Porsche 717: elektromobil a konkurence pro Tesla Model S?

Jan Horčík - 17 Únor 2015

Nedávno jsme psali, že německá automobilka nejspíš chystá vstoupit do světa elektromobility s modelem Porsche Pajun. Britskému magazínu CAR se podařilo zjistit další podrobnosti.auto Porsche 717 Pajun elektromobil

Bude takhle nějak vypadat elektromobil Porsche 717?
foto: Porsche

Auto, které má konkurovat elektromobilu Tesla Model S, se prozatím jmenuje Porsche 717. "Definitivně nejde o crossover nebo SUV," píše magazín. Musí tedy nutně jít o luxusní sedan, podobně jako v případě .

Podle dalších zjištění nebude auto vybaveno plochou podvozkovou baterií jako Model S, ale bude raději využívat baterii v centrálním tunelu, podobně jako nebo .

Elektromobil Porsche 717 bude vybaven čtyřmi elektromotory, po jednom na každé poloose. Samozřejmostí je díky tomu pohon 4x4. Výkon vozu by měl dosahovat 600 koní a dojezd přes 480 km.

Podle dosavadních informací (či spíše spekulací) by se elektromobil Porsche 717/Pajun měl objevit na trhu už kolem roku 2019.

Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Hyperloop

Jestli myslíte D tedy dual pohon, tak to fakt ne, to není žádná nová generace, ale jen opravdu upgrade.

Obrázek uživatele Jolinar

Ja tomu stejne neverim... 480km na jedno nabiti baterie, ktera je ulozena jen ve stredovem tunelu? To by ta baterka musela mit neskutecnou objemovou hustotu ulozene energie... Anebo by v tom aute nebylo nic jineho nez stredovy tunel :-)

Obrázek uživatele Jan Horčík

Hádám že je to myšleno tak že baterie jsou prostě uloženy kde se dá a jejich největší část ve středovém tunelu. Na druhou stranu, od německých konstruktérů ranku Porsche čekám trochu promyšlenější koncepci a trochu se divím že nezvolili právě "skateboard".

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A po ujetí těch 480 km si majitel dobije baterku za několik hodin u 50 kW "rychlodobíječky" CCS.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Několik hodin těžko, to by musel dobíjet stovky kWh. A v té době bude pravděpodobně CCS výkonově upgradované.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

85 kWh se 130 kW Superchargerem z nuly na 100% nabíjí něco přes hodinu. Kritických je prvních cca 20 minut, kdy je nabíjení limitováno výkonem nabíječky.

No a vy čekáte, že to Porsche bude mít nějak zásadně víc? Kromě toho z nuly těžko budete někde u silnice dobíjet, protože byste tam to auto musel dotlačit. A čekat na dobití do 100%, když nemáte jinou činnost, je akorát mrhání časem. Logičtější je udělat si dvě patnáctiminutové zastávky každých 300-400 km než jednu hodinovou za kterou dobijete stejně.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

15 minut u CCS by stačilo sotva na dalších 50 km.

Spíš na necelých 100km, ale já jsem reagoval na tu Teslu. Mimochodem, vy víte, jak rychlé bude CCS po roce 2017?

Obrázek uživatele Jolinar

dnes instalovane i po roce 2017 budou stale 50kW :D
a jen mozna nejake nove budou mit vetsi vykon, a to kdo vi jestli...

Nejrychlejsi cesta k EV je pres Electric Pusher Trailer.
Genialne jednoduchy princip a za malo penez. Tak by mohlo kazde auto jezdit na elektrinu.
https://www.youtube.com/watch?v=Q1qTc4sjORY

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

čtyřmi elektromotory, po jednom na každé poloose??

Obrázek uživatele Jolinar

Pokud to tak skutecne bude, tak se stane jiz (minimalne) tretim elektromobilem se 4 motory. Aktualne elektromobily se 4 motory nabizi Rimac a Mercedes. Ne ze by to ale byly lidove vozitka :D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jedním z prvních s touto koncepcí za poslední léta byl dnes už spíše zapomenutý Venturi Volage.

Obrázek uživatele Jolinar

ja mluvil o autech co se daji koupit. Kolik stoji ten Venturi?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Plánovalo se, že Volage půjde do výroby v roce 2012, ale jestli se nějaké vyrobili nebo jaká je cena, nevím. Občas se objeví zpráva o jiných typech elektromobilů (Fétish, America,...), ale to je koncepce s jedním motorem. Sem tam vyjde zpráva, že udělají nějaký rychlostní rekord, ale víc nic. Osobně nevím jak na tom v současnosti Venturi je a kolik vyrobí elektromobilů za rok. Možná by nebylo od věci udělat přehled světových výrobců elektromobilů, kolik vyrábí jednotlivých kusů vozů za rok, myslím, že by to bylo zajímavé.

Obrázek uživatele Jan Horčík

O Venturi Volage jsme dokonce svého času psali.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Leva predni, prava predni, leva zadni a prava zadni. Dela celkem 4 poloosy a tudiz 4 motory.

Obrázek uživatele Hyperloop

"už kolem roku 2019"
To už tu bude pravděpodobně druhá generace Modelu S ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Rozhodně nebude.
Třetí!

Obrázek uživatele Hyperloop

Druhá ;)

Asi půjde o to, čemu se říká generace. Ten upgrade, který vyšel tuším loni na podzim tedy asi zřejmě nepočítáte.

---

hariprasad


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol