

  2. jj Germáni to jsou zdravě
    jj Germáni to jsou zdravě nacionalistický hlavičky. Cizí Elektromobily jim zatím nejely, protože čekali než si postaví vlastní továrnu na baterky, potom vlastní německý elektromobily hned potom co si doma dali dokupy energetiku 😉
    kcc-hho.webnode.cz/business/germany/

  3. Jen mě mrzí, že se to
    Jen mě mrzí, že se to zase staví na poli. Jako by nebylo dost brown fields… Je to chyba. Určitě by se něco našlo, co by vyhovělo jak umístěním a dostupností, tak i ochraně prostředí.

    Jo ještě, všimli jse si, že oproti předloňskému roku, kdy byla celosvětová výrobní kapacita akumulátorů někde na 3GWh to vypadá, že do roku 2020 se zvýší výroba asi 100x?

      1. A jéje o řád, ten
        A jéje o řád, ten neřád… Desetinásobný nárůst není zase až tak moc. My bychom potřebovali (jako ČR) alespoň 300GWh baterek, aby to mělo výrazný efekt při akumulaci (denní spotřeba), pro stabilizaci by samozřejmě stačil zlomek, ale i 30GWh je na dnešní poměry hodně.

        P.S. Tak jsem výše našel, že loni byla celosvětová výrobní kapacita necelých 7GWh. Trochu se předbíháte: Tesla jedná se Samsung SDI

Napsat komentář