Zpráva o tom, že Německo chce milion elektormobilů do roku 2020 se objevila už koncem roku 2008. Tehdy to ještě byla vícemén vizonářská záležitost. Jenže v průběhu dalších let začalo být jasné, že Němci to nejspíš myslí vážně. A že když budou chtít, tak se jim to i povede.
foto: Volkswagen
Už o rok později vyšly najevo zprávy, že kancléřka Angela Merkelová finalizuje se svým kabinetem podporu elektromobility v Německu. Merkelová pak podpořila rozvoj elektromobility veřejně a od té doby se spolkové země předhánějí v tom která pro elektromobilisty udělá víc.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Amerika v roce 2015: 1 milion elektrických aut
Obama: v roce 2015 bude na silnicích 1 milion elektrických aut
Evropská unie chce zvýšit prodeje elektrických aut – zákonem
Německé kraje dokonce v srpnu 2011 odstartovaly už druhou fázi rozvoje elektromobility poté, co se rozhodla vláda investovat 2 miliardy euro.
Není proto divu, že z Německé federální obchodní a investiční komory (Germany Trade & Invest) aktuálně vyšla zpráva o tom, že milion elektrických aut (tedy už nikoliv pouze elektromobilů, ale třeba i plug-in hybridů) je do roku 2020 dosažitelných.
„Bude to obrovská příležitost nejen pro dodavatele, ale pro celý automobilový průmysl,“ myslí si Marko Kolbe, senior manager z Germany Trade & Invest.
Jakým způsobem toho hodlá Německo dosáhnout je jedním z témat diskutovaných na nadcházející konferenci Advanced Automotive Batteries Conference (AABC), která se od 4. do 8. února odehrává v americké Pasadeně.
Měl bych ještě dotaz k
Měl bych ještě dotaz k nedávnému článku o tom, že Tesla S (i ostatní elektromobily) nedokážou rekuperovat při nízkých teplotách. Byl jsem v domnění, že bateriové články jsou uloženy v pouzdru, v kterém se udržuje nějaká stálá teplota. Je to tedy tak, že když okolní teplota poklesne tak, že udržení teploty by dramaticky snížilo dojezd, teplota se přestane udržovat ?
Ne, jen chvíli trvá, než
Ne, jen chvíli trvá, než se baterie na potřebnou teplotu zahřejí (v zimě).
Navíc existuje myšlenka a
Navíc existuje myšlenka a spousta aut už to má implementováno, že lze nastavit když je auto na nabíječce, tak ikdyž je baterie plná, tak se udržuje teplota jak článků, tak i interiéru na žádané hodnotě. Případně si lze nastavit(něco jako budík), že auto chci „rozmrazit a zahřát“ třeba na 6:30h kdy v týdnu pravidelně vyrážím do práce. Nebo toto lze řešit i aplikací do chytrého mobilního telefonu, kde datovým přenosem do auta vyšlete signál „začni temperovat, za 30minut jedem“
Možností je tedy spousta, ale vždy za to platím nutností mít auto připojené k nabíječce a samozřejmě účtem za elektřinu, ovšem zato dostávám komfort navíc.
No a doplnil bych, že jsou
No a doplnil bych, že jsou zde i baterie, které ani jinak než s temperací fungovat nemohou – řeč je o baterii typu „ZEBRA“, neboli sodíkový článek. Teplota článku musí být udržována na +265°C, jina článek zatuhne. Nejznámější aplikací v současnosti jsou tyto články od firmy Bolloré ve stovkách elektromobilů pařížské EV půjčovny Autolib´. Jejich prohlášení o tom, že dojezd 250 km je dosažitelný za všech teplotních podmínek je tak pravdivý, byť pod nutnou podmínkou, že vozidlo musí být neustále zapojeno v zásuvce, aby se nejen dobíjelo, ale baterie neschládla. Při této aplikaci to však není problém, ba naopak, lze to zákazníkovi přikázat. A kdyby se baterie sama takto přece jen vybila, není to jako v případě lithia smrtlený problém, naopak se dá dlouhodobě takto skladovat a později po 48h dobíjení reaktivovat…
Už včera bylo pozdě.
Už včera bylo pozdě.