Poblíž Frankfurtu nad Mohanem začala nedávno stavba největší evropské továrny na výrobu baterií. Hotova má být v roce 2020 a nabídne pracovní místa pro 1500 lidí, plus roční výrobu v hodnotě 5 GWh.
foto: main.tv
Novou továrnu na baterie buduje nedaleko německého městečka Karlstein u Frankfurtu nad Mohanem společnost BMZ. Továrna bude zabírat plochu asi 55 000 m2 a skládat se ze šesti hal.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Obří továrna Tesla Motors se otevře už za rok
První dvě haly by měly být hotovy už letos v říjnu. Další pak budou dobudovány postupně do roku 2020, kdy továrna dosáhne plného výrobního výkonu při kapacitě 5 GWh/rok.
Půjde o moderní li-ion baterie určené pro využití mimo jiné i v oblasti elektromobility. Srovnání s připravovanou giga-továrnou Tesla Motors ale nová továrna BMZ nesnese. Tesla bude mít 10x vyšší výrobní kapacitu.
Třeba nic z toho už nebude
Třeba nic z toho už nebude potřeba a vše bude pohánět magnetický motor 🙂
bsmhturk.com/index.html
youtube.com/watch?v=SrKUydolGiw
2. zákon termodynamiky je
2. zákon termodynamiky je pro některé asi jen doporučením 🙂
a opravdu známe jak funguje
a opravdu známe jak funguje magnetismus? Nejsem fyzik, tak vlastně ani nechápu kde magnet bere tu nekonečnou energii k přitahování či odpuzování.
Osobně jsem k takovýmhle
Osobně jsem k takovýmhle vynálezům dost rezervovaný. Na druhou stranu si nemyslím, že současné poznání reality je kompletní a klidně uznávám, že se něco podobného je možné. Na těch jejich stránkách tedy moc informací není. Na FB profilu uvádí citát nějakého doktora, že kvantová fyzika to teoreticky umožňuje.
Mno, jsem opravdu zvědav, jestli to nebude další z řady úžasných vynálezů, které se nakonec ukáží být úžasným podvodem…
tak jako gravitace vam neda
tak jako gravitace vam neda zadnou energii, maximalne tak potencialni, stejne tak magnet vam zadnou neda, maximalne tak potencialni 🙂
Tak ona v podstatě
Tak ona v podstatě jakákoliv energie je jen potenciál nějakého silového pole, ať už elektromagnetického, gravitačního nebo pole jaderných sil. V tomhle bych problém neviděl.
Problém bych viděl spíš v tom, jak zajistit neustálý pohyb v magnetickém poli tak, aby se logicky rotor nezastavil v maximu pole.
Na svých stránkách píšou o magnetickém monopólu. Pokud vím, tak je to jen teoretická věc, jejíž existence se nikdy nepotvrdila. Už jen z toho důvodu mi to přijde značně podezřelé. Ale třeba se Turkům povedl opravdu fyzikální průlom 😉
Jen by mne zajímalo co
Jen by mne zajímalo co budeme se všemi těmi vysloužilími baterkami nakonec dělat, doufám že je v plánu již nějaká recyklační továrna, do pěti let nejpozději bude zapotřebí, začnou se nám hromadit nejen „vyjeté“ baterie, ale i baterie z havarovaných aut (jen čekám kdy se objeví první novina o tom že elektromobil se s něčím srazil), články ze stacionárních baterií, telefonů, NTB… Máme vůbec dost Lithia pro to abychom mohli pokrýt naši potřebu?
Ano, je ho dokonce
Ano, je ho dokonce mnohonásobně víc než se kdy podaří člověku spotřebovat. Kromě toho lithia je ve skutečnosti v baterii velmi málo. V autě typu Leaf jsou ho asi 2kg, takže několikrát méně než je jedovatého olova ve startovací baterii běžného auta. Takže opravdu nehledejte problémy, kde žádné nejsou.
Mam pocit ze olovo v pevnom
Mam pocit ze olovo v pevnom skupenstve samo o sebe jedovate nie je. Nakoniec, pouziva sa v nemocniciach ako tienenie.
Z toho ma teraz napadlo, ked do olova kumuluju ziarenie, a take postupne napechovane potom prikladaju, pripada mi to ako dost pritiahnute za vlasy.
Olovo je jedovate len za specifickych okolnosti ked trvale poskodzuje mozog. To by sme tu mali kopu priotravenych ryb, rybarov a technikov so spajkov.
Potobne je na tom aj ortud. Sama o sebe nebezpecna nie je.
V tej suvislosti ma prave
V tej suvislosti ma prave napadlo… preco tu nemame kopu slepych vodicov ked neustale cuchame benzin a jeho primesy, hlavne metanol a kto vie co este ?
Spominam si ze obcas tankujem skutocne priadne smradlavy benzin, az musim ustupit daleko od auta. Inokedy nie je citit vobec, ..kto vie co vsetko to vlastne realne tankujeme.
Zajímavé, mně tedy
Zajímavé, mně tedy benzín vždycky smrdí stejně 😉
cituji:
Už ve starověku i
cituji:
Už ve starověku i středověku byla otrava olovem příčinou hromadných úmrtí, olovo se hojně využívalo k výrobě kuchyňských nádob nebo jako vodovodní potrubí. Dnes může dojít k otravě nejen přijímáním z potravy a vody, ale i vdechováním prachu či plynů s vysokým obsahem olova.
kdyz citujete bylo by vhodne
kdyz citujete bylo by vhodne napsat odkud, jinak to neni citace, ale vas vymysl.
Jezis rekl: Warp pohon budeme mit do dvou let, pak vam ukazu krasy Venuse.
😉
Je na tohle potreba
Je na tohle potreba reagovat? Ale zkusim to. Olovo jedovate neni, dokud je, jak pisete, SAMO O SOBE. Jakmile se dostane do organismu, je PROBLEM. V nemocnicich se sice pouziva jako stineni, ale je dobre obalene, aby se vam nedostalo do tela. To stejne rtut, ale ta je nebezpecnejsi tim, ze se vyparuje a tim by vas, mily Markomane, otravila.
No, uplne bezpecne to neni,
No, uplne bezpecne to neni, ale nedelal bych z toho strasaka. Mimochodem kdysi byly vsechny rozvody vody v olovenych trubkach.
A ty trubky byly uvnitř
A ty trubky byly uvnitř pocínované asi 2mm silnou vrstvou. Když se ta vrstva narušila, byl problém. Otrav olovem bylo dřív dost, dnes je to spíše rarita, protože se dbá na bezpečnost.
Carlos sakra cotoje, nejaký
Carlos sakra cotoje, nejaký nevzdělaný, leze do diskuzí a nezná základní fakta 🙂
Zajimve ze na vsech
Zajimve ze na vsech konferencich o akumulaci je vzdycky obrovsky zajem o toto tema, ale nikdo se mu nejak nehodla venovat ani o nem nic poradne rici.
Recyklace olovenych akumulatoru je naprosto jednoducha narozdil od Lion. Kyselina se vyleje, zneutralizuje, olovo roztavi.
Srovnejte to s procesem recyklace Lion, tech kroku je tam vice.
Sber baterií
Spalovani horlavých elektrolytu
Neutralizace vnitrni chemie
Tavení kovovych dilu
Rafinace a cisteni ziskanych drahych kovu
Likvidace nevyuzitelnych odpadu a kovu
http://www.batteryrecycling.umicore.com/UBR/process/
Samozřejmě, že u
Samozřejmě, že u primitivní techniky je jednodužší i demontáž a recyklace než u té sofistikované.
Jenomže ono to tak úplně
Jenomže ono to tak úplně není pravda. Olovo je jedovaté, musí se s ním nakládat opatrně, elektrolyt ho také obsahuje dost, také se to musi tavit a rafinovat, kyselina se musí neutralizovat a čistit, plasty jsou také nasáklé olovem. Nic jednoduchého na té „jednodušší“ recyklaci nevidím. Jedině to, že je to léty prověřená technologie a že existuje mnoho firem, které umí tyto baterie odborně zpracovat.
Je půvabné, jak u jednoho
Je půvabné, jak u jednoho druhu popíšete princip recyklace obecně pár slovy jako na základní škole a u druhého detailně, aby to vypadalo, že ten druhý je vlastně několikanásobně složitější a finančně náročnější. Taková hezká jemná demagogická manipulace.
tu máš
tu máš ham
kcc-hho.webnode.cz/ropa/lithium/
A takovych tovaren jako je
A takovych tovaren jako je tesla GF je treba postavyt minimalne 200, takze to je jen zacatek toho co prijde. Ta zmena bude zajimava.
jj Germáni to jsou zdravě
jj Germáni to jsou zdravě nacionalistický hlavičky. Cizí Elektromobily jim zatím nejely, protože čekali než si postaví vlastní továrnu na baterky, potom vlastní německý elektromobily hned potom co si doma dali dokupy energetiku 😉
kcc-hho.webnode.cz/business/germany/
Dali do dokupy energetiku? S
Dali do dokupy energetiku? S jejich výrobou na severu, spotřebou na jihu a chybějícím vedením mezi těmito oblastmi?
s zřejměruskou sabotáží
s zřejměruskou sabotáží desertecu …
Jen mě mrzí, že se to
Jen mě mrzí, že se to zase staví na poli. Jako by nebylo dost brown fields… Je to chyba. Určitě by se něco našlo, co by vyhovělo jak umístěním a dostupností, tak i ochraně prostředí.
Jo ještě, všimli jse si, že oproti předloňskému roku, kdy byla celosvětová výrobní kapacita akumulátorů někde na 3GWh to vypadá, že do roku 2020 se zvýší výroba asi 100x?
hlínu seškrábnou klííd
hlínu seškrábnou klííd 😉
ne 3GWh ale 30GWh.
ne 3GWh ale 30GWh.
A jéje o řád, ten
A jéje o řád, ten neřád… Desetinásobný nárůst není zase až tak moc. My bychom potřebovali (jako ČR) alespoň 300GWh baterek, aby to mělo výrazný efekt při akumulaci (denní spotřeba), pro stabilizaci by samozřejmě stačil zlomek, ale i 30GWh je na dnešní poměry hodně.
P.S. Tak jsem výše našel, že loni byla celosvětová výrobní kapacita necelých 7GWh. Trochu se předbíháte: Tesla jedná se Samsung SDI
Ať nemusíte hledat
Ať nemusíte hledat parametry továrny Tesly / BMZ:
Kapacita: 50 GWh / 5 GWh
Cena: $2 mld. / ?
Start: 2016 / 2020
Rozloha: 465 000 m2 až 930 000 m2 (odhad) / 55 000 m2
Tož tak. Leda by měli v rukávu nějakou zázračnou technologii…
cena pro giga tovarnu je
cena pro giga tovarnu je odhadovana Teslou na $5mld. Z toho Tesla chce investovat priblizne 50%, tedy $2 – 2,5mld.
no to podle toho kolik
no to podle toho kolik nasype Xksko. Bez digizrcátek je možný že se bude hledat 3tí sponzor 😉
vy nemate vsech 5 pohromade
vy nemate vsech 5 pohromade pane…
pane a vy mate vsech pet
pane a vy mate vsech pet pohromade,jako vsechny prispevky,tady 🙂
Libil se mi, ten: ze budou rejt do hlíny na poli 🙂
asi nebyl v nemecku 🙂
kdyz ale dame vsech pet pohromade, muzem tu Giga tovarnu postavit na morave, a vytrem nemcum a tedle zrak 🙂
A co jako? Někdo snad
A co jako? Někdo snad tvrdil, že se má vyrovnat gigatovárně nebo ji dokonce trumfnout?…
To ne, jen abychom moc
To ne, jen abychom moc nejásali, jací jsme to kabrňáci a zůstali pěkně nohama na zemi.
tak tak, němci na to musí
tak tak, němci na to musí jít pomalounku polehounku, víš jaký to bude lámat národní poklad voltcwoky?? :-))
hodnej dík, to už mělo
hodnej dík, to už mělo být v článku